Κυριακή 26 Ιανουαρίου 2014

ΚΙΝΔΥΝΟΣ ΔΙΑΜΕΛΙΣΜΟΥ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ

nanos-diamelismos-displayΗ εθνική ανασφάλεια και ο ναζισμός |
 Άρθρο του Νάνου Βαλαωρίτη|
 Δεν μπορούμε να ξέρουμε ποιά είναι τα μακροπρόθεσμα σχέδια της Γερμανίας  για την Ελλάδα,
και πως θα την γονατίσει ως υποτακτικό μέλος της ζώνης του Ευρώ. Πάντως διαγράφονται τρεις κίνδυνοι στον ορίζοντα που μπορεί να συνδυαστούν.
  • Ο ένας είναι ο διαμελισμός μας κατόπιν μιας εκλογικής νίκης της ΧΑ. Η πρόφαση ότι δεν έχει θέση στην Ευρωπαϊκή Ένωση μια νεοναζιστική χώρα, ούτε στο ΝΑΤΟ ούτε στην Ευρωζώνη.
  • Η δεύτερη πρόφαση είναι η απόσχιση των υπαρκτών ή μη μειονοτήτων Τούρκο-μωαμεθανών, Σκοπιανών, και Αλβανών.
  • Η τρίτη θα είναι η κατοχή της Κρήτης από το ΝΑΤΟ και άλλων βάσεων στα νησιά και στην Πελοπόννησο όπου υπάρχουν ραντάρ  ή άλλες εγκαταστάσεις, αν επικρατήσει ένα ριζοσπαστικό καθεστώς, ρωσόφιλο, κινεζόφιλο, λατινοαμερικανικού τύπου
 Με αυτόν τον τρόπο  θα πάψει η Ελλάδα να είναι ακέραια ανεξάρτητη και θα υπάγεται απευθείας  στην στρατιωτικο-οικονομική διοίκηση της ΕΕ/ΝΑΤΟ. Με αυτόν τον τρόπο η καινούργια διασπορά του νέου ελληνισμού θα είναι εξασφαλισμένη και θα πάψουν οι Έλληνες να είναι καρφί στο πλευρό της ευρωζώνης.  Έτσι η εκδίκηση της Γερμανίας για την ήττα τους τον πόλεμο θα έχει ολοκληρωθεί.
 Τα  ελληνικά στις κατεχόμενες περιοχές θα είναι προαιρετική γλώσσα ώστε να εξαφανιστεί σιγά σιγά.

 Έλληνες και Εβραίοι
 Ποια είναι η διαφορά ανάμεσα στους Έλληνες και στους Εβραίους: Δεν επιτρέπουν στους Εβραίους να ξεχάσουν ότι είναι Εβραίοι ενώ δεν επιτρέπουν στους Έλληνες να είναι Έλληνες, επειδή θεωρούν ότι οι κλασσικοί υπήρξαν ανεπανάληπτοι, ενώ οι Εβραίοι είναι αιωνίως  παρόντες επαναλαμβανόμενοι, απαράλλαχτοι. Οι  Έλληνες αντιθέτως είναι από αιώνες ανεπανόρθωτα αλλοιωμένοι ως εκ τούτου και ανεπανάληπτοι.
 Γερμανοί, οι πιο ανασφαλείς από τους Ευρωπαίους
germany Αυτά τα σενάρια είναι ξενοφοβικά και δείχνουν μια πολύ βαθειά ανασφάλεια που αισθάνονται πολλοί Έλληνες τα 90% θα έλεγα αν ερωτηθούν  επί τούτοις θα το διατυπώσουν με τον έναν ή τον άλλον τρόπο. Παραδόξως ανάμεσα στα ευρωπαϊκά κράτη  οι πιο ανασφαλείς είναι οι Γερμανοί παρόλη την δύναμη της βιομηχανίας τους και τον αριθμό των κατοίκων. Η  αιτία είναι ότι αισθάνονται περικυκλωμένοι από πολυάριθμα  κράτη με μόνο μόνιμο σύμμαχο την Αυστρία, και ιδίως τα τρία ισχυρότερα Ρωσία, Γαλλία. Αγγλία. Η παράνοια αυτή ξαπλώνεται και σε μικρότερες χώρες όπως η Πολωνία, Τσεχία, Σερβία, Κροατία, Ελλάδα,  με τα σκανδιναβικά να θεωρούνται ουδέτερα. Αυτά είναι τυπικά σενάρια παράνοιας που τρέφουν τα ακροδεξιά και νεοναζί  κόμματα με τους ψηφοφόρους τους. Η παράνοια μπορεί να εξαπλωθεί και να στοχεύσει μια μικρή χώρα όπως η Ελλάδα, χωρίς να υπάρχει παρά συμβολικός λόγος ως παράδειγμα ή αποδιοπομπαίος τράγος. Τα ΜΜΕ σε αυτή την περίπτωση δεν θα δυσκολευτούν να διοχετεύσουν φήμες κακολογίες διαστροφές δυσφημίσεις για την εν λόγω χώρα που θα γίνουν πιστευτές.  Για παράδειγμα οι  Έλληνες δεν πληρώνουν φόρους  οι Έλληνες είναι αναξιόπιστοι και απατεώνες, ας τους κάνουμε πέρα. Είναι μια μορφή λεκτικού λυντσαρίσματος που υπέστησαν οι Έλληνες πρόσφατα σε όλη την  Ευρώπη μέχρι και την Αμερική, για συμμετοχή στο ευρώ με μαγειρεμένους αριθμούς, ενώ είναι οι Ευρωπαίοι που τους κάλεσαν  και επέμεναν να προσχωρήσουν στο Ευρώ, ενώ η κοινή γνώμη στην Ελλάδα ήταν διστακτική αν όχι αρνητική. Την απόφαση την πήρε μια Κυβέρνηση για να αξιοποιήσει το γεγονός εκλογικά και όμως καταψηφίστηκε.
  Όσοι μελετούν αυτά τα θέματα ως κοινωνιολόγοι κι όχι ως πολιτικοί  ή οικονομολόγοι γνωρίζουν την πολυπλοκότητα των περιστάσεων και την αφέλεια συχνά των χωρών να πιστέψουν ότι υα ωφεληθούν απ’ την προσχώρηση. Ακριβώς το αντίθετα συνέβη σε όλες τις ασθενείς οικονομίες. Ανέβηκαν οι τιμές χωρίς ν’ ανέβουν μισθοί, συντάξεις και όλα έγιναν σε μια νύχτα πιο ακριβά με το ισχυρό νόμισμα. Με άλλα λόγια παραπλανήθηκαν από τις οικονομικο-πολιτικές ελίτ και από τις δύο πλευρές, ίσως για λόγους γοήτρου και κύρους της Ευρωζώνης με την λανθασμένη δικαιολογία ότι το πλήθος είναι δύναμη. Είτε για λόγους κερδοσκοπίας.  
 Η γερμανική ανασφάλεια και η γέννηση του ναζισμού
hitler1 Αυτά τα παραπάνω δικαιώνουν την θεωρία του αμερικανού Ψυχολόγου κοινωνιολόγου,  Walcott Parsons  στην ανάλυση που έκανε για τις πηγές της επιθετικότητας  στη Γερμανία του ‘30, και την γέννηση του ναζισμού.
Ο Πάρσονς εστίασε στην ανασφάλεια ως την κυριότερη αιτία, παραμελώντας άλλα κίνητρα που θα τα θεώρησε συμπληρωματικά.
 Οι Ευρωπαίοι γνωρίζουν ότι οφείλουν στην Ελλάδα τον πολιτισμό τους, ενώ στους Εβραίους  ισχυρίζονται ότι δεν οφείλουν τίποτα, ούτε καν τη θρησκεία τους, εφόσον επιμένουν να είναι αιρετικοί.
 Αφήνουν και τους δυο λαούς να επιβιώσουν οριακά στο περιθώριο, εφόσον παραμένουν  υποτακτικοί για να χρησιμοποιηθούν παντοιοτρόπως.  Και οι μεν Εβραίοι διέπρεψαν στην διασπορά, οι Έλληνες σχεδόν καθόλου, ή ελάχιστα σε σύγκριση με τους Εβραίους σε όλες τις επιστήμες. Οι Εβραίοι παρ’ όλους τους διωγμούς ενσωματώθηκαν,  οι Έλληνες πολύ λίγο, ως κληρονόμοι Αυτοκρατοριών, (Ελληνιστική και Βυζαντινή εποχή).
 Μιλώντας για κινδύνους, αληθινούς ή φανταστικούς, έχω υποστηρίξει ότι φαινόμενα ακραία όπως η Χ.Α. ή ο Χιτλερισμός, οφείλονται σε αισθήματα ανασφάλειας δημιουργημένα σε μας από πολύχρονη δουλεία στους Τούρκους, και την ίδρυση μικρού επισφαλούς κράτους. Στους Γερμανούς το απέδιδα στην επιθυμία επέκτασης μετά την ενοποίηση επί Μπίσμαρκ. Ποία η έκπληξη μου όταν το αίσθημα ανασφάλειας αποδίδεται από γνωστό κοινωνιολόγο τον Talcott Parsons, στην επιθετικότητα που προκαλεί.. Στη συνέχεια ο Ηarold Lasswell απέδωσε το φαινόμενο του χιτλερισμού στο αίσθημα ανασφάλειας που νιώθουν ομάδες και άτομα ιδίως σε μια κοινωνία με αυταρχική οικογενειακή δομή.
 Οι Έλληνες που κατέχονται από μεγάλη συλλογική και ατομική ανασφάλεια, την χειροτέρευσε το γεγονός ότι συνορεύουν με τουλάχιστον μια εχθρική χώρα, τους Τούρκους, και πριν από λίγα χρόνια τους Βούλγαρους και τους Ιταλούς του Μουσολίνι. Συνδυασμένη με την εσωτερική αστάθεια των καθεστώτων, τη φτώχεια και την έλλειψη ευκαιριών για εργασία, η ανασφάλεια μεγαλώνει στον κύβο.
  Το άρθρο της γερμανίδας κοινωνιολόγου Uta Gerhardt, περιλαμβάνει τις απόψεις άλλων τριών, του Werner Richter, του Richard Brickner νευροψυχιάτρου στην Columbia University, και του  Franz Neumann, που όλοι ανέλυσαν το φαινόμενο της γερμανικής επιθετικότητας από μια άλλη προοπτική, συγκλίνουν, στις απόψεις τους.   
    Επειδή τα φαινόμενα αυτά, είναι πολύπλοκα, δεν εξηγούνται με μια μόνο συνιστώσα, διότι συνήθως συνδυάζονται τρεις  ή τέσσερες. Στην περίπτωση της Γερμανίας. κατά τον Νιούμανν η Γερμανία είχε ήδη εγκαταλείψει την  ιδέα της νομιμότητας αντικαθιστώντας την με την  αντιπαλότητα των σχηματισμένων από τις διευθύνουσες τάξεις κοινωνικής εξουσίας, τον στρατό, το κόμμα, την γραφειοκρατία την βιομηχανία επιβάλλοντας στις υποτακτικές τάξεις με μια άνευ προηγουμένου τρομοκρατία και εκμετάλλευση, το δόγμα του ιμπεριαλισμού χρησιμοποιώντας τον ως ιδεολογική  γέφυρα για να εξουδετερώσει το χάσμα ανάμεσα σε κυβερνώντες και κυβερνημένους.* 
uta-gerhardt *H Uta Gerhardt  στην εισαγωγή της στο βιβλίο ” Γερμανική Κοινωνιολογία”, με μεγάλο θάρρος και νηφαλιότητα περιγράφει την κατάσταση στη Γερμανία μέσω των μελετητών της, κοινωνιολόγων και στοχαστών χωρίς παρωπίδες από την εποχή του  Μπίσμαρκ μέχρι την πτώση του τείχους. Ουσιαστικά μια σύμπτυξη της γερμανικής διανόησης τα χρόνια των τριών διαδοχικών μιλιταριστικών της καθεστώτων …μέσα από το πρίσμα  διασήμων μεν μα και λιγότερο γνωστών στοχαστών της.  Παραθέτονται κείμενα των Max Weber ,Adorno, Horkheimer, Habermas, Marcuse, και πολλών άλλων που συνοψίζουν τις θεωρίες και την επιρροή που είχαν στην εξέλιξη της κοινωνιολογίας στις ΗΠΑ, και τη Μεγάλη Βρετανία.
 Αμερικανοί κοινωνιολόγοι αναλύουν τη γερμανική επιθετικότητα
 Η γερμανική διανόηση με χαρακτηριστικό τρόπο διατηρήθηκε ακμαία και νηφάλια στην εξορία χάρις στη βοήθεια που βρήκαν στην Αμερική από αντίστοιχους αμερικάνους κοινωνιολόγους και ψυχολόγους. Όπως για παράδειγμα  ο Talcott Parsons, που αποδίδει την επιθετικότητα και μάλιστα στην ειδική περίπτωση της Γερμανίας, στην κοινωνική ανασφάλεια, που γεννάει  ακραία κινήματα, όπως ο ναζισμός,  Ο Werner Richter, και
 o Richard Brickner, την αποδίδoυν σε μια  μεγαλομανία με την συνοδεύουσα παράνοια, ο Franz Νeumann πάλι αποδίδει τον γερμανικό ιμπεριαλισμό σε μια απόπειρα γεφυρώματος του χάσματος ανάμεσα στην εργατική και την άρχουσα τάξη, και τέλος ο  Ηelmuth Plessner, αποδίδει την επιθετικότητα στην αργοπορημένη ένωση  και σύσταση της Γερμανίας ως κράτος σχετικά με τις άλλες χώρες.
 Οι ιδέες αυτές εν συντομία δεν ήταν αρεστές στους χιτλερικούς που τους απαγόρευσαν τα βιβλία και την διδαχή τους και τους ανάγκασαν να εξοριστούν.
 Η  Ούτα Γκέρχαρτ (Uta Gerhardt ) παρουσιάζει τα έργα τους σε σύνοψη στο άρθρο της για τις πηγές της γερμανικής επιθετικότητας, στην επιλογή που επιμελήθηκε. Πολλές ιδέες της  συμπίπτουν με τις δικές μου σχετικά με την ψυχολογία των ατόμων και ομάδων στις μετααποικιακές ή  τις αργοπορημένες κοινωνίες, σε χώρες που συγκροτήθηκαν αργά καθώς η Γερμανία και η Ιταλία όπου γεννήθηκαν ο φασισμός και ο ναζισμός, και εξαπλώθηκαν με το σπαθί ή την προπαγάνδα στις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες, ανάμεσα στους δύο πολέμους. Αν τα κίνητρα  οι περιστάσεις  και ο χαρακτήρας τους, διαφέρουν κατά χώρα,  πολλά από αυτά τα στοιχεία είναι κοινά και ισχύουν και για μας τηρουμένων των αναλογιών. Παραδείγματος χάρη  για την άνοδο της Χρυσής Αυγής απότομα, όταν ήρθαν οι περιστάσεις. 
 Στη Γερμανία επαναλαμβάνονται τα ίδια συμπτώματα που έφεραν τον Χίτλερ στην εξουσία
Angela-Merkel1 Είναι ένα παράδοξο ότι γεννήθηκε μια τέτοια  σκέψη σε Γερμανούς κάτω από τις δυσμενέστερες δυνατόν συνθήκες που δικαιολογεί την δύναμη του πνεύματος να υπερβαίνει τις περιστάσεις και ίσως μάλιστα να γίνεται κίνητρο για να γεννηθεί. Δεν πιστεύω ότι θα ξεχάσουν οι Γερμανοί αυτοί τι οφείλουν στον πρώτο λαό που κήρυξε την ελευθερία της σκέψης  πάνω από τις θεοκρατημένες κοινωνίες όλων των μεγάλων πολιτισμών της εποχής τους. Στους Έλληνες που κακομεταχειρίζεται σήμερα  μια αναγεννημένη δυστυχώς υπερ-εθνικιστική Γερμανία, της Μέρκελ  με τα ίδια συμπτώματα παράνοιας και ανασφάλειας που έφεραν στην εξουσία τον Χίτλερ.
 Η μεγάλη αυτοκρατορική κυβέρνηση συνασπισμού της Μέρκελ με το ΣΠΔ, δείχνει μια ισχυρά ενοποιημένη εθνικιστική Γερμανία στο θέμα της πολιτικής λιτότητας και των δημοσιονομικών μεταρρυθμίσεων, χωρίς το παραμικρό ίχνος αναπτυξιακής πολιτικής παρά με λόγια και μόνο δάνεια αποπληρωμής άλλων δανείων, με συνεχή κενά στον προϋπολογισμό, που πρέπει οι ίδιες οι  χώρες να αποπληρώσουν, με πώληση κρατικών κοινόχρηστων υπηρεσιών, με περικοπές και περισσότερους φόρους.  Από που θα έρθει αυτή η θρυλική πια ανάπτυξη αν η οικονομία δεν κινείται.  Και τι λέει ο Κρούγκμαν ότι  θα γίνει σ’ αυτή την περίσταση, όταν φτάσει το χτένι στον κόμπο;
 Πιθανά σενάρια
Κοινωνική Ανατροπή; Αλλά ποιού τύπου; Με λαϊκή εξέγερση; Με ακροδεξιά ή ακροαριστερά;  Η με στρατιωτική δικτατορία;
Photo by Christos Proukakis
Photo by Christos Proukakis
Λέω για πιθανά σενάρια που κυκλοφορούν ευρύτατα και ως απειλές για να δημιουργήσουν φόβους και υποταγή στα μέτρα,  στους φόρους, τις απολύσεις, και οτιδήποτε άλλο υπαγορεύσουν οι δανειστές,  με ταπεινωτική υπεροψία  μέσω ΤΡΟΙΚΑΣ, ο τρικέφαλος Κέρβερος.
 Με την Ιρλανδία οι μνημονιακοί  να παραδίνουν στις αγορές, μια καταστραμμένη οικονομία και πτωχευμένους πολίτες. Από τη Σκύλλα στη Χάρυβδη.. Ίσως λόγω μυστικών πιέσεων από την Αγγλία και Αμερική όπου ζούνε οι περισσότεροι Ιρλανδοί., και τους υπολογίζουν παντοιοτρόπως ως συγγενικό φύλο. Αυτό δεν ισχύει για την Ελλάδα όπου υπομένουμε ακόμα τις άγριες επιθέσεις των Γερμανών και τις απειλές τους, μαζί με τα κροκοδείλια δάκρυα ορισμένων ηγετών και διανοουμένων τους.
 Η ΓΕΡΜΑΝΊΑ ΕΊΝΑΙ ΕΧΘΡΙΚΉ ΜΑΣ ΧΏΡΑ ΚΑΙ ΔΕΝ ΈΧΕΙ ΑΠΟΠΛΗΡΏΣΕΙ ΤΙΣ ΑΠΟΖΗΜΙΏΣΕΙΣ ΠΟΛΈΜΟΥ ΚΑΙ ΤΟ ΑΝΑΓΚΑΣΤΙΚΟ ΔΑΝΕΙΟ ΤΗΣ ΚΑΤΟΧΉΣ.
 Μέχρι να το κάνει δεν πρόκειται να ξαναμιλήσω σε Γερμανό. Ακόμα και στον άλλο κόσμο αν συναντήσω εκεί κανέναν. Έχουν πολύ κακή συνείδηση. Η ενοχή τους είναι τόσο βαθειά καταχωμένη στον υποσυνείδητο τους ώστε σε μια σοβαρή εσωτερική ή εξωτερική κρίση θα τους αποδιοργανώσει τελείως. Αυτά θα έλεγε η Πυθία αν ήταν ακόμα εν ενεργεία.
 ΣΉΜΕΡΑ ΤΑ ΛΈΕΙ ΌΛΑ Η ΚΑΤΑΡΑΜΈΝΗ ΑΠΟ ΑΥΤΟΎΣ  ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥΣ ΚΑΙ Η ΨΥΧΑΧΑΝΑΛΥΣΗ ΤΟΥ  ΦΡΟΥΝΤ.
Η ΤΡΕΛΛΑ, ΤΟΥΣ ΠΑΡΑΜΟΝΕΥΕΙ.  
ΝΙΤΣΕ.

Νάνος Βαλαωρίτης
 Αθήνα 18 – 12 – 2013

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου