Τετάρτη 24 Ιουνίου 2015

ΑΓΙΑ ΤΡΙΑΔΑ ΚΑΙ ΑΓΙΟ ΠΝΕΥΜΑ Εξήγηση στο δόγμα της Αγίας Τριάδας

Η    μεγαλύτερη σε νόημα εορτή της χριστιανοσύνης –αλλά και παγκόσμια γιορτή!- δεν είναι τα Χριστούγεννα (που την έχουν οι δυτικοί σαν την μεγαλύτερη), ούτε το Πάσχα-Ανάσταση (που την έχουμε εμείς οι ορθόδοξοι ως την μεγαλύτερη). Και οι δύο αυτές αναφέρονται σε δύο γεγονότα, αλλά δεν έχουν ιδιαίτερο νόημα.
  Είναι η γιορτή της Αγίας Τριάδας και του Αγίου Πνεύματος, που είναι πολύ σημαντικότερη γιατί εκεί βρίσκεται το βαθύ νόημα του Χριστιανισμού, που θα προσπαθήσουμε να εξηγήσουμε κατωτέρω, με αυθεντικά αποσπάσματα από το ευαγγέλιο.  Θα παρατηρήσουμε πως στα λόγια του Χριστού υπάρχουν πολλές διαφορετικές και αντιφατικές απόψεις περί Θεού - Ανθρώπου- Αγίου Πνεύματος,  αλλά θα ψάξουμε την βαθειά ιδέα που υπάρχει...

  Η  πρώτη φορά στο ευαγγέλιο που αναφέρεται η λέξη ‘άγιον πνεύμα’ είναι στα εξής εδάφια, στα 3 πρώτα ευαγγέλια:    Ματθαίος  12: 22-32    Μάρκος   3: 20-30,    Λουκάς  11: 14-23,  12:10
--------  Έφεραν στον Ιησού ένα δαιμονισμένο τυφλό και κωφάλαλο και τον θεράπευσε. Κι ο τυφλός και κωφάλαλος άρχισε να μιλάει και να βλέπει. (...) Οι γραμματείς που ήρθαν από τα Ιεροσόλυμα, έλεγαν: «αυτός δε διώχνει τα δαιμόνια αλλιώς, παρά με τη δύναμη του Βεελζεβούλ , του άρχοντα των δαιμονίων»
   Ο Ιησούς κατάλαβε τους διαλογισμούς τους , τους κάλεσε  κοντά του και τους μιλούσε με παραβολικές εικόνες: «πώς μπορεί ο σατανάς να διώχνει το σατανά?  (...) Αν ο σατανάς πολεμάει τον εαυτό του, πώς μπορεί να σταθεί η κυριαρχία του?   (...)  Αν, όμως, εγώ βγάζω τα δαιμόνια με το Πνεύμα του Θεού, αυτό σημαίνει πως έφτασε σ’ εσάς η βασιλεία του Θεού. (...)

  «Γι' αυτό σας βεβαιώνω πως κάθε αμαρτία και κάθε βλασφημία θα συγχωρεθεί στους ανθρώπους. Όποιος πει βλασφημία κατά του υιού του ανθρώπου θα του συγχωρεθεί.
 Όποιος ,όμως, βλαστημήσει το Άγιο Πνεύμα, δεν θα του συγχωρεθεί ποτέ, αλλά θα καταδικαστεί αιώνια.»
    Το νόημα είναι πως:  είναι ασυγχώρητο κάποιος να κάνει το καλό και συ να τον κατηγορείς, πολύ χειρότερο κι απ την αχαριστία. Αλλά και αν πάρουμε τη φράση ‘τοις μετρητοίς’: όλα συγχωρούνται!, αλλά όχι να βρίσεις το Άγιο Πνεύμα. Και παρατηρούμε πως στην Ελλάδα, παρ ό,τι συχνά οι Έλληνες βρίζουν για να ξεσπάσουν, -υπάρχει μεγάλη ποικιλία από βρισιές, περισσότερες από κάθε άλλο λαό-, κι όμως δεν υπάρχει βρισιά κατά του Αγίου Πνεύματος!...

   Ειδικά στο 4ο  ευαγγέλιο, του Ιωάννη, εκεί αναπτύσσεται περισσότερο η θεωρία για τη Αγία Τριάδα, ο Ιησούς, ο ‘Πατέρας’, και το ‘Άγιον Πνεύμα’, που λέγεται αλλιώς και Παράκλητος, (βασιλεύ ουράνιε, παράκλητε...) ( η λέξη παράκλητος, κατά λέξη σημαίνει τον δικηγόρο, το συνήγορο, αυτόν που παρακαλά για μας, που μας προστατεύει, που εν τέλει μας αθωώνει)

 ΘΕΟΣ  -  ΥΙΟΣ ΘΕΟΥ  -  ΥΙΟΣ ΑΝΘΡΩΠΟΥ  -  ΑΝΘΡΩΠΟΣ
     Ο Χριστός , ως μεσάζων ανάμεσα σε Θεό και ανθρώπους, θέλει να  καταργήσει τη θεοκρατία και τις μονοθεϊστικές ανδροκρατικές υποκριτικές αυστηρές κοινωνίες, αλλά και  την αθεΐα, ασυδοσία και ειδωλολατρία.

   Για να καταφέρει αυτά, ονομάζει όλους , -και   τον εαυτό του- ‘Θεούς’, ονομάζει τον εαυτό του  ‘υιό Θεού’, -όπως  και όλοι είναι ‘παιδιά του Θεού’-,
με την ίδια ευκολία που λέει τον εαυτό του  ‘υιό του Ανθρώπου’, δηλαδή απλό άνθρωπο,  όπως  όλοι είναι παιδιά ανθρώπου, δηλαδή άνθρωποιΛες και είναι το ίδιο θεός και άνθρωπος.
 Εν τέλει, μας λέει πως όλοι είμαστε άνθρωποι, είμαστε φίλοι του, και μάλιστα μπορούμε να κάνουμε όσα εκείνος και περισσότερα, αν μας σώσει η πίστη μας.(η πίστη στον εαυτό μας).

     Ενώ θεωρείται ως ιδρυτής θρησκείας, στην ουσία ήταν ακριβώς το αντίθετο. Ήθελε να καταργήσει  όλες τις θρησκείες, όλα τα τυπικά, και να ενώσει τον ‘Θεό’ με τον άνθρωπο. Όπως ακριβώς και η αρχαία ελληνική φιλοσοφία.

 [Παρένθεσις: Ας παρατηρήσουμε πως ενώ η λέξη ’Κύριος’ στην Παλαιά Διαθήκη σήμαινε μόνο τον Θεό, στο ευαγγέλιο σημαίνει τον Ιησού.  Και, στις μέρες μας, έφτασε να χρησιμοποιείται για κάθε άνθρωπο, ειδικά στην επίσημη  γλώσσα των ευγενών.]

------------------  Θα προχωρήσουμε σε λεπτομερή ακριβή αναγραφή των αποσπασμάτων του ευαγγελίου σχετικά με το θέμα. Είναι λίγο κουραστικό, αλλά το νόημα που θα βγάλουμε αξίζει τον κόπο. Είναι κρίμα που κανείς έως τώρα δεν έχει μελετήσει επακριβώς τις διάφορες απόψεις του Χριστού για το θέμα.
  

             Ο   Ιησούς   ΕΙΝΑΙ  (ο) ΘΕΟΣ        ή   ίδιος με το Θεό…
  Ο  Ιησούς  μας λέει άμεσα ή έμμεσα πως είναι το ίδιο με τον πατέρα του τον Θεό, αχώριστος, ενωμένος, απόλυτος εντολοδόχος και εκπρόσωπος του.
                                       ------------------------
●-Εγώ και ο Πατέρας είμαστε ένα   
●-Ο Πατέρας ζει μέσα σ’ εμένα, κι εγώ ζω μέσα στον Πατέρα».  
●--Αυτός που έχει δει εμένα, έχει δει τον Πατέρα(…) Δεν πιστεύεις πως εγώ είμαι αχώριστος από τον Πατέρα, κι ο Πατέρας από μένα?  
-- Να έχετε πίστη στο Θεό, να πιστεύετε και σε μένα.
--Εγώ καταθέτω μαρτυρία για τον εαυτό μου, συγχρόνως όμως καταθέτει και ο Πατέρας που μ’ έστειλε. Εσείς δεν ξέρετε ούτε εμένα, ούτε τον Πατέρα. Αν ξέρατε εμένα, θα ξέρατε και τον Πατέρα μου.
-●-Τα λόγια  που ακούτε δεν προέρχονται από μένα, αλλά από τον Πατέρα που μ’ έστειλε.
--Τα λόγια που σας λέω εγώ, δεν τα λέω από μόνος μου, αλλά ο Πατέρας , που είναι μέσα μου,  αυτός πραγματοποιεί τα έργα.
-- Πιστέψτε με ότι εγώ είμαι αχώριστος από τον Πατέρα, κι ο Πατέρας από μένα.
--  Δεν είμαι όμως ποτέ μόνος, γιατί είναι μαζί μου ο Πατέρας .
-- αυτός που μ’ έστειλε είναι πάντοτε μαζί μου.
●--Ο Υιός δεν μπορεί να κάνει τίποτε από μόνος του. Κάνει μόνο αυτό που βλέπει να κάνει ο Πατέρας.. Αυτά που κάνει εκείνος, τα ίδια ακριβώς κάνει ο Υιός.   
--Αυτός που πιστεύει σ’ εμένα, δεν πιστεύει μόνο σε μένα, αλλά σ’ εκείνον που μ’ έστειλε. Κι αυτός που βλέπει εμένα, βλέπει κι εκείνον που μ’ έστειλε.   
-- εγώ δε δίδαξα από μόνος μου, αλλά ο Πατέρας που μ’ έστειλε ,εκείνος μου όρισε τι να πω και τι να κηρύξω.(…)  Αυτά, λοιπόν, που κηρύττω εγώ, τα κηρύττω έτσι όπως μου τα έχει πει ο Πατέρας  
●--Όποιος μισεί εμένα, μισεί και τον Πατέρα μου..   
●--Όλα όσα ανήκουν στον Πατέρα είναι δικά μου.  
-- όλα όσα είναι δικά μου είναι και δικά σου, και τα δικά σου είναι και δικά μου.  
-δεν κάνω τίποτε από μόνος μου,αλλά τα λέω αυτά όπως με δίδαξε ο Πατέρας.  
--Ο Ιησούς ήξερε ότι ο Πατέρας του είχε δώσει απεριόριστη εξουσία, κι ότι από τον Πατέρα ήρθε και στον Πατέρα επιστρέφει.
-- Πατέρα, έφτασε η ώρα. Φανέρωσε τη δόξα του Υιού σου, ώστε ο Υιός σου να φανερώσει τη δική σου δόξα.    
●--(…) ό,τι ζητήσετε στο όνομά μου εγώ θα το κάνω, ώστε η δόξα του Πατέρα να φανερωθεί μέσω του Υιού.    
●--Ό,τι ζητήσετε από τον Πατέρα στο όνομά μου, να σας το δώσει.  

                 ΕΙΝΑΙ  ΟΛΟΙ  ΘΕΟΙ
  Όταν τον κατηγορούσαν που έλεγε τον εαυτό του για Θεό ( ‘εγώ και ο Πατέρας  είμαστε ένα’) τους είπε ένα εδάφιο από την Π. Δ. , που λέει πως όλοι ‘είναι θεοί’.
●--είναι γραμμένο στο νόμο σας, «εγώ είπα, είστε θεοί»     Στη γραφή ονομάζονται ‘θεοί’ εκείνοι στους οποίους απευθύνθηκε ο λόγος του θεού.    

        ΠΑΤΗΡ , ΥΙΟΣ  και  ΑΓΙΟ ΠΝΕΥΜΑ
 Είναι δύσκολο να κατανοηθεί το δόγμα της Αγίας Τριάδας. Αν ο Ιησούς είναι το ίδιο με το Θεό, τότε τι είναι το  ΄Αγιο Πνεύμα?
  Ίσως είναι μια άλλη, πιο αφηρημένη έννοια κι από το Θεό, άλλωστε έχει ουδέτερο γένος.
 Είναι  η έμπνευση που έχουμε, ο εντός μας Θεός, και ήρθε σε μας αυτομάτως με το που έφυγε ο Ιησούς, για να αναπληρώσει το κενό του.   
  Ο άδικος και μαρτυρικός θάνατος του ,  αυξάνει τη νοσταλγία για το κενό που άφησε, και βοηθά ώστε να έρθει το λεγόμενο ‘άγιο πνεύμα’ στον καθένα.
  Το Πνεύμα είτε το στέλνει ο Θεός στους Ανθρώπους, είτε το στέλνει ο Χριστός παίρνοντάς το απ’ τον Πατέρα, μόλις φύγει από τον κόσμο.
    Ωστόσο, και ο ίδιος στο τελευταίο δείπνο φύσηξε στους μαθητές του το ‘Άγιο Πνεύμα’.
                       -------------------
--θα παρακαλέσω τον Πατέρα να σας δώσει άλλον Παράκλητο*, το Πνεύμα της Αλήθειας.
--Το Πνεύμα το Άγιο, ο Παράκλητος, που θα στείλει ο Πατέρας στο όνομά μου, εκείνος θα σας διδάξει τα πάντα και θα φέρει στη μνήμη σας όλα όσα σας έχω πει εγώ.
●--Όταν έρθει ο Παράκλητος, που θα σας τον στείλω εγώ από τον Πατέρα, το Πνεύμα της αληθείας, που εκπορεύεται από τον Πατέρα, αυτός θα ερμηνεύσει την αποστολή μου.
●--  Σας συμφέρει να φύγω εγώ. Γιατί, αν δεν φύγω, δε θα  έρθει σε σας ο Παράκλητος. Ενώ αν πάω εκεί, θα τον στείλω σε σας.
●--Κι όταν έρθει εκείνος, θα ελέγξει τον κόσμο περί αμαρτίας, και περί δικαιοσύνης και περί κρίσεως. Περί αμαρτίας γιατί δεν πιστεύουν σ’ εμένα. Περί δικαιοσύνης, γιατί πηγαίνω προς τον πατέρα μου και δεν θα με βλέπετε πιά . Και περί κρίσεως, γιατί ο άρχων αυτού του κόσμου είναι κι όλας καταδικασμένος.
● --(…).Όταν  έρθει εκείνος, το Πνεύμα της Αληθείας, θα σας οδηγήσει σε όλη την αλήθεια. Γιατί δεν θα μιλήσει από μόνος του, αλλά θα πει όσα θ’ ακούσει, και θα σας αναγγείλει αυτά που μέλλουν να συμβούν. Εκείνος θα φανερώσει τη δική του δόξα, γιατί θα πάρει από αυτά που έχω εγώ και θα σας τα αναγγείλει. Όλα όσα ανήκουν στον Πατέρα είναι δικά μου. Γι' αυτό σας είπα πως το Πνεύμα θα πάρει από αυτά που έχω εγώ να πω και θα τα αναγγείλει σ’ εσάς.
-- Έπειτα από τα λόγια αυτά, φύσηξε στα πρόσωπά τους και τους λέει: «Λάβετε Πνεύμα Άγιον».

    ΤΟ ΑΓΙΟ ΠΝΕΥΜΑ ΕΙΝΑΙ Ο ΧΡΙΣΤΟΣ !
  Σε ένα σημείο ο Χριστός υπονοεί πως θα ξανάρθει ως … Άγιο Πνεύμα. Και αλλού υπονοεί πως θα είναι για πάντα μαζί μας, προφανώς σαν πνεύμα…
●--(…)θα παρακαλέσω τον Πατέρα να σας δώσει και άλλον Παράκλητο, το Πνεύμα της Αλήθειας, (.)  Δε θα σας αφήσω ορφανούς. Θα ξαναρθώ κοντά σας.  
-- διδάξτε τους να τηρούν όλες τις εντολές που σας έδωσα. Κι εγώ θα είμαι μαζί σας πάντα ως τη συντέλεια του αιώνος.  

                       ΥΙΟΣ  ΘΕΟΥ
   Σε άλλα σημεία ο Ιησούς παρουσιάζεται σαν ‘γιος του Θεού’, ο αγαπητός, ο μόνος γιός, κατώτερος, πάντως,  απ’ το Θεό
Το λέει ο ίδιος, του το λένε οι άλλοι, το λένε ακόμα και τα …δαιμόνια…
                --------------------------
--Τόσο πολύ αγάπησε ο Θεός τον κόσμο, ώστε παρέδωσε στο θάνατο το μονογενή του Υιό, για να μη χαθεί όποιος πιστεύει σ’ αυτόν αλλά να έχει ζωή αιώνια.  
●-Πώς , λοιπόν, εσείς λέτε ότι βλαστημάω, επειδή είπα ότι είμαι Υιός του Θεού, εγώ που ο Πατέρας με ξεχώρισε (…)   
-Ο Πατέρας είναι ανώτερος από μένα.   
--Ο Πατέρας μου (…) είναι ισχυρότερος απ’ όλους.
-- Ποιά, όμως, μέρα και ώρα θα έρθει το τέλος, κανένας δεν το ξέρει. Ούτε οι άγγελοι των ουρανών, ούτε ο ίδιος ο Υιός, παρά μόνο ο Πατέρας.
●-Ο Ιησούς  απάντησε: « γιατί με αναζητούσατε? Δεν ξέρατε ότι πρέπει να βρίσκομαι στο σπίτι του Πατέρα μου?(στο Ναό)».
--Πατέρα, έφτασε η ώρα. Φανέρωσε τη δόξα του Υιού σου(…)  
-- ο Πατέρας μου θα τιμήσει όποιον με υπηρετεί.
-- Αββά  Πατέρα , όλα είναι δυνατά για σένα.
●--Κανένας δεν μπορεί να έρθει κοντά μου, αν δεν τον ελκύσει ο Πατέρας που μ’ έστειλε.
-- Το να καθίσετε όμως στα δεξιά μου και στ’ αριστερά μου δεν μπορώ να σας το δώσω εγώ, αλλά θα δοθεί σ’ εκείνους για τους οποίους έχει ετοιμαστεί από τον Πατέρα μου .
--Μόνο αυτός που έρχεται από το Θεό, αυτός μόνο είδε τον Πατέρα.
--κατέβηκα από τον ουρανό για να κάνω όχι ό,τι θέλω εγώ, αλλά αυτό που θέλει εκείνος που μ’ έστειλε.
-- αυτά που διδάσκω δεν είναι δικά μου, αλλά εκείνου που μ’ έστειλε.
--σύμφωνα με το νόμο μας πρέπει να πεθάνει, γιατί ισχυρίζεται πως είναι Υιός Θεού.
-- (…) τα δαιμόνια,  κραύγαζαν(…): «εσύ είσαι ο Μεσσίας, ο Υιός του θεού»
-- Τι δουλειά έχεις εσύ μ’ εμένα, Υιέ του Θεού του υψίστου?    κλπ. κλπ.

                   ΟΛΟΙ   ΥΙΟΙ  ΘΕΟΥ
Δεν είναι, όμως, μόνο ο Ιησούς γιός του Θεού. Αλλά και οι μαθητές του, οι μαθητές αυτών, εν τέλει όλοι οι άνθρωποι.
                      -------------------
-- Όταν σας σύρουν στα δικαστήρια, μην αγωνιάτε για το τι να πείτε, γιατί δεν θα είστε εσείς που θα μιλάτε, αλλά το Πνεύμα του Πατέρα σας που θα μιλάει μέσα σας.
●-- Μακάριοι οι ειρηνοποιοί, ότι αυτοί  υιοί Θεού κληθήσονται.  
● (…)Η ελεημοσύνη σου θα παραμείνει κρυφή, και ο Πατέρας σου που βλέπει τις κρυφές πράξεις, θα σε ανταμείψει φανερά.  
● -- Κι έτσι ο Θεός, που είναι καλός ακόμα και με τους αχάριστους και τους κακούς, θα σας ανταμείψει με το παραπάνω και θα σας κάνει παιδιά του.
-- ο Πατέρας σας ξέρει από τι έχετε ανάγκη, προτού ακόμη το ζητήσετε.
--αν συγχωρήσετε τους ανθρώπους για τα παραπτώματά τους, θα σας συγχωρήσει κι εσάς ο ουράνιος Πατέρας σας .
--Να γίνετε ,λοιπόν, σπλαχνικοί,  όπως σπλαχνικός  είναι και ο  Πατέρας σας.
--(…) προσευχήσου  κρυφά στον Πατέρα σου. Κι ο Πατέρας σου, που βλέπει τις κρυφές πράξεις, θα σε ανταμείψει φανερά.
●--Ένας είναι ο Πατέρας σας: ο ουράνιος.
--ανεβαίνω σ’ εκείνον που είναι δικός  μου και δικός σας Πατέρας, δικός μου και δικός σας Θεός.
-- Κοιτάξτε τα πουλιά που δεν σπέρνουν, ούτε θερίζουν, ούτε μαζεύουν αγαθά σε αποθήκες, κι όμως ο ουράνιος Πατέρας  μας τα θρέφει.           κλπ. κλπ.

           ΥΙΟΣ  ΑΝΘΡΩΠΟΥ (=άνθρωπος)
  Ο Ιησούς δεν είναι  -μόνο-   ‘γιός Θεού’, αλλά και ‘γιός ανθρώπου’ = άνθρωπος.  Ο ίδιος, σχεδόν πάντα ,ονομάζει τον εαυτό του ‘υιό ανθρώπου’.
  Πιο πολλές φορές αναφέρεται στο ευαγγέλιο το ‘υιός ανθρώπου’ από το  ‘υιός Θεού’. Διότι και τα δύο είχαν ο ίδιο σκοπό, να ενώσουν τον ‘Θεό’ με τους ανθρώπους, να πάψουν οι άνθρωποι να λατρεύουν με τύπους το ’Θεό’ και να ‘θεωθούν οι ίδιοι’, δηλαδή να κάνουν απλώς το καλό.         
                   ----------------------
●-- (…) θα δείτε (…)  οι άγγελοι του θεού να ανεβαίνουν και να κατεβαίνουν προς τον Υιού του Ανθρώπου.
--(…) όμως ο Υιός του Ανθρώπου δεν έχει  που την κεφαλήν κλίνη .
-- Ήρθε ο Υιός του Ανθρώπου, που τρώει και πίνει(…)
-- Ο σπορέας που φέρνει τον καλό σπόρο είναι ο υιός του Ανθρώπου(…)
●--ο Υιός του Ανθρώπου ήρθε να σώσει τους πλανεμένους.  
●--ο Υιός του Ανθρώπου δεν ήρθε να καταστρέψει ανθρώπους, αλλά να τους σώσει.  
--ο Υιός του Ανθρώπου, βέβαια, θα πεθάνει όπως το λένε οι γραφές γι' αυτόν, αλίμονο όμως στον άνθρωπο εκείνον που προδίδει τον Υιό του Ανθρώπου.
●--ελήλυθεν η ώρα ίνα δοξαστεί ο υιός του Ανθρώπου.   
●--Πώς εσύ λες ότι πρέπει να υψωθεί από τη γη ο Υιός του Ανθρώπου? Ποιός είναι αυτός ο Υιός του Ανθρώπου?   
●--Ήρθε η  ώρα να φανερωθεί η δόξα του υιού του Ανθρώπου.   
-θα δείτε τον Υιό του Ανθρώπου να κάθεται στα δεξιά του παντοδύναμουΘεού
●-- δεν θα προλάβετε να τελειώσετε με τις πόλεις του Ισραήλ, και θα ‘ρθει ο Υιός του Ανθρώπου         κλπ.  κλπ.

        Ο  ΙΗΣΟΥΣ   ΕΙΝΑΙ  ΑΝΘΡΩΠΟΣ  ( όπως και οι μαθητές)
   Σε άλλα σημεία ο Χριστός εξισώνει τον εαυτό του με τους μαθητές του αλλά και με το λαό, με όλους μας.  
   Είμαστε φίλοι του, είμαστε ίδιοι μ’ αυτόν,  ο Θεός μας αγαπάει το ίδιο όπως αυτόν.
 Ο Χριστός δεν θέλει να τον τιμάμε!!!…  
  Η ζωή μας μοιάζει με τη δικιά του, είναι συνεχώς σαν κάθε φίλος μας.
                   -----------------------
●-- Κανείς δεν έχει μεγαλύτερη αγάπη από κείνον που θυσιάζει τη ζωή του για χάρη των φίλων του. Είστε φίλοι μου, αν κάνετε αυτά που σας παραγγέλλω εγώ. Δε σας ονομάζω πιά δούλους, γιατί ο δούλος δεν ξέρει τι κάνει ο κύριός του. Εσάς όμως σας ονόμασα φίλους, γατί σας έκανα γνωστά όλα όσα άκουσα από τον Πατέρα μου  .
●--Σε σας ,φίλοι μου , λέω …  .
●-ν εμένα καταδίωξαν, θα καταδιώξουν και σας. Αν εφάρμοσαν τα λόγια μου, θα εφαρμόσουν και τα δικά σας .  
●--(…) κι έτσι ο κόσμος να το καταλαβαίνει ότι μ’ έστειλες εσύ κι ότι τους αγάπησες όπως αγάπησες εμένα.  
-- Όπως εσύ έστειλες εμένα στον κόσμο, έτσι κι εγώ έστειλα αυτούς στον κόσμο.
●--Εγώ είμαι το φως του κόσμου  
●--Εσείς είστε το φως του κόσμου   
-Δεν επιζητώ να με τιμούν οι άνθρωποι.
--Αν ,λοιπόν, εγώ ο Κύριος και ο Διδάσκαλος, σας έπλυνα τα πόδια, έχετε κι εσείς την υποχρέωση να πλένετε ο ένας τα πόδια του άλλου. Σας έδωσα το παράδειγμα, για να κάνετε και σεις όπως έκανα εγώ.

ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΠΟΥ ΠΙΣΤΕΥΟΥΝ ΕΙΝΑΙΑΝΩΤΕΡΟΙ ΚΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΧΡΙΣΤΟ!
Όπως κάθε καλός δάσκαλος θέλει να τον ξεπεράσουν οι μαθητές του, έτσι κι ο Χριστός μας λέει πως όποιος πιστεύει μπορεί να γίνει ανώτερος από αυτόν, μπορεί να κάνει τα ίδια και περισσότερα. Κι αν σκεφτούμε πως αυτός είναι ‘γιός Θεού’ ή και ‘ένα με το Θεό’ είναι ασύλληπτο το τι εννοεί (παραβολικά) ο Ιησούς...
--Σας βεβαιώνω ότι αυτός που πιστεύει σ’ εμένα, θα κάνει τα ίδια έργα που κάνω εγώ, και ακόμα μεγαλύτερα απ’ αυτά

ΜΟΝΟ ο ΠΑΤΕΡΑΣ ΞΕΡΕΙ ΤΟΝ ΥΙΟ
ΜΟΝΟ ο ΥΙΟΣ ΞΕΡΕΙ ΤΟΝ ΠΑΤΕΡΑ
και όποιος θελήσει ο Υιός να του τον φανερώσει
 Δεν μπορούμε να γνωρίσουμε ούτε τον υιό, ούτε τον Πατέρα, εκτός αν μας τον φανερώσει ο Υιός. Ο Ιησούς είναι ο μόνος μεσάζων
●--Όλα μου έχουν δοθεί από τον Πατέρα μου. Κανένας δε γνωρίζει πραγματικά τον Υιό, παρά μόνο ο Πατέρας. Ούτε τον Πατέρα τον ξέρει κανείς πραγματικά, παρά μόνο ο Υιός, καθώς κι εκείνος στον οποίο θέλει ο Υιός να τον φανερώσει.
●--Μόνο αυτός που έρχεται από το Θεό, αυτός μόνο είδε τον Πατέρα.

ΘΕΟΣ ΚΑΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ    …ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΟΥΝ  ΧΩΡΙΣ  ΤΟ  ΧΡΙΣΤΟ   
  Ο καθένας μπορεί να πάρει το θάρρος να επικοινωνήσει κατ’ ευθείαν με τον ‘Πατέρα’, ο οποίος μας αγαπάει. Μπορούμε να ξεπεράσουμε τον Ιησού ως μεσάζοντα.
●--Όταν έρθει εκείνη η μέρα, θα του απευθύνετε τα αιτήματά σας στο όνομά μου. Και δε σας λέω πως εγώ θα προσκαλέσω τον Πατέρα για χάρη σας, γιατί ο ίδιος ο Πατέρας σάς αγαπάει, επειδή εσείς μ’ έχετε αγαπήσει κι έχετε πιστέψει πως εγώ ήρθα από το Θεό.   

   ΘΕΟΣ  ΚΑΙ  ΑΝΘΡΩΠΟΙ  ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ, ΔΙΑ ΜΕΣΩ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ
     Αν ο Ιησούς είναι ίδιος με το Θεό, και αν είναι άνθρωπος σαν και μας, τότε ο καθένας μας είναι… Θεός.  Απλός συλλογισμός…   
                   ------------------------
--Όποιος δεχτεί ένα τέτοιο παιδί  στο όνομά μου, δέχεται εμένα τον ίδιο. Κι όποιος δέχεται εμένα, δεν δέχεται εμένα αλλά αυτόν που με έστειλε στον κόσμο’.
●--Προσεύχομαι όχι μόνο γι’  αυτούς, αλλά και για κείνους που με το κήρυγμα αυτών θα πιστέψουν σ’ εμένα, ώστε να είναι όλοι ένα, όπως εσύ, Πατέρα, είσαι ενωμένος μ’ εμένα κι εγώ μ’ εσένα.  
--Εγώ ενωμένος μαζί τους, κι εσύ ενωμένος μαζί μου, ώστε να αποτελούν μια τέλεια ενότητα.
●--Σας βεβαιώνω ότι όποιος δέχεται αυτόν που στέλνω εγώ, εμένα δέχεται. Κι όποιος δέχεται εμένα, δέχεται κι αυτόν που μ’ έστειλε.  
--Όταν έρθει εκείνη η μέρα, θα το καταλάβετε ότι εγώ είμαι αχώριστος από τον Πατέρα, κι εσείς από μένα, κι εγώ από σας.  Εκείνος που κρατάει τις εντολές μου και τις εκτελεί, αυτός με αγαπάει. Κι αυτός που με αγαπάει θα αγαπηθεί από τον Πατέρα μου, κι εγώ θα τον αγαπήσω και θα του φανερώσω τον εαυτό μου.  
--Όποιος με αγαπάει θα τηρήσει το λόγο  μου. Κι ο Πατέρας μου θα τον αγαπήσει, και θα έρθουμε σ’  αυτόν και θα κατοικήσουμε μαζί του .
--Κανείς δεν πάει κοντά στον Πατέρα παρά μόνο αν περάσει από μένα.

ΓΙΟΣ ΘΕΟΥ   στον ΠΑΤΕΡΑ
ΓΙΟΣ ΑΝΘΡΩΠΟΥ στους ΑΓΓΕΛΟΥΣ!
--Όποιος ομολογήσει μπροστά στους ανθρώπους ότι ανήκει σ’ εμένα, θα τον αναγνωρίσω και ‘γω για δικόν μου μπροστά στον ουράνιο Πατέρα μου. Όποιος όμως με απαρνηθεί μπροστά στους ανθρώπους, αυτόν θα τον απαρνηθεί ο Υιός του Ανθρώπου κατά την τελική κρίση, μπροστά στους αγγέλους του Θεού.

           Ο ‘ΘΕΟΣ’ ΕΙΝΑΙ ΑΝΘΡΩΠΟΣ !
                Ο ΙΗΣΟΥΣ  είναι και ΘΕΟΣ
               = Δεν υπάρχει ‘Θεός’
Για τον Χριστό μαρτυρούν 2 … άνθρωποι, ο ίδιος, και ο … ‘Θεός’, ο ‘πατέρας του’. Αν γνωρίζεις τον Ιησού , τότε συγχρόνως γνωρίζεις και τον… Θεό. Άρα δεν υπάρχει Θεός …με την έννοια που νόμιζαν αυτοί. Να η απόδειξη ότι μιλούσε παραβολικά για την ύπαρξη ‘Θεού’ και μάλιστα ‘Πατέρα του’…
--Και στο νόμο σας είναι γραμμένο πως η μαρτυρία δύο ανθρώπων είναι έγκυρη. Εγώ καταθέτω μαρτυρία για τον εαυτό μου, συγχρόνως όμως καταθέτει και ο Πατέρας που μ’ έστειλε». «Εσείς δεν ξέρετε ούτε εμένα, ούτε τον Πατέρα. Αν ξέρατε εμένα, θα ξέρατε και τον Πατέρα μου».  

              Όπου είναι 2 ή 3 , υπάρχει ο Ιησούς!
--(…)αν δύο από σας συμφωνήσουν στη γη για ένα πράγμα που θα ζητήσουν, ο ουράνιος Πατέρας μου θα τους το κάνει.  Γιατί όπου είναι συναγμένοι δύο ή τρείς στο όνομά μου, εκεί είμαι κι εγώ ανάμεσά τους.

 ο  ΘΕΟΣ  και  ο  Ιησούς   ΕΙΝΑΙ  Η … ΑΓΑΠΗ
 Ο Θεός είναι αγάπη, όποιον αγαπάς του δίνεις… Θεό
--Τους έμαθα ποιός είσαι και θα συνεχίσω να τους το μαθαίνω, ώστε να είναι μέσα τους η αγάπη με την οποία με αγάπησες, όπως κι εγώ θα είμαι μαζί τους.  

       ΘΕΟΣ  ΕΙΝΑΙ  ΤΑ  ΚΑΛΑ  ΕΡΓΑ!
  Δεν πειράζει αν κάποιος δεν πιστεύει στο Θεό, ούτε κι αν δεν πιστεύει στο Χριστό. Ας πιστεύει στο ‘να κάνει καλά έργα’… Αν κάνεις καλά έργα, αυτό σημαίνει πως ‘αγαπάς τον Ιησού’…
--Πιστέψτε με ότι εγώ είμαι αχώριστος από τον Πατέρα, κι ο Πατέρας από μένα. Αν όχι, τότε πιστέψτε σε μένα από τα έργα μου.
--Αν δεν κάνω τα έργα του Πατέρα μου, μη με πιστεύετε. Αν όμως τα κάνω, ακόμα κι αν δεν πιστεύετε σ’ εμένα, πιστέψτε τουλάχιστον στα έργα.
-- Εκείνος που κρατάει τις εντολές μου και τις εκτελεί, αυτός με αγαπάει.

                        ---------------------------------------------

Γεωμετρία και Ευαγγέλιο
Αλλά γιατί ο Χριστός μίλησε για το 3, για την Τριάδα, (holy trinity),  και γιατί είχε 12 μαθητές. ?

 To τρίγωνο είναι το πιο απλό  σχήμα, το σχήμα με τις λιγότερες γωνίες. Και η τριγωνική πυραμίδα είναι το πιο απλό στερεό, έχει 4 τριγωνικές πλευρές. Οι τέκτονες –όπως και το δολάριο- έχουν το τρίγωνο ως σύμβολο, συμβολίζει τον παντεπόπτη οφθαλμό, τον ‘Θεό’.   Με 20 τρίγωνα , επίσης, μπορούμε να φτιάξουμε ένα σφαιρικό στερεό, το εικοσάεδρο.
Υπάρχουν πολλά 3:  Ψυχή-σώμα-πνεύμα  ,    Πατήρ-υιός και άγιον πνεύμα   ,   
Θέση-αντίθεση –σύνθεση
 Πώς τα 3 είναι ένα? Την απάντηση τη δίνει ο Ηράκλειτος. Εξαρτάται πώς θα το δείς.   Εκ πάντων εν, και εξ ενός πάντα .

  Όσο για το 12, υπάρχουν πολλά δωδεκάρια: 12 μήνες, 12 φεγγάρια, 12 νότες, 12 θεοί, κλπ.  Υπάρχει επίσης το πενταγωνικό δωδεκάεδρο, γνωστό ως δωδεκάεδρο του Πυθαγόρα. Ίσως ο Χριστός είχε μελετήσει αρχαίους Φιλοσόφους, είχε γνώσεις από το 12θεο, και διάλεξε 12 μαθητές. Σίγουρα, όμως, ήξερε γεωμετρία.

 Σύνταγμα και Τριάδα
Το δόγμα της Αγίας Τριάδας είναι η ‘προμετωπίδα’ του Συντάγματος της Ελλάδας, και φαίνεται αυτό στον όρκο που δίνουν οι Βουλευτές και ιδίως ο Πρόεδρος Δημοκρατίας:  στο όνομα της Αγίας και ομοούσιας και Αδιαίρετης Τριάδας (...)  αν και δεν ξέρουν σε τι ακριβώς ορκίζονται, άλλωστε ο Χριστός μας έχει απαγορέψει να ορκιζόμαστε..

Πνεύμα = έμπνευση
Άγιο Πνεύμα είναι το αγνό πνεύμα, το πνεύμα του καλού. Αλλά ας δούμε τι σημαίνει πνεύμα, ας δούμε άλλες παρόμοιες λέξεις και την ετυμολογία τους.  Έμπνευση= εντός πνεύμα.   Ενθουσιασμός= εντός θεός= ένθεος.
  Πνεύμα είναι η πνοή, ο αέρας, υπάρχει παντού. Ακόμα και μέσα στα στερεά υπάρχει ‘αέρας’. Τα υγρά όταν εξατμίζονται γίνονται αέρας, πνεύμα. Ακόμα και ανάμεσα στα ηλεκτρόνια, στα μικρά σωματίδια της ύλης, ανάμεσα τους υπάρχει κενό, κάτι σαν ‘πνεύμα’.  ‘Πνεύμα’ με την έννοια της ενέργειας υπάρχει στην κίνηση, υπάρχει παντού.
  Υπάρχει και στη σκέψη μας, στη συνείδησή μας, όλοι κατά βάθος ξέρουμε πόσο καλό είναι κάτι ή κακό. Όλοι έχουμε τον προσωπικό μας πνεύμα, τον προσωπικό μας ‘δαίμονα’, με την αρχαία ελληνική σημασία. Δαιμόνιος = πνευματώδης. Όλοι έχουμε το Φύλακα Άγγελό μας. (αν και η λέξη έχει παραλλαχτεί, αρχικά σήμαινε απλώς τον αγγελιοφόρο, τον ‘ταχυδρόμο’)

Πνεύμα και  οινό-πνευμα
 Και πώς να εξηγήσουμε πως με λίγο οινόπνευμα, έρχεται μέσα μας το ‘πνεύμα’, παίρνουμε χαρά, ηρεμούμε, αγαπάμε τον άλλο, βγαίνει το υποσυνείδητό, φεύγει το κακό. Μήπως έχει άγιο πνεύμα το οινόπνευμα? Τι να σημαίνει το γνωστό τραγούδι: άγιο μου τσιπουράκι...
 ( στα αγγλικά το πνεύμα λέγεται: Spirit,-από κει πήραμε τη λέξη ‘σπίρτο’. Η έμπνευση λέγεται: inspiration,  =είσοδος εντός του πνεύματος.  Το άγιο πνεύμα το λένε: holy spirit. Τι κρύα γλώσσα!, αφού λέει και το νέφτι: white spirit)

Και είπεν ο Ιησούς εις τους ένδεκα...
Ας τελειώσουμε με λίγο ‘πνεύμα’, υπό την επήρεια και ολίγου οινοπνεύματος.
  Σε ένα σημείο αναγράφεται το εξής στο ευαγγέλιο: μετά την ανάσταση του Ιησού συγκεντρώθηκαν οι ένδεκα μαθητές (είχε αυτοκτονήσει ο Ιούδας) και   τους είπε: Ματθαίος 28:19-20 πορευθέντες μαθητεύσατε πάντα τα έθνη, βαπτίζοντες αυτούς εις το όνομα του πατρός και του υιού και του αγίου πνεύματος!.... Διδάσκοντες αυτούς πάντα όσα ενετειλάμην υμίν ( να πάτε να διδάξετε όλα τα έθνη  τις εντολές μου, ‘βαπτίζοντάς’ τους στο νόημα της ‘τριάδας’) .
 Κι αυτοί πήγαν και εγκαταστάθηκαν  στο χωριό Άνω Λεντεκάδα  (από το ‘εντεκάδα’, από τους 11) Γι αυτό και έκτισαν την εκκλησία στο όνομα Αγία Τριάδα, όπως λέγεται αλλιώς το άνω χωριό. Και τιμούν την Αγία Τριάδα και το Άγιο Πνεύμα κάθε χρόνο σ αυτό το έρημο –πιά- χωριό, που όμως κατοικείτο πολύ προ Χριστού. Υπάρχουν πελασγικά τείχη και κάστρο, των αρχαίων - αρχαίων Ελλήνων. Δυστυχώς δεν γνωρίζουμε πώς λεγόταν το χωριό στην αρχαιότητα. Ελπίζουμε –πάντως- σύντομα να αναβιώσει το ιστορικό χωριό , αφού έχει και τις καλύτερες πηγές, το πιο αγνό, άγιο νερό...
 Οι Λεντεκαδίτες είναι άξιοι απόγονοι των 11 μαθητών (και των 11 κλεφτών) Γι αυτό και είναι καλοί άνθρωποι, ευγενικοί, τίμιοι, πνευματώδεις, και τηρούν τις εντολές του ...

              «11 ήσαντε και γίνανε χιλιάδες...»

Δεν υπάρχουν σχόλια: