Σάββατο 12 Μαΐου 2018

τελικά, ήταν Έλληνας ο Χριστός (?) !


Αποτέλεσμα εικόνας για τελικά,  ήταν Έλληνας ο Χριστός  (?) !   Του Αντώνη Αντωνόπουλου
Κυπαρισσία
  Μια τεράστια παρανόηση υπάρχει εδώ και 2.000 χρόνια!....
Οι πιο πολλοί  άνθρωποι  πιστεύουν λάθος, πως  ο Ιησούς, ήταν Εβραίος, ‘βασιλιάς των Ιουδαίων’, και πως πίστευε στον Ιουδαϊσμό.
Λίγοι γνωρίζουν πως  υπάρχουν 25 -και παραπάνω- , σημαντικά σημεία στο  Ευαγγέλιο,  που δείχνουν καθαρά  πως ο Ιησούς ήταν Έλληνας, ένοιωθε Έλληνας, είχε Ελληνική Παιδεία και συμπεριφορά, και ήταν   α ν τ ί θ ε τ ο ς  με τους Ιουδαίους, με το ιερατείο τους, και με τη θρησκεία τους!!!.   

 Και  κ α ν ε ί ς   δεν έχει προσέξει, -ούτε οι πτυχιούχοι θεολόγοι- πως υπάρχουν 10 σημεία στο ευαγγέλιο, όπου ο Ιησούς παριστάνει ‘στα ψεύτικα’ τον Ιουδαίο, μπλοφάροντας !!!
  Υπεύθυνοι για αυτήν την  επίτηδες και εκ του πονηρού  διαστροφή της ιστορίας, είναι -ποιοί άλλοι?- οι Ιεράρχες, για να δικαιολογήσουν το επάγγελμά τους, που στηρίζεται στο σενάριο : πως ο Ιησούς ήταν ο ‘Μεσσιάχ’, ο Μεσσίας, που θα έσωζε το Ισραήλ.!!   Ο Χριστός, -αντιθέτως- , στην εποχή του έκανε πολλούς Ιουδαίους να αλλαξοπιστήσουν, και να γίνουν οπαδοί του …
  Αλλά ας  δούμε  α κ ρ ι β ώ ς   τι λέει το ευαγγέλιο.  (σημείωση :Τα κόκκινα πλαγιαστά γράμματα είναι ακριβώς ό,τι λέει το ευαγγέλιο. Οι υπογραμμίσεις δικές μας.)

1.   Γλώσσα
  Ο Ιησούς μιλούσε κυρίως αρχαία Ελληνικά, σε ποσοστό 99%.  Μόνο σπάνια μίλησε  Αραμαϊκά ( Εβραϊκά), μόνο 3-5 λέξεις :  ταλιθά κούμι, ελωί ελωί λιμά σαβαχθανί.   Από φιλολογικής απόψεως, τα ελληνικά του ήταν τέλεια. Μιλούσε ‘λαϊκά’ μεν, αλλά και έντεχνα. Ο λόγος του ήταν διανθισμένος με παραβολές, με υπερβολές, και με μπόλικη  ‘χριστιανική ειρωνεία’.  
  Δυστυχώς όλοι οι άλλοι λαοί  διαβάζουν τα ευαγγέλια από μετάφραση, και δεν γνωρίζουν πως μιλούσε Ελληνικά. Ξέρουν απλώς πως: τα ευαγγέλια ‘πρωτογράφτηκαν’ στα ελληνικά!

2.   « ήρθε η ώρα να δοξαστεί »       
  Μερικοί Έλληνες πήγαν στον Φίλιππο, που καταγόταν από την Βηθσαϊδά της Γαλιλαίας ( μάλλον Έλληνας κι αυτός), και τον παρακαλούσαν λέγοντας:
  Κύριε, θέλουμε να δούμε τον Ιησού. (…)   Πηγαίνει ο Φίλιππος και το λέει στον Αντρέα ( κι αυτός με ελληνικό όνομα)  Και τότε ο Ιησούς απάντησε, το γνωστό:   «ελήλυθεν η ώρα ίνα δοξαστεί ο υιός του Ανθρώπου».
                    
3.    άλλος είναι ο εκλεκτός Λαός… (οι Έλληνες)
  Λέει στους Ιουδαίους πως θα πάψουν να είναι, πως δεν είναι ο ‘εκλεκτός λαός του Θεού’, και θα γίνει κάποιος άλλος λαός…
-- Ο Θεός θα σας αφαιρέσει το προνόμιο να είστε ο λαός της βασιλείας του, και θα το δώσει σ’ ένα λαό που θα παράγει τους καρπούς της βασιλείας. 

--Εσείς  δεν θέλετε να πιστέψετε, γιατί δεν είστε από τα δικά μου πρόβατα.    Τα δικά μου πρόβατα αναγνωρίζουν τη φωνή μου, κι εγώ τα αναγνωρίζω και με ακολουθούν.(…) Ο Πατέρας μου, που μου τα είχε δώσει, είναι ισχυρότερος απ’ όλους. 

          
4.    Θα πάει στους Έλληνες, που είναι ‘οι δικοί του’ !!
●--Λέει πως θέλει να πάει  σε ‘άλλους’, που θα ακούσουν το μήνυμά του, και εννοεί τους Έλληνες.  --Έχω κι άλλα πρόβατα, που δεν ανήκουν σ’ αυτή τη μάντρα. Πρέπει κι εκείνα να τα οδηγήσω. Θα γνωρίσουν τη φωνή μου και θα γίνουν ένα ποίμνιο με ένα ποιμένα.   
  
●--Στην παραβολή του ποιμένα , λέει με νόημα… :
---Αυτός  που μπαίνει από την πόρτα είναι ο βοσκός των προβάτων. (…) τα πρόβατα αναγνωρίζουν τη φωνή του. Τα φωνάζει το καθένα με τ’ όνομά του και τα οδηγεί έξω, και μπαίνει αυτός μπροστά και τα πρόβατα τον ακολουθούν. 

5.   «μήπως πάει στους Έλληνες?»
  Όταν  είπε πως ‘θα φύγει, πως θα τον αναζητούν αλλά δεν θα τον βρίσκουν’, οι ίδιοι οι Ιουδαίοι ρωτούσαν ο ένας τον άλλο:  πού  πρόκειται να πάει αυτός, ώστε  εμείς να μην μπορούμε να τον βρούμε? Μήπως σκέφτεται να πάει στην διασπορά των Ελλήνων και να διδάσκει τους Έλληνες?

6.  οι Εβραίοι είναι απόγονοι του  Αβραάμ, δηλαδή  ‘τέκνα’ του  διαβόλου!
  Ας θαυμάσουμε μια άγρια στιχομυθία Ιησού και Ιουδαίων:
☺--Θα γνωρίσετε την αλήθεια, και αυτή θα σας ελευθερώσει.
--Εμείς είμαστε απόγονοι του Αβραάμ και ποτέ δεν υπήρξαμε δούλοι κανενός.(…)
-- Ξέρω πως είστε απόγονοι του Αβραάμ. Κι όμως γυρεύετε να με σκοτώσετε,  (…) αυτά που είδατε από τον πατέρα σας, αυτά κάνετε.
--Ο δικός μας Πατέρας είναι ο Αβραάμ.
--Αν ήσασταν γνήσια τέκνα του Αβραάμ, θα κάνατε τα έργα του Αβραάμ. (…)
--Εμείς δεν γεννηθήκαμε από πορνεία . Έναν πατέρα έχουμε, το Θεό (…)
--Ο πατέρας που έχετε εσείς είναι ο διάβολος, κι όσα επιθυμεί ο πατέρας σας, αυτά θέλετε να κάνετε. Εκείνος ανθρωποκτόνος ήταν   εξαρχής  και δεν μπόρεσε να σταθεί μέσα στην αλήθεια, γιατί δεν υπάρχει μέσα του τίποτα αληθινό.  (…)
--Καλά δεν  λέμε εμείς, πως είσαι  Σ α μ α ρ ε ί τ η ς  και δαιμονισμένος?.
--Εγώ δεν  είμαι δαιμονισμένος,  (…..) σας βεβαιώνω: αν κάποιος τηρήσει το λόγο μου, ποτέ δε θ’ αντικρύσει το θάνατο.
--Τώρα είμαστε βέβαιοι πως είσαι δαιμονισμένος. Ο Αβραάμ πέθανε όπως και οι προφήτες, κι εσύ λες, ‘αν κάποιος δεχτεί το λόγο μου δε θα γευτεί ποτέ το θάνατο’? Μήπως εσύ είσαι ανώτερος από τον πατέρα μας τον Αβραάμ που πέθανε?(…) 
-- Ο ‘Πατέρας σας’, ο Αβραάμ, αναγάλλιασε στη σκέψη πως μπορεί να δει τις δικές μου τις μέρες. Τις είδε και τις χάρηκε.
--Δεν είσαι ακόμα ούτε 50 χρόνων, κι έχεις δει τον Αβραάμ?
--Σας βεβαιώνω πως πριν γεννηθεί ο Αβραάμ εγώ υπάρχω.
---------Πήραν τότε πέτρες για να τον λιθοβολήσουν,(…)
    Διαχωρίζει τον θεό του, από τον ανθρωποκτόνο θεό  της Παλαιάς Διαθήκης. Κι αυτοί του λένε πως: «σίγουρα θα είσαι Έλληνας Σαμαρείτης».  Όμως μετά αλλάζει (!) και παρουσιάζεται ‘αβραμικότερος των Ιουδαίων, και του Αβραάμ’, τους βγαίνει ‘από δεξιά’.  Χρησιμοποιεί το ρητορικό σχήμα  της διπλής εκ των αντιθέτων υπερβολής. Δηλαδή κατηγορεί υπερβολικά κάτι, και μετά, για ισορροπία, το υπερπαινεύει…
                 
7.    δούλευε το Σάββατο !!!
Αντίθετα με την 4η εντολή του Ιουδαϊκού  νόμου, έκανε επίτηδες τα μισά του θαύματα  το Σάββατο !  Τα 7 από τα 18 !! 
--Γι’ αυτό το λόγο οι Ιουδαίοι καταδίωκαν τον Ιησού, και ζητούσαν να τον σκοτώσουν, επειδή έκανε τα έργα αυτά το Σάββατο.  Ο Ιησούς ,όμως, τους έλεγε: «ο Πατέρας μου εξακολουθεί να εργάζεται ως τώρα, γι’ αυτό κι εγώ εργάζομαι». Εννοώντας πως ο ‘Πατέρας’ του ήταν ‘άλλος’ από τον Θεό της Παλαιάς Διαθήκης, ο οποίος και καλά ‘ξεκουράστηκε’ την 7η μέρα.
--Όταν οι Φαρισαίοι κατηγόρησαν τους μαθητές του που έφαγαν λίγα σπυριά στάρι το Σάββατο, τους είπε: --Δεν διαβάσατε στο Νόμο πως οι ιερείς παραβιάζουν το Σάββατο, αφού εργάζονται μέσα στο Ναό, κι όμως δεν είναι ένοχοι? Σας διαβεβαιώνω πως εδώ έχουμε κάτι ανώτερο από το ναό.   Δηλαδή το να φάει κανείς όταν πεινάει, είναι ανώτερο από τον ιερέα που κάνει λειτουργία!
--Λέει με ύφος ειρωνικό στους Ιουδαίους πως σε αυτούς έχει δοθεί ο ‘νόμος’ της περιτομής, που την κάνουν ακόμα και Σάββατο, σε αντίθεση με αυτόν που θεράπευσε άνθρωπο το Σάββατο…
--Ο Μωυσής σας έδωσε την εντολή της περιτομής , και την ασκείτε ακόμα και το Σάββατο, για να μην καταλυθεί ο νόμος του Μωυσή,  κι εσείς οργίζεστε εναντίον μου,  επειδή το Σάββατο θεράπευσα ολόκληρον άνθρωπο?  

8.    ο Μωυσής σας είπε αυτό, εγώ όμως σας λέω
   Αρνείται τους Νόμους που έδωσε ο ίδιος ο ‘Θεός’ τους στον Μωυσή , και βάζει αυτός δικούς του καλύτερους νόμους:  εγώ όμως σας λέω’
--Έχετε ακούσει την εντολή που δόθηκε στους αρχαίους: ‘ού φονεύσεις’ (…) Εγώ όμως σας λέω…
--Ακούσατε πως δόθηκε  η εντολή:  ‘ού μοιχεύσεις’. Εγώ όμως σας λέω…
--Δόθηκε ακόμα η εντολή: ‘όποιος θέλει να χωρίσει τη γυναίκα του, ας της δώσει χαρτί διαζυγίου’.   Εγώ όμως σας λέω, πως όποιος χωρίσει τη γυναίκα του για οποιονδήποτε λόγο, παρεκτός λόγω πορνείας, την οδηγεί στην μοιχεία.
--Έχετε επίσης ακούσει την εντολή που δόθηκε παλιά στους αρχαίους: ‘να μη γίνεις επίορκος , αλλά να τηρήσεις τους όρκους που έδωσες στο όνομα του Κυρίου’ (…),  Εγώ όμως σας λέω να μην ορκίζεστε καθόλου.
-- Έχετε επίσης ακούσει πως δόθηκε η εντολή: ‘οφθαλμόν αντί οφθαλμού, και οδόντα αντί οδόντος’. (…) Εγώ όμως σας λέω να μην αντιστέκεστε στον κακό άνθρωπο. Κι όποιος σε χαστουκίσει στο ένα μάγουλο, γύρισέ του και το άλλο.

9.    ο ‘νόμος’ ίσχυε έως τον Ιωάννη
   Λέει πως από αυτόν αρχίζει καινούργια εποχή σχετικά με τους Νόμους, σχετικώς με το ‘σωστό’ και το ‘λάθος’. Οι νόμοι της  Παλαιάς Διαθήκης,  που περιέχουν Νόμους, και τα βιβλία των  προφητών, όλα αυτά τελείωσαν ήδη έως τις μέρες του Ιωάννη του Προδρόμου, που ήταν Ιουδαίος.
-- Ο νόμος και οι προφήτες ισχύουν έως τον Ιωάννη το Βαπτιστή. Από τότε και μετά, κηρύσσεται το χαρμόσυνο μήνυμα για τη βασιλεία του θεού, κι ο καθένας σπεύδει να μπεί σ’ αυτήν.   

10.     από τις 10 εντολές, στις 6 …, δηλαδή στην  1.
 Όταν κάποιος πλούσιος Ιουδαίος τον ρώτησε ‘εκ του πονηρού’ αν πρέπει να τηρεί τις 10 εντολές, ο Ιησούς ‘αφαίρεσε’ τις 4 τυπολατρικές εντολές: να πιστεύεις τον ένα θεό, όχι σε άλλους, να μη δουλεύεις το Σάββατο, κλπ,  και βρήκε και μία καλύτερη κι από τις υπόλοιπες 6, το να δώσεις την περιουσία σου στους φτωχούς!
  (…) κάποιος άρχοντας τον ρώτησε : διδάσκαλε αγαθέ, τί ποιήσω ίνα ζωήν αιώνιον κληρονομήσω?.
- τις εντολές τις ξέρεις: ‘μη μοιχεύσεις, μη φονεύσεις, μη κλέψεις, μη ψευδομαρτυρήσεις, τίμα τον πατέρα σου και τη μητέρα σου, και αγάπα τον πλησίον σου όπως τον εαυτό σου’.
-- Όλα αυτά τα τηρώ από τα νιάτα μου…
-- Ένα σου λείπει: αν θέλεις να είσαι τέλειος, πήγαινε πούλησε όλα όσα έχεις, και δώσε τα χρήματα στους φτωχούς (…)


11.      η αγάπη για το θεό και τους ανθρώπους είναι η μόνη εντολή!
Δεν ισχύουν οι 10 εντολές, ούτε οι Ιουδαϊκοί νόμοι!.  Ισχύει μόνο η αγάπη .
-- ‘Ν’ αγαπάς τον Κύριο και Θεό σου μ’ όλη την καρδιά σου, και μ’ όλη την ψυχή σου , μ’ όλο το νού σου, και μ’ όλη τη δύναμή σου.’ Αυτή είναι η πρώτη και πιο μεγάλη εντολή. Και δεύτερη, το ίδιο σπουδαία μ’ αυτή: ‘ν’ αγαπάς τον πλησίον σου όπως τον εαυτό σου’.  Δεν υπάρχει άλλη εντολή μεγαλύτερη απ’ αυτές. Σ’ αυτές τις δύο εντολές συνοψίζεται «όλος ο νόμος και οι προφήτες».

12.     τελικά, η έμπρακτη αγάπη για τον άνθρωπο, είναι η μόνη εντολή!
  Ενώ η Παλαιά Διαθήκη όταν έλεγε : αγάπα την πλησίον σου, εννοούσε να αγαπάνε τους ομοεθνείς τους Ιουδαίους, όμως ο Χριστός το άλλαξε: ο πλησίον είναι ο κάθε άνθρωπος, όπως στην παραβολή του φιλότιμου Σαμαρείτη, όπου ένας  Έλληνας απ τη Σαμάρεια βοήθησε έναν τραυματισμένο Ισραηλίτη, ενώ δεν τον βοήθησαν οι δικοί του ομοεθνείς, ούτε ο ιερέας, ούτε ο λευίτης .
   Μάλιστα, το να αγαπάς τον συνάνθρωπό σου, είναι ανώτερο από το να πιστεύεις σε Θεό, γιατί, αν πας στο Ναό και θυμηθείς ότι είσαι τσακωμένος με άνθρωπο, να πας πρώτα να συμφιλιωθείς, και μετά να πας στην εκκλησία. Δηλαδή ποτέ.  Άλλωστε ο Θεός δεν θέλει ούτε ναούς. Ούτε τελετές. Μόνο να είμαστε καλοί άνθρωποι.
 --ο Θεός είναι πνεύμα. Κι αυτοί που τον λατρεύουν πρέπει να τον λατρεύουν εν πνεύματι και αληθεία . 
--μάθετε τι σημαίνει: ‘έλεον θέλω και όχι θυσία’ (=να κάνετε ελεημοσύνη, όχι λατρείες) 


13.    ‘ γκρεμίστε το ναό’
  Πρόβλεψε με χαρά πως ο Ναός θα γκρεμιστεί, και δεν θα μείνει ‘λίθος επί λίθον’.  Σε άλλο σημείο λέει: γκρεμίστε το ναό, και θα φτιάξω άλλον, μέσα σε 3 μέρες.     Το ευαγγέλιο λέει πως εννοούσε τον θάνατο και την μετά 3 μέρες  ανάστασή του, αλλά η φράση και μόνη της, δείχνει έναν θρασύ άθρησκο τρομοκράτη που απειλεί. Ίσως η φράση :θα φτιάξω άλλον, είναι ένα ‘τρικ’ που ηρεμεί τον ακροατή από το σοκ της προτροπής: γκρεμίστε το Ναό!!! 


14.     στο νόμο σας :‘όλοι είναι θεοί
  Όταν του έλεγαν πως βλαστημάει, παριστάνοντας το θεό ενώ είναι άνθρωπος, ο Ιησούς τους είπε πως σε ένα σημείο της Παλαιάς Διαθήκης, ο θεός ονομάζει θεούς όλους τους ανθρώπους.:
-- είναι γραμμένο στο νόμο σας, «εγώ είπα, είστε θεοί»  
                   
15.     δεν έκανε  καθαρισμούς
--Δεν έπλενε τα χέρια του , ούτε αυτός ούτε οι μαθητές του, αντίθετα με τους μικροφοβικούς τυπολάτρες Ιουδαίους.
--γιατί οι μαθητές σου παραβαίνουν την παράδοση των προγόνων μας? Γιατί δεν πλένουν τα χέρια τους, πριν φάνε?.
  Και τους απαντά:-aπό την καρδιά βγαίνουν οι πονηρές σκέψεις (…) και κάνουν τον άνθρωπο ακάθαρτο , ενώ το να φάει με άνιφτα χέρια, δεν τον κάνει.

16.     δεν νήστευε, έπινε, έβριζε
   Δεν έμενε στην έρημο όπως ο Ιωάννης, αλλά ζούσε κοντά στο λαό των μικρών πόλεων. Είχε φίλους τελώνες και πόρνες, ήταν φάγος και οινοπότης , και συχνά έλεγε άπρεπες λαϊκές βρισιές: γεννήματα εχιδνών, αλεπού κλπ.   Όλα αυτά συνιστούν ελληνική συμπεριφορά.
 ---Ας σημειώσουμε πως τις λίγες φορές που πήγε στο Ναό, ήταν για να μιλήσει στο λαό, και όχι για να συμμετάσχει στη θρησκευτική λατρεία.


17.     το μάννα, ο Ιησούς  , και η αιώνια ζωή
  Μιλά για τον εαυτό του ως ‘άρτο’, σε αντίθεση με το μάννα που έπεσε  ‘στους προγόνους σας’. Λέει  πως δεν είναι και δικοί του πρόγονοι , και μάλιστα λέει ότι τα λόγια του είναι ανώτερα από την τροφή  ,το μάννα, που τους έδωσε ο δικός τους Θεός.
--Οι πρόγονοί μας έφαγαν το μάννα στην έρημο. (…)   
--Οι πρόγονοί σας έφαγαν στην έρημο το μάννα, αλλά πέθαναν. Όποιος όμως τρώει απ’ αυτό τον άρτο που κατέβηκε από τον ουρανό, αυτός δεν θα πεθάνει. Εγώ είμαι ο άρτος που κατέβηκε από τον ουρανό και χαρίζει τη ζωή.

18.     να μη δανείζετε, όπως οι Εβραίοι
  Ενώ η Π. Δ. λέει στους εβραίους να δανείζονται μεταξύ τους άτοκα (και να δανείζουν άλλους λαούς με ενέχυρο και τόκο), ο Ιησούς λέει στους μαθητές του να δανείζουν χωρίς ούτε καν να περιμένουν χρήματα πίσω!…
--Αν δανείζετε σε όσους ελπίζετε να σας τα επιστρέψουν, ποιά εύνοια περιμένετε απ' το Θεό? Και οι τελώνες δανείζουν τους ομοίους τους, για να τα πάρουν πίσω.
   Αντίθετα, εσείς να αγαπάτε τους εχθρούς σας, να κάνετε το καλό και να δανείζετε, χωρίς να περιμένετε να πάρετε ποτέ τίποτε.

19.     φυλαχτείτε από Φαρισαίους-Σαδδουκαίους
--Συχνά κατηγορούσε τους Ιουδαίους, και ιδίως τους Φαρισαίους και τους Σαδδουκαίους. Έλεγε στους μαθητές του:  --προσέχετε απ’ το ‘προζύμι’ των Φαρισαίων  και των Σαδδουκαίων, που είναι η υποκρισία τους.


20.     ‘να έχετε τη φρόνηση που έχουν τα φίδια’ (!)    
 Ενώ το φίδι θεωρείται στην Παλαιά Διαθήκη ως καταραμένο και ως σύμβολο του διαβόλου, ο Ιησούς  -αντίθετα- προτρέπει τους μαθητές του να έχουν την φρόνηση που έχουν τα φίδια . Ένας Ιουδαίος δεν θα έλεγε ποτέ κάτι τέτοιο.
 --Σας στέλνω σαν πρόβατα ανάμεσα στους λύκους. Να έχετε τη φρόνηση που έχουν τα φίδια και την ακεραιότητα που έχουν τα περιστέρια..   

21.     ‘δεν έχουν ανάγκη οι Έλληνες’
  Συμβουλεύει τους μαθητές του να μην πάνε σε ελληνικές περιοχές, γιατί οι Έλληνες δεν έχουν  ανάγκη το κήρυγμά του..
--Μην πάρετε το δρόμο για την περιοχή που κατοικούν εθνικοί, και μην μπείτε σε πόλη Σαμαρειτών. Προτιμήστε να πάτε σε όσους Ισραηλίτες  έχουν πλανηθεί.  


22.     είχε  12  μαθητές !
   Ο Ιησούς είχε 12 ως βασικούς μαθητές και συνεργάτες, και όλοι μιλούσαν κυρίως ελληνικά.  Ήταν Έλληνες Γαλιλαίοι :Λουκάς, Πέτρος, Ανδρέας, (οι ιουδαίοι είπαν στον Πέτρο - ασφαλώς κι εσύ είσαι απ’ αυτούς, γιατί είσαι Γαλιλαίος, όπως δείχνει κι η προφορά σου ), οι άλλοι ήταν μάλλον Ιουδαίοι: Ιωάννης, Ιάκωβος, Ιούδας, Μάρκος.  Ας προσέξουμε πως τον Συμεών-Σίμωνα, του έδωσε το ελληνικό όνομα : Πέτρος.
 --Οι Πράξεις των Αποστόλων, 2:7, λένε πως στην Πεντηκοστή που ήρθε το άγιο πνεύμα στους μαθητές του Ιησού, και μιλούσαν όλοι ξένες γλώσσες, απόρησαν οι Ιουδαίοι και είπαν:  Μα όλοι αυτοί που μιλάνε, δεν είναι Γαλιλαίοι? Πώς, λοιπόν μιλάνε τη γλώσσα του καθενός από μας?’
   Ο αριθμός 12 μας θυμίζει έντονα τους 12 Θεούς, τη θρησκεία των  Ελλήνων. Μόλις αυτοκτόνησε ο Ιούδας, για να μην αλλάξει ο αριθμός, έβαλαν άλλον στη θέση του, με κλήρο, τον Ματθία.

-- Ο Ιησούς μιλούσε διαφορετικά στους Ιουδαίους, και διαφορετικά στους μαθητές του. Σους πρώτους μιλούσε με παραβολές μήπως και καταλάβουν, αλλά στους μαθητές του μιλούσε ευθέως. 


23.     ένας καλός Ιουδαίος, ο Νικόδημος            
   Λέει στον Άρχοντα των Ιουδαίων, -με το ελληνικό όνομα- Νικόδημο (!), απαντώντας του για το αν υπάρχει αναγέννηση ( ή μετεμψύχωση) :
   --Εσύ είσαι δάσκαλος του Ισραήλ και δεν τα ξέρεις αυτά τα πράγματα? Σε βεβαιώνω πως εμείς λέμε αυτό που ξέρουμε από πείρα, και μεταδίδουμε στους άλλους αυτό που έχουμε δει με τα μάτια μας. Τη μαρτυρία μας όμως εσείς δεν τη δέχεστε. Αν δεν με πιστεύετε όταν σας μιλάω για πράγματα που συμβαίνουν στη γη, πώς θα με πιστέψετε αν σας πω για πράγματα που συμβαίνουν στον ουρανό? 
    Χρησιμοποιεί το ‘εσείς’ (οι Ιουδαίοι) σε αντίθεση με το ‘εμείς’ (οι Γαλιλαίοι, οι Εθνικοί, οι Έλληνες.). Αργότερα ο Νικόδημος τον υπερασπίστηκε από τους άλλους Φαρισαίους, αλλά πήγε και στον τάφο του με αρώματα αλόης.
σημείωση: όπως ο Νικόδημος ήταν Ιουδαίος Άρχοντας αλλά είχε ελληνικό όνομα, έτσι είναι πιθανό να ήταν Έλληνες μερικοί μαθητές του Ιησού, αν και είχαν εβραϊκό όνομα.

24.     μπλοφάρει με μια Ελληνίδα απ τη Συρία…
Όταν μια Ελληνίδα τον αποκαλεί ‘υιό Δαβίδ’, και τον παρακαλά να θεραπεύσει την κόρη της, στην αρχή μπλοφάρει και της μιλά ως Ιουδαίος. Ήθελε να δοκιμάσει την επιμονή και να αυξήσει την πίστη της.
 (…) «Ελέησέ με ,Κύριε, Υιέ του Δαβίδ. Η θυγατέρα μου βασανίζεται από δαιμόνιο». Η γυναίκα αυτή ήταν Ελληνίδα.(…)  Αυτός δεν απάντησε ούτε λέξη. Τον πλησίασαν οι μαθητές του και έλεγαν: «διώξτη, γιατί έρχεται κοντά και φωνάζει». Κι αυτός αποκρίθηκε: « εγώ αποστάλθηκα μόνο για τους πλανεμένους Ισραηλίτες».  Αυτή όμως έπεσε στα πόδια του λέγοντας : «Κύριε, βοήθησέ με».  
     Τότε της αποκρίθηκε: « ΄Ασε πρώτα να χορτάσουν τα παιδιά, γιατί δεν είναι σωστό να πάρει κανείς το ψωμί των παιδιών και να το πετάξει στα σκυλιά». Κι εκείνη του αποκρίθηκε και του είπε: « Ναι Κύριε. Και τα σκυλιά, όμως, τρώνε από τα ψίχουλα των παιδιών, που πέφτουν από το τραπέζι».
    Της είπε τότε ο Ιησούς: «Μεγάλη η πίστη σου, γυναίκα. Γι’  αυτό το λόγο που είπες, πήγαινε ...  Το κορίτσι σου έχει κιόλας θεραπευτεί από το δαιμόνιο».
   Η φράση ‘ μόνο για τους πλανεμένους Ισραηλίτες’  ,  είναι μια κλασική μορφή ‘χριστιανικής ειρωνείας’,  ολόιδια με την ‘σωκρατική ειρωνεία’…


25.  Όταν συνάντησε τη Σαμαρείτισσα στο πηγάδι, ερχόταν από την Ιουδαία,
  --άφησε την Ιουδαία κι έφυγε πάλι για τη Γαλιλαία. Έπρεπε όμως να περάσει από τη Σαμάρεια.  Καθώς ερχόταν από την Ιουδαία, αυτή τον  νόμισε για Ιουδαίο, και αυτός  της έκανε μπλόφα, - της μίλησε σαν να ήταν Ιουδαίος…
--Εσείς (οι Σαμαρείτες) λατρεύετε αυτό που δεν ξέρετε. Εμείς όμως  λατρεύουμε αυτό που ξέρουμε, γιατί η σωτηρία έρχεται στον κόσμο από τους Ιουδαίους.
(…) Είναι όμως κοντά ο καιρός, ήρθε κιόλας, που οι πραγματικοί λατρευτές θα λατρέψουν τον Πατέρα  πνευματικά και αληθινά.(…) δεν θα λατρεύετε τον Πατέρα , ούτε σ’ αυτό το βουνό, ούτε στα Ιεροσόλυμα. 
  Μιλά σαν ‘δούρειος ίππος’, αρχικά μιλά σαν Ιουδαίος, και μετά της λέει πως  ο θεός των Ιουδαίων και των Ιεροσολύμων είναι ψεύτικος...

26.  Παρόμοια μπλόφα έκανε και όταν θεράπευσε τους 10 λεπρούς, περνώντας πάλι από τη Σαμάρεια και  πηγαίνοντας προς την Ιερουσαλήμ:
--Δεν θεραπεύτηκαν και οι 10 ?   Οι άλλοι 9 που είναι?  Κανένας τους δεν βρέθηκε να γυρίσει να δοξάσει το Θεό παρά μόνον αυτός ο ‘αλλοεθνής’? Παράστησε πως είναι Ιουδαίος, και ως ‘αλλοεθνή’  εννοεί  τον Σαμαρείτη.


27.     στον Ρωμαίο Αξιωματικό, μιλά σαν Ιουδαίος!    
   Όταν θεράπευσε το δούλο του Ρωμαίου Αξιωματούχου,  σχολίασε:
-- Σας βεβαιώνω πως τόση πίστη, ούτε ανάμεσα στους Ισραηλίτες δε βρήκα. Και σας λέω πως θα έρθουν πολλοί από ανατολή και δύση και θα καθίσουν μαζί με τον Αβραάμ και τον Ισαάκ και τον Ιακώβ στο τραπέζι της βασιλείας των ουρανών, ενώ οι ‘κληρονόμοι της βασιλείας’  θα πεταχτούν έξω στο σκοτάδι.
   Μιλώντας υποκριτικά σαν να ήταν Ιουδαίος,  ειρωνεύτηκε  τους Ισραηλίτες που  παριστάνουν  πως είναι οι ‘εκλεκτοί κληρονόμοι του Θεού’...


28.      στον  Ιουδαίο Ζακχαίο, παριστάνει τον Ιουδαίο!
 ο  Ζακχαίος ήταν κλέφτης αρχιτελώνης Ιουδαίος, και όταν ο Ιησούς πήγε σπίτι του, όλοι απορούσαν πώς μπήκε σε σπίτι ‘αμαρτωλού’.
Ο Ιησούς κατάφερε, όμως, να τον μεταπείσει , μιλώντας ‘τη γλώσσα του’, σαν να είναι κι αυτός Ιουδαίος.    Και αυτός είπε: --Κύριε, υπόσχομαι να δώσω τα μισά απ’ τα υπάρχοντά μου στους φτωχούς, και ν’ ανταποδώσω στο τετραπλάσιο όσα πήρα με απάτη.
 Ο Ιησούς λέει μετά σ’ αυτόν: Σήμερα αυτή η οικογένεια σώθηκε. Γιατί κι αυτός ο τελώνης είναι απόγονος του Αβραάμ. Ο υιός του Ανθρώπου ήρθε για να αναζητήσει και να σώσει αυτούς που έχουν χάσει το δρόμο τους.   

29.    Στον Πιλάτο, δεν είναι ο ‘Βασιλιάς των Ιουδαίων’!
  Όταν τον πήγαν στον Πιλάτο,  αρνείται ότι είναι Ιουδαίος , αλλά και οι Ιουδαίοι αρνούνται ότι είναι ‘βασιλιάς τους’. Η επιγραφή που έβαλαν επάνω στο σταυρό, ‘Ιησούς Ναζωραίος, Βασιλεύς Ιουδαίων’, κορόιδευε και αυτόν, αλλά και τους Ιουδαίους, όμως ο Πιλάτος  το άφησε έτσι…
-- Πιλάτος: Εσύ είσαι ο βασιλιάς των Ιουδαίων?  
-- Ιησούς:  Το ρωτάς αυτό από μόνος σου?, ή σου έχουν μιλήσει άλλοι για μένα?
--Πιλάτος:  Μήπως εγώ είμαι Ιουδαίος?,  Ο λαός ο δικός σου και οι αρχιερείς σε παρέδωσαν σ’ εμένα. Τι έκανες, λοιπόν?.
--Ιησούς:   Η δική μου βασιλεία δεν είναι αυτού του κόσμου. Αν η βασιλεία μου ήταν αυτού του κόσμου, οι στρατιώτες  μου θα αγωνίζονταν να μην πέσω στα χέρια των Ιουδαίων. Αλλά η δική μου βασιλεία δεν είναι εδώ.
--Πιλάτος προς τους Ιουδαίους: Να ο βασιλιάς σας!.
--Ιουδαίοι: Θάνατος, θάνατος, σταύρωσέ τον!
--Πιλάτος: Το βασιλιά σας να σταυρώσω?  
--Αρχιερείς: Δεν έχουμε άλλον βασιλιά, ει μη Καίσαρα  (…)
  Διαμαρτύρονταν, λοιπόν, οι αρχιερείς των Ιουδαίων στον Πιλάτο: «μη γράφεις ‘Βασιλιάς των Ιουδαίων’, αλλά ότι εκείνος είπε, ‘είμαι ο βασιλιάς των Ιουδαίων’». Κι ο Πιλάτος αποκρίθηκε: «ό,τι έγραψα, έγραψα».



30.    είναι , και δεν είναι:  ‘Υιός Δαβίδ’ ??
 Ενώ πολλές φορές στο ευαγγέλιο ο Ιησούς ονομάζεται, Υιός (απόγονος) Δαυίδ, δηλ. Ιουδαίος, όμως ο ίδιος ο Χριστός το αρνείται αυτό.
 -Τότε τους ρώτησε  ο Ιησούς: πώς λένε ότι ο Μεσσίας είναι απόγονος του Δαβίδ? (…) Αφού, λοιπόν, ο Δαβίδ τον ονομάζει ‘Κύριο’, πώς μπορεί να είναι απόγονός του?. 

Ωστόσο υπάρχουν 3-4 σημεία που τον  καλούν:
-- Σπλαχνίσου μας, υιέ του Δαβίδ 
-- Ιησού, υιέ Δαυίδ, ελέησόν με!   , κλπ, κλπ   και αυτός το δέχεται.
Ίσως επειδή ήταν εβραίος εκ μητρός, ίσως και για λόγους διπλωματίας, για να τα έχει καλά με όλους.



31.    η περίπτωση με τον Ναθαναήλ!
   Βρίσκει τον Φίλιππο και του λέει :έλα μαζί μου. Μετά ο Φίλιππος βρίσκει τον Ναθαναήλ και του λέει πως: βρήκε αυτόν που πρόβλεψε ο Μωυσής και οι προφήτες, είναι ο γιός του Ιωσήφ από τη Ναζαρέτ.    Μόλις τον πλησιάζει ο Ναθαναήλ, ο Ιησούς λέει γι αυτόν: Νά ένας γνήσιος Ισραηλίτης, χωρίς δόλο μέσα του!.  Κι αυτός του είπε: Διδάσκαλε, εσύ είσαι ο Υιός του Θεού, εσύ είσαι ο βασιλιάς του Ισραήλ.
 Κι ο Ιησούς του λέει: θα δεις ακόμα μεγαλύτερα, να έρχονται οι άγγελοι στο υιό του ανθρώπου!.
   Το συμβάν αυτό, -αν είναι αληθινό-, είναι άλλη μια περίπτωση χριστιανικής διπλωματίας. Μιλά στον Ναθαναήλ σαν Ιουδαίος, και στη συνέχεια, έντεχνα,  άλλαξε το ‘υιός θεού’, με το ‘γιός ανθρώπου’=άνθρωπος.



32.    οι  Ιουδαίοι δεν ξέρουν την καταγωγή του.
Στη θεραπεία του εκ γενετής τυφλού, οι Ιουδαίοι  είπαν:(…)
Εμείς ξέρουμε πως ο Θεός μίλησε στον Μωυσή, ενώ γι’ αυτόν δεν ξέρουμε την προέλευσή του. Δεν ήταν σίγουροι για την καταγωγή του εκ πατρός, άλλωστε και η διδασκαλία ,και τα έργα του ήταν όλα αντίθετα με των Ιουδαίων.                           



33.                                     τελικά τί ήταν?? 
       Γαλιλαίος?,   ή  Σαμαρείτης?    ή   Ναζωραίος (Ιουδαίος)??
  Η Σαμάρεια, όπως λέει και το ελληνικό όνομά της, κατοικούνταν από ελληνικούς πληθυσμούς.   Βρισκόταν ανάμεσα στην Ιουδαία, που είχε ιουδαίους, και στη  Γαλιλαία, που είχε επίσης ελληνικούς πληθυσμούς. (στα εβραϊκά λέγεται ‘γκαλίλ χα Γκοΐμ’ , = η χώρα των εθνικών, των Ελλήνων).
    Σαμαρείτες και Γαλιλαίοι ήταν εχθροί με τους Ιουδαίους της Ιερουσαλήμ.
 Έστειλε αγγελιοφόρους πριν απ’ αυτόν, οι οποίοι μπήκαν σ’ ένα χωριό των Σαμαρειτών για να προετοιμάσουν τον ερχομό του. Οι Σαμαρείτες δεν τον δέχτηκαν, γιατί κατευθυνόταν προς την Ιερουσαλήμ.  
 Ο Ιησούς στο ευαγγέλιο παρουσιάζεται κυρίως ως Γαλιλαίος ή Σαμαρείτης, και λιγότερο ως Ναζαρηνός, από την Ιουδαϊκή Ναζαρέτ.
 Σαμαρείτης: συμπαθούσε πολύ τους Σαμαρείτες, αλλά και τους έμοιαζε:
--Καλά δεν  λέμε εμείς πως είσαι Σαμαρείτης και δαιμονισμένος?
Γαλιλαίος: πιό πολύ σύχναζε στη Γαλιλαία, ήταν η ‘πατρίδα’ του.
--Ο Ιησούς έφυγε από κει για τη Γαλιλαία. Βέβαια, ο ίδιος ο Ιησούς είχε πεί:  ‘προφήτης δεν εκτιμάται στην πατρίδα του’. Όταν όμως ήρθε στη Γαλιλαία, οι Γαλιλαίοι τον υποδέχτηκαν (…)
-- Ο Ιησούς εξακολούθησε να περιοδεύει στη Γαλιλαία. Δεν ήθελε να περιοδεύει στην Ιουδαία, γιατί οι Ιουδαίοι ζητούσαν να τον σκοτώσουν.
Όταν πίεζαν τον Νικόδημο να πει  εναντίον του Ιησού, του είπαν: Μελέτησε τις γραφές και θα δεις πως κανένας προφήτης δεν είναι να ‘ρθει από τη Γαλιλαία.
 Ναζωραίος: Στο μόνο σημείο που παρουσιάζεται ως Εβραίος Ναζωραίος,  είναι όταν λέει.:   Είναι ο γιός του Ιωσήφ (που ήταν) από τη Ναζαρέτ.  Όμως δεν ήτανε κανονικός γιός του Ιωσήφ, αλλά θετός.!...

34.      η καταγωγή του:  μητέρα, αδέλφια, πατέρας
    Η Μητέρα του η Μαριάμ, -αν δεχτούμε όσα λέει το ευαγγέλιο-, είχε συγγενή την Ελισάβετ, τη γυναίκα του Ζαχαρία, οι οποίοι ήταν οι γονείς του Ιωάννη του Βαπτιστή. Αν κρίνουμε από τα ονόματά τους, ήταν Ιουδαίοι, Εβραίοι. Το πρώτο παιδί της Μαρίας,  ήταν νόθο, εξώγαμο, κι έλαβε το εβραϊκό όνομα : Τζέσουα,  Γεσούα,  εξελληνισμένο: Ιησούς.

 Η Μαρία, αργότερα, παντρεύτηκε τον Γιόζεφ, τον Ιωσήφ, και έκανε και άλλα παιδιά, αγόρια και κορίτσια , αδελφούς και αδελφές,  ετεροθαλή αδέλφια του Ιησού.  Τα  αδέλφια του ήξεραν πως αυτός ήταν ‘νόθος’, τον ζήλευαν και τον μισούσαν, και ήθελαν να τον συλλάβουν οι Ιουδαίοι. Γι αυτό του έλεγαν πονηρά, να ανεβεί στα Ιεροσόλυμα στη γιορτή της σκηνοπηγίας. Ήξεραν πως αυτός ήταν νόθος και διαφορετικός από αυτούς, που ήταν Ιουδαίοι.
--Πλησίαζε η γιορτή των Ιουδαίων, η σκηνοπηγία, και του είπαν οι αδελφοί του: « φύγε απ' αυτόν τον τόπο και πήγαινε στην Ιουδαία, για να δουν οι μαθητές σου τα θαύματα που κάνεις. Γιατί κανείς δεν ενεργεί στα κρυφά, όταν θέλει να τον γνωρίσει ο κόσμος. Αν πραγματικά κάνεις θαύματα, άφησε τον κόσμο να δει ποιός είσαι.»
     Γιατί ακόμα και τ’ αδέλφια του, δεν πίστευαν σ’ αυτόν.   

   Όμως ποιός ήταν  Πατέρας του?  
Κ α ν ε ί ς   π ο τ έ   δ ε ν   θ α   τ ο   μ ά θ ε ι.
Το ήξερε σίγουρα μόνον η Μαρία…  Όλοι οι υπόλοιποι ήξεραν και ξέρουν πως ήταν αγνώστου πατρός.  Ίσως να ήταν γιός ενός Έλληνα Ρωμαίου πολίτη. Ίσως και ο ίδιος να έμαθε απ τη Μάνα του την ελληνική καταγωγή του πατέρα του, κι αυτό φάνηκε σε όλη τη ζωή του, πόσο Έλληνας ήταν. Ο μεγαλύτερος Έλληνας όλων των εποχών, έστω κι αν ήταν μόνο 50% εκ καταγωγής…


36.      η παιδεία  του
 Πού βρισκόταν έως 30 ετών? Πού σπούδασε, πού έμαθε τόσα θαυμαστά λόγια, και πώς έγινε θεραπευτής?   Κ α ν ε ί ς   π ο τ έ   δ ε ν   θ α     μ ά θ ε ι …  Είχε άριστη ελληνική Παιδεία , αλλά γνώριζε άριστα και τις εβραϊκές γραφές.    Όμως  οι ίδιοι οι Ιουδαίοι, κατάλαβαν πως δεν ήταν δικός τους. Ούτε η καταγωγή,  ούτε ο τρόπος ζωής, ούτε η φιλοσοφία του.  
 Σε πολλά Ιουδαϊκά ραββινικά γραπτά, όπως η Μισνά και το Ταλμούδ  γίνονται αρνητικές αναφορές στον Ιησού.  Η Ιουδαϊκή παράδοση στα μέσα του 2ου μ. Χ. αιώνα μας δείχνει πως οι Ιουδαίοι στην πλειονότητά τους δεν τον παραδέχτηκαν .
  Όμως στην παράδοση του ελληνικού λαού, ακόμα και σήμερα ,μετά από 2.000 χρόνια, υπάρχει διάχυτη μια πολύ φιλική και οικεία διάθεση για τον άνθρωπο Χριστό: πως ήταν έλληνας θεραπευτής,  πολύ καλός λαϊκός άνθρωπος, αντίθετος με τους ιερείς,  βοηθός των φτωχών και των αδικημένων.
  Οι Έλληνες , επίσης, εκ παραδόσεως αντιπαθούν τους  ‘παπάδες’, και όλους τους ιερωμένους, που παράλλαξαν την αληθινή θεωρία του Χριστού.

                                          antoniosantonopouloskyparissia.blogspot.gr

--υστερόγραφα.
1. Υπάρχουν και άλλα πολλά σημεία στο ευαγγέλιο που δείχνουν την ελληνικότητα του Χριστού. Ειδικώς το Ευαγγέλιο του Ιωάννη, όπως και η πρώτη του επιστολή. Ολόκληρα τα ευαγγέλια  έχουν ελληνικό πνεύμα σε ποσοστό  70-80%, παρ όλες τις επεμβάσεις των ιερέων και των εβραίων.  Ενώ οι επιστολές του Παύλου, έχουν ιουδαϊκό πνεύμα σε ποσοστό 95%, και μόνο 5% έχουν το πνεύμα του Χριστού. 

2. Υπάρχει  ένα σημαντικό βιβλίο, που εξέδωσε το 2000 ο  Ευάγγελος Τρίγκας,  με τον απίστευτο τίτλο: ο Χριστός ήταν Έλληνας. Ο συγγραφέας, μεθυσμένος από την ελκυστική βασική ιδέα, λέει με σιγουριά πως το όνομα του Ιησού ήταν: Ιάσων, και το επώνυμό του: Πανδίρας, πως η μάνα του ήταν κι αυτή Ελληνίδα, κλπ. κλπ. κλπ. όμως όλα αυτά είναι απλώς πιθανά, δεν αποδεικνύονται.  Το παρόν άρθρο δείχνει πως ήταν Έλληνας , μόνο και μόνο  απ’ όσα λένε τα 4 ευαγγέλια.

3.  Η Καινή Διαθήκη , είναι κι αυτή επηρεασμένη από την πολλή αγάπη προς τον Χριστό , και από την προσπάθεια να αποδείξει πως αυτός ήταν ο σωτήρας του Ισραήλ και του κόσμου.  Και από το θρησκευτικό της ‘μεθύσι’, φτάνει και αυτή σε μυθοπλασίες. Λέει ο Λουκάς:  -- όταν συμπληρώθηκαν οι 8 μέρες για να κάνουν περιτομή  στο παιδί,   του έδωσαν το όνομα Ιησούς, όπως το είχε ονομάσει ο άγγελος πριν ακόμα συλληφθεί στην κοιλιά της μάνας του. 
  Η αλήθεια είναι πως δεν έχουμε ακριβείς πληροφορίες για την ζωή του Ιησού πριν από τα 30 του χρόνια.  Είναι μύθος , επίσης, το συμβάν που πήγε 12 ετών στον Ναό.
 --παιδί μου, γιατί μας το έκανες αυτό? Ο Πατέρας σου και εγώ, σε αναζητούσαμε με πολλή αγωνία.    Ο Ιησούς απάντησε:  γιατί με αναζητούσατε? Δεν ξέρατε ότι πρέπει να βρίσκομαι στο σπίτι του Πατέρα μου?

4.   Ο περισσότερος κόσμος νομίζει πως ο Ιησούς ήταν Ναζωραίος, Ναζαρηνός. Η πιο γνωστή κινηματογραφική ταινία με τη ζωή του, λέγεται: Ιησούς από τη Ναζαρέτ. Κανείς δεν έχει προσέξει πως από τη Ναζαρέτ ήταν ο Ιωσήφ, που όμως δεν ήταν πατέρας του. Πρέπει, λοιπόν, να γυριστεί μια αληθινή κινηματογραφική ταινία: ο Ιησούς ο Γαλιλαίος ήταν Έλληνας, όπου να μιλάει Ελληνικά , όπως μιλούσε, και με το αληθινό ύφος του, αυτό που περιγράφεται στα ανωτέρω αποσπάσματα…

5.  Για να καταλάβουμε το Ευαγγέλιο, πρέπει να το διαβάσουμε προσεκτικά πολλές φορές, πάνω από 20-30-40 ,  συγκρίνοντας το αρχαίο κείμενο με την μετάφραση, ώστε να μπούμε στο ‘πνεύμα’ των λόγων του Ιησού.  Ή , αρκεί να κάνουμε 5-10 προσεκτικές αναγνώσεις στο Ένα Ενιαίο Ευαγγέλιο. Τότε θα δούμε, πως χρησιμοποιούσε πολύ συχνά και με πολλή διπλωματία, την  χριστιανική ειρωνεία, άλλα να λέει και άλλα να εννοεί, καθώς και το σχήμα της υπερβολής.

6.  Η φράση πως: κάποιος είναι Έλληνας ή Εβραίος ή ό,τιδήποτε , δεν έχει νόημα διότι ο καθένας κατάγεται από πολλούς προγόνους, από πολλές ‘φυλές’.  Ούτε μπορούμε να ξέρουμε την καταγωγή ενός που έζησε πριν χιλιάδες χρόνια…
 Ας μιλάμε με επιφύλαξη για την καταγωγή κάθε ανθρώπου, και ας δίνουμε περισσότερο βάρος στην συμπεριφορά του, την φιλοσοφία του, την παιδεία του. Γι αυτό και λέμε πως  ο  Χ ρ ι σ τ ό ς   ήταν  Έ λ λ η ν α ς , στην συμπεριφορά, 99%!!! , έστω κι αν στην καταγωγή -ίσως-  ήταν  50% , εκ μητρός, Ιουδαίος.

7.  Θα μπορούσαμε  δίπλα από κάθε απόσπασμα με κόκκινα πλάγια γράμματα, να αναφέρουμε ακριβώς το σημείο από τα 4 ευαγγέλια, απ’ όπου είναι παρμένο. Αλλά ο λόγος που δεν το κάναμε, είναι να κεντρίσουμε την αμφιβολία στον αναγνώστη, ώστε να ανατρέξει ο ίδιος να βρεί το ψέμα ή την αλήθεια…

Δεν υπάρχουν σχόλια: