Τετάρτη, 21 Δεκεμβρίου 2011
«Στημένος» ο διαγωνισμός πώλησης του Σκαραμαγκά στους Γερμανούς!
Ένα άλλο θέμα που προκάλεσε συζητήσεις το καλοκαίρι του 2001, ήταν η περίπτωση της πώλησης των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά στην γερμανική εταιρία HDW η οποία όμως πώληση συνοδευόταν και από μια παραγγελία του Πολεμικού Ναυτικού για την κατασκευή τριών υποβρυχίων, συνολικού ύψους 400 δις δρχ! Η υπόθεση αυτή, όπως είναι γνωστό εξελίχθηκε στη συνέχεια σε σκάνδαλο διασπάθισης δημοσίου χρήματος, καθώς υπήρξαν καταγγελίες για «μίζες» που......
διακινήθηκαν σε διάφορα πρόσωπα, ενώ ο τότε υπουργός Αμύνης, Ακης Τσοχατζόπουλος, παραπέμφθηκε την 1η Ιουλίου 2011 από τη Βουλή στη Δικαιοσύνη με 216 ψήφους για παθητική δωροδοκία και ξέπλυμα βρώμικου χρήματος.
Μάνος: Γνωρίσματα στημένου διαγωνισμού στον Σκαραμαγκά!
Τότε όμως, το καλοκαίρι του 2001, ο Στέφανος Μάνος, σε μιά συνέντευξή του, που δημοσιεύθηκε στις 13 Αυγούστου στον «Τύπο της Κυριακής», είχε καταγγείλει, ότι ο διαγωνισμός για την ιδιωτικοποίηση των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά είχε «εξωτερικά γνωρίσματα ενός στημένου διαγωνισμού» , καταγγέλλοντας ότι συνοδεύθηκε από την ανάθεση της κατασκευής τριών υποβρυχίων συνολικού κόστους 400 δισ δρχ, ενώ το ποσό που θα διέθετε η γερμανική εταιρία για να εξαγοράσει τα Ναυπηγεία ήταν σχεδόν ασήμαντα! Μάλιστα στην συνέντευξη εκείνη ο κ. Μάνος, που ήταν από τους πιο θερμούς οπαδούς των αποκρατικοποιήσεων, δεν είχε διστάσει να ζητήσει την ματαίωση της πώλησης και το κλείσιμο των ναυπηγείων Σκαραμαγκά, καθώς θεωρούσε ότι η ανάθεση της κατασκευής των τριών υποβρυχίων συνολικού ύψους 400 δρχ. ήταν διπλάσια του πραγματικού κόστους των υποβρυχίων που κατασκεύαζε η ίδια εταιρία στη Γερμανία, αφήνοντας βαρύτατους υπαινιγμούς για «φαγοπότι» με τα επί πλέον 200 δις. δρχ.! Χαρακτηριστικά ο κ. Μάνος, τότε πρόεδρος των «Φιλελευθέρων» στην συνέντευξή του εκείνη είχε δηλώσει ,μεταξύ άλλων και τα ακόλουθα:
« Δηλαδή θεωρώ ότι με τις συνθήκες υπό τις οποίες γίνεται ο διαγωνισμός , η μόνη εταιρία που μπορούσε να τον διεκδικήσει, ήταν στην ουσία η HDW. Απλώς έγινε ένας διαγωνισμός, περισσότερο για να καλυφθούν οι τύποι ίσως. Λέω ότι έχει τα εξωτερικά γνωρίσματα ενός στημένου διαγωνισμού».
Πώς ο Σημίτης έδωσε το 49% στους εργαζόμενους!
Σε σχέση δε με την στάση των εργαζομένων που συμφωνούσαν με την πώληση, ο κ. Μάνος ήταν αποκαλυπτικός:» Οι εργαζόμενοι έχουν αποκτήσει το 49% των μετοχών του Ναυπηγείου. Τους το παραχώρησε ο κ. Σημίτης όταν ήταν υπουργός Βιομηχανίας, δήθεν για να βοηθήσουν στην εξυγίανση του Ναυπηγείου.( σ.σ. Η παραχώρηση των μετοχών έγινε με πολιτική επιλογή της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ, μετά την επιστροφή των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά από τον πρώτο αγοραστή που ήταν ο Ομιλος Περρατικού, μετά την γνωστή δολοφονία του Κωστή Περρατικού από την «17Ν»). Επίσης , στη συνέχεια ο κ. Μάνος πρόσθετε, στη συνέντευξή του: «Συνεπώς τώρα εφ όσον συμμετέχουν στο Ναυπηγείο, έχουν λόγο. Το γεγονός ότι επιλέγουν τη HDW, κατά την άποψή μου, είναι και αυτό φυσικό. Διότι η όλη διαδικασία, ο τρόπος που έγινε η ανάθεση των υποβρυχίων στο Σκαραμαγκά, έδειχνε ότι έγινε κάποια συναλλαγή εις βάρος των φορολογουμένων. Διότι πώς αλλιώς εξηγείται ότι Ο Σκαραμαγκάς πήρε αυτή τη χρυσή, κυριολεκτώ ότι είναι χρυσή, σύμβαση;»
Πόσο «κόστισαν» στους Γερμανούς τα επιπλέον 200 δις δρχ;
Στην ερώτηση δε σχετικά με την έκθεση του συμβούλου που είχε ορισθεί για την συγκεκριμένη ιδιωτικοποίηση, ότι οι δύο προσφορές που είχαν υποβληθεί ήταν εκτός προδιαγραφών, ο κ. Μάνος είπε:» Θέλω να σας επιστήσω την προσοχή στο εξής: Διάβασα τις παρατηρήσεις του συμβούλου, οι οποίες μου θυμίζουν το κερασάκι στην τούρτα. Λένε για παράδειγμα πόσα χρήματα θα επενδύσουν, πόσα θα δώσουν για αύξηση κεφαλαίου. Μιλάμε δηλαδή για 1 δις,, 3,5 δις. 5 δις. και καταπίνουμε το γεγονός ότι το Κράτος έδωσε με απ ευθείας ανάθεση 200 δις. «καπέλο» στο ναυπηγείο. Αυτά τα 200 δις. πόσο θα τα αγοράσει η HDW; Αυτό είναι το ερώτημα. Με ποιο τίμημα θα αποκτήσει το δικαίωμα να κατασκευάσει στην Ελλάδα υποβρύχια στην διπλή τιμή απ όσο τα κατασκευάζει ίδια στη Γερμανία; Αυτά δεν τα λένε οι σύμβουλοι πουθενά», αφήνοντας έτσι να νοηθεί ότι είχε στηθεί «χορός μίζας» γύρω από την πώληση των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά με την παράλληλη ανάθεση της παραγγελίας – μαμούθ για τρία υποβρύχια συνολικού ύψους 400 δις δρχ. ενώ κανονικά κόστιζαν 200 δις. δρχ.! Περαιτέρω ο κ. Μάνος, στην ίδια συνέντευξη, προκειμένου να αποφευχθεί η διασπάθιση των επί πλέον 200 δις. δρχ., δεν δίστασε να προτείνει ακόμη και το κλείσιμο των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά, λέγοντας: « Η άλλη λύση είναι να κλείσει. Αν προκειμένου να το ιδιωτικοποιήσω πρέπει να πληρώσω 200 δισεκατομμύρια, καλύτερα να κλείσει. Το σύνολο της οικονομίας και το σύνολο των εργαζομένων θα ωφεληθεί. Γιατί αυτή τη στιγμή τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά αποτελούν δυσφήμηση για όλη τη ναυπηγοεπισκευαστική δραστηριότητα στην Ελλάδα. Επειδή τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά μέχρι σήμερα δεν μετρούσαν τις ζημιές τους, προκαλούσαν ζημιές και στις υπόλοιπες μονάδες. Γιατί βέβαια οι άλλες μονάδες, στο Πέραμα για παράδειγμα, δεν έχουν «μπάρμπα» τους φορολογούμενους, να τους καλύπτουν όλες τις ανοησίες που κάνουν…» , εννοώντας ότι τις ζημίες που είχαν τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά τις κάλυπτε ο κρατικός προϋπολογισμός, είτε με απ ευθείας επιχορηγήσεις είτε με χορηγήσεις εγγυήσεων του Δημοσίου προκειμένου να πάρει δάνεια από τράπεζες. Επίσης στο ερώτημα αν η νέα ιδιοκτήτρια εταιρία των ναυπηγείων Σκαραμαγκά , θα εξακολουθήσει να ευνοείται από το Κράτος με αναθέσεις έργων, ο κ. Μάνος απάντησε ως εξής: « Δυστυχώς μάλλον ναι. Και λέω δυστυχώς επειδή μιλούμε για αναθέσεις των Ενόπλων Δυνάμεων, οι οποίες περιβάλλονται παραδοσιακά , κακώς κατά τη γνώμη μου, από πολύ μεγάλη μυστικότητα. Για παράδειγμα, προκειμένου να δικαιολογήσει το υπουργείο Εθνικής Αμυνας την αγορά των υποβρυχίων με απ ευθείας ανάθεση από τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά, επικαλέσθηκε το άκρως επείγον. Και το άκρως επείγον στη συγκεκριμένη περίπτωση είναι ότι θα παραδοθούν τα υποβρύχια ύστερα από πέντε χρόνια. Δηλαδή οι μηχανισμοί που οδηγούν τελικώς σε υπόνοιες διαφθοράς δεν έχουν τέλος»!
anagnostou@elefteros.gr
Ένα άλλο θέμα που προκάλεσε συζητήσεις το καλοκαίρι του 2001, ήταν η περίπτωση της πώλησης των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά στην γερμανική εταιρία HDW η οποία όμως πώληση συνοδευόταν και από μια παραγγελία του Πολεμικού Ναυτικού για την κατασκευή τριών υποβρυχίων, συνολικού ύψους 400 δις δρχ! Η υπόθεση αυτή, όπως είναι γνωστό εξελίχθηκε στη συνέχεια σε σκάνδαλο διασπάθισης δημοσίου χρήματος, καθώς υπήρξαν καταγγελίες για «μίζες» που......
διακινήθηκαν σε διάφορα πρόσωπα, ενώ ο τότε υπουργός Αμύνης, Ακης Τσοχατζόπουλος, παραπέμφθηκε την 1η Ιουλίου 2011 από τη Βουλή στη Δικαιοσύνη με 216 ψήφους για παθητική δωροδοκία και ξέπλυμα βρώμικου χρήματος.
Μάνος: Γνωρίσματα στημένου διαγωνισμού στον Σκαραμαγκά!
Τότε όμως, το καλοκαίρι του 2001, ο Στέφανος Μάνος, σε μιά συνέντευξή του, που δημοσιεύθηκε στις 13 Αυγούστου στον «Τύπο της Κυριακής», είχε καταγγείλει, ότι ο διαγωνισμός για την ιδιωτικοποίηση των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά είχε «εξωτερικά γνωρίσματα ενός στημένου διαγωνισμού» , καταγγέλλοντας ότι συνοδεύθηκε από την ανάθεση της κατασκευής τριών υποβρυχίων συνολικού κόστους 400 δισ δρχ, ενώ το ποσό που θα διέθετε η γερμανική εταιρία για να εξαγοράσει τα Ναυπηγεία ήταν σχεδόν ασήμαντα! Μάλιστα στην συνέντευξη εκείνη ο κ. Μάνος, που ήταν από τους πιο θερμούς οπαδούς των αποκρατικοποιήσεων, δεν είχε διστάσει να ζητήσει την ματαίωση της πώλησης και το κλείσιμο των ναυπηγείων Σκαραμαγκά, καθώς θεωρούσε ότι η ανάθεση της κατασκευής των τριών υποβρυχίων συνολικού ύψους 400 δρχ. ήταν διπλάσια του πραγματικού κόστους των υποβρυχίων που κατασκεύαζε η ίδια εταιρία στη Γερμανία, αφήνοντας βαρύτατους υπαινιγμούς για «φαγοπότι» με τα επί πλέον 200 δις. δρχ.! Χαρακτηριστικά ο κ. Μάνος, τότε πρόεδρος των «Φιλελευθέρων» στην συνέντευξή του εκείνη είχε δηλώσει ,μεταξύ άλλων και τα ακόλουθα:
« Δηλαδή θεωρώ ότι με τις συνθήκες υπό τις οποίες γίνεται ο διαγωνισμός , η μόνη εταιρία που μπορούσε να τον διεκδικήσει, ήταν στην ουσία η HDW. Απλώς έγινε ένας διαγωνισμός, περισσότερο για να καλυφθούν οι τύποι ίσως. Λέω ότι έχει τα εξωτερικά γνωρίσματα ενός στημένου διαγωνισμού».
Πώς ο Σημίτης έδωσε το 49% στους εργαζόμενους!
Σε σχέση δε με την στάση των εργαζομένων που συμφωνούσαν με την πώληση, ο κ. Μάνος ήταν αποκαλυπτικός:» Οι εργαζόμενοι έχουν αποκτήσει το 49% των μετοχών του Ναυπηγείου. Τους το παραχώρησε ο κ. Σημίτης όταν ήταν υπουργός Βιομηχανίας, δήθεν για να βοηθήσουν στην εξυγίανση του Ναυπηγείου.( σ.σ. Η παραχώρηση των μετοχών έγινε με πολιτική επιλογή της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ, μετά την επιστροφή των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά από τον πρώτο αγοραστή που ήταν ο Ομιλος Περρατικού, μετά την γνωστή δολοφονία του Κωστή Περρατικού από την «17Ν»). Επίσης , στη συνέχεια ο κ. Μάνος πρόσθετε, στη συνέντευξή του: «Συνεπώς τώρα εφ όσον συμμετέχουν στο Ναυπηγείο, έχουν λόγο. Το γεγονός ότι επιλέγουν τη HDW, κατά την άποψή μου, είναι και αυτό φυσικό. Διότι η όλη διαδικασία, ο τρόπος που έγινε η ανάθεση των υποβρυχίων στο Σκαραμαγκά, έδειχνε ότι έγινε κάποια συναλλαγή εις βάρος των φορολογουμένων. Διότι πώς αλλιώς εξηγείται ότι Ο Σκαραμαγκάς πήρε αυτή τη χρυσή, κυριολεκτώ ότι είναι χρυσή, σύμβαση;»
Πόσο «κόστισαν» στους Γερμανούς τα επιπλέον 200 δις δρχ;
Στην ερώτηση δε σχετικά με την έκθεση του συμβούλου που είχε ορισθεί για την συγκεκριμένη ιδιωτικοποίηση, ότι οι δύο προσφορές που είχαν υποβληθεί ήταν εκτός προδιαγραφών, ο κ. Μάνος είπε:» Θέλω να σας επιστήσω την προσοχή στο εξής: Διάβασα τις παρατηρήσεις του συμβούλου, οι οποίες μου θυμίζουν το κερασάκι στην τούρτα. Λένε για παράδειγμα πόσα χρήματα θα επενδύσουν, πόσα θα δώσουν για αύξηση κεφαλαίου. Μιλάμε δηλαδή για 1 δις,, 3,5 δις. 5 δις. και καταπίνουμε το γεγονός ότι το Κράτος έδωσε με απ ευθείας ανάθεση 200 δις. «καπέλο» στο ναυπηγείο. Αυτά τα 200 δις. πόσο θα τα αγοράσει η HDW; Αυτό είναι το ερώτημα. Με ποιο τίμημα θα αποκτήσει το δικαίωμα να κατασκευάσει στην Ελλάδα υποβρύχια στην διπλή τιμή απ όσο τα κατασκευάζει ίδια στη Γερμανία; Αυτά δεν τα λένε οι σύμβουλοι πουθενά», αφήνοντας έτσι να νοηθεί ότι είχε στηθεί «χορός μίζας» γύρω από την πώληση των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά με την παράλληλη ανάθεση της παραγγελίας – μαμούθ για τρία υποβρύχια συνολικού ύψους 400 δις δρχ. ενώ κανονικά κόστιζαν 200 δις. δρχ.! Περαιτέρω ο κ. Μάνος, στην ίδια συνέντευξη, προκειμένου να αποφευχθεί η διασπάθιση των επί πλέον 200 δις. δρχ., δεν δίστασε να προτείνει ακόμη και το κλείσιμο των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά, λέγοντας: « Η άλλη λύση είναι να κλείσει. Αν προκειμένου να το ιδιωτικοποιήσω πρέπει να πληρώσω 200 δισεκατομμύρια, καλύτερα να κλείσει. Το σύνολο της οικονομίας και το σύνολο των εργαζομένων θα ωφεληθεί. Γιατί αυτή τη στιγμή τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά αποτελούν δυσφήμηση για όλη τη ναυπηγοεπισκευαστική δραστηριότητα στην Ελλάδα. Επειδή τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά μέχρι σήμερα δεν μετρούσαν τις ζημιές τους, προκαλούσαν ζημιές και στις υπόλοιπες μονάδες. Γιατί βέβαια οι άλλες μονάδες, στο Πέραμα για παράδειγμα, δεν έχουν «μπάρμπα» τους φορολογούμενους, να τους καλύπτουν όλες τις ανοησίες που κάνουν…» , εννοώντας ότι τις ζημίες που είχαν τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά τις κάλυπτε ο κρατικός προϋπολογισμός, είτε με απ ευθείας επιχορηγήσεις είτε με χορηγήσεις εγγυήσεων του Δημοσίου προκειμένου να πάρει δάνεια από τράπεζες. Επίσης στο ερώτημα αν η νέα ιδιοκτήτρια εταιρία των ναυπηγείων Σκαραμαγκά , θα εξακολουθήσει να ευνοείται από το Κράτος με αναθέσεις έργων, ο κ. Μάνος απάντησε ως εξής: « Δυστυχώς μάλλον ναι. Και λέω δυστυχώς επειδή μιλούμε για αναθέσεις των Ενόπλων Δυνάμεων, οι οποίες περιβάλλονται παραδοσιακά , κακώς κατά τη γνώμη μου, από πολύ μεγάλη μυστικότητα. Για παράδειγμα, προκειμένου να δικαιολογήσει το υπουργείο Εθνικής Αμυνας την αγορά των υποβρυχίων με απ ευθείας ανάθεση από τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά, επικαλέσθηκε το άκρως επείγον. Και το άκρως επείγον στη συγκεκριμένη περίπτωση είναι ότι θα παραδοθούν τα υποβρύχια ύστερα από πέντε χρόνια. Δηλαδή οι μηχανισμοί που οδηγούν τελικώς σε υπόνοιες διαφθοράς δεν έχουν τέλος»!
anagnostou@elefteros.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου