O απλός πολίτης απορεί πως είναι δυνατόν παρά την κατάρρευση των εισοδημάτων
των Ελλήνων την τελευταία τετραετία να παραμένουν στα ύψη ή και να
ανεβαίνουν οι τιμές ειδών πρώτης ανάγκης, όπως τα τρόφιμα. Οι νέες
προκλητικές αυξήσεις των διοδίων (όταν μάλιστα ο υπουργός Μεταφορών Μ. Χρυσοχοΐδης
διαρρήγνυε τα ιμάτιά του στη Βουλή για το αντίθετο πριν ενάμιση μήνα)
δίνουν την ευκαιρία να αναδειχθεί ένας από τους κύριους λόγους, που οι
τιμές των βασικών προϊόντων στην Ελλάδα δεν φτηναίνουν, μολονότι ο λαός
φτώχυνε.
Ο
παράγοντας αυτός δεν είναι άλλος από τις υπέρογκες αυξήσεις των
διοδίων, που επηρεάζουν σημαντικά το μεταφορικό κόστος κι αυτό με τη
σειρά του τις τιμές των προϊόντων!
Σύμφωνα με τις δηλώσεις του προέδρου του Πανελλήνιου Συνδικάτου Χερσαίων Εμπορευματικών Μεταφορών Πέτρου Σκουλικίδη, το συνολικό κόστος διοδίων στα φορτηγά για τη διαδρομή Αθήνα – Θεσσαλονίκη (πήγαινε – έλα) από 42 ευρώ που ήταν το 2008, εκτινάχθηκε στα 172 ευρώ μέχρι πρότινος και με τις νέες ανατιμήσεις κάνει νέο άλμα φτάνοντας στα 205 ευρώ. Πρόκειται για δυσθεώρητη αύξηση της τάξης του 500% μέσα σε μια πενταετία!
Οι αυξήσεις στα διόδια πέφτουν στο «πιάτο» του καταναλωτή
Αν,
μάλιστα, συνυπολογιστεί η κατακόρυφη αύξηση της τιμής των καυσίμων, με
την διόγκωση των φόρων, γίνεται αντιληπτό ότι τα τελευταία χρόνια το μεταφορικό κόστος στην Ελλάδα πολλαπλασιάστηκε,
εις βάρος βέβαια του καταναλωτή, ο οποίος ως τελευταίος κρίκος της
αλυσίδας, πληρώνει όλα τα σπασμένα. Αυτό φυσικά θα κληθεί να κάνει ο
καταναλωτής και τώρα, με τις νέες αυξήσεις, υπέρ των συμφερόντων των
μεγαλοεργολάβων, τα οποία απροκάλυπτα εξυπηρετεί η κυβέρνηση.
Συνεπώς, όταν βλέπουμε αυξήσεις διοδίων πρέπει να γνωρίζουμε ότι τελικά αφορούν όλους μας και ως καταναλωτές – αφού επηρεάζουν τις τιμές βασικών προϊόντων – και όχι μόνο ως χρήστες των εθνικών δρόμων.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου