Mε ρωτούσε τις προάλλες ένας φίλος πώς είναι δυνατόν η Fraport να μην
έχει δώσει ακόμη ούτε ένα ευρώ για τα περιφερειακά αεροδρόμια και να διεκδικεί
ήδη αποζημιώσεις 70 και πλέον εκατομμυρίων ευρώ από το ελληνικό δημόσιο. Και
ποιος κατά την γνώμη μου έχει την πολιτική ευθύνη για αυτό το φιάσκο:
Οι
σημερινοί ή οι προηγούμενοι; Η απάντηση μου ήταν κατηγορηματική: Ασφαλώς και οι
δύο!
Οι Σαμαρο-βενιζέλοι που δέχονταν αδιαμαρτύρητα, ως υποτελείς, ότι τους
ζητούσαν οι άπληστοι Γερμανοί και τούτοι εδώ οι….ανυπόταχτοι της συμφοράς που
παρίσταναν τους μάγκες και τελικά τα κατάπιαν όλα αμάσητα.
Θυμάμαι έναν από
τους «μάγκες» υπουργούς της…«πρωτης φορά Αριστερά», λίγες εβδομάδες αφότου είχε
αναλάβει ο Τσίπρας να μου λέει στο γραφείο του: «Θα καλοπεράσουν με μας!
Δεν
έχουν καταλάβει τι τους έρχεται.
Θα πληρώσουν ακριβά για να πάρουν τα
αεροδρόμια, αλλιώς θα μείνουν με την όρεξη…»
Τελικά το τίμημα δεν άλλαξε από
αυτό που είχε αρχικά συμφωνηθεί και ο βασικός κορμός των αποικιοκρατικού τύπου
διατάξεων της σύμβασης παρέμεινε ο ίδιος, εκτός από δύο αλλαγές μικρότερης
σημασίας για τα χρονοδιαγράμματα των υποχρεώσεων της Fraport που ζήτησε και
πέτυχε ο Σπίρτζης. Βεβαίως αυτό το πράγμα δεν αποτελεί «επένδυση».
Κερδοσκοπική
καπηλεία είναι πάνω στην ασφαλή πρόβλεψη ότι τα επόμενα χρόνια θα
πολλαπλασιαστούν οι αεροπορικές αφίξεις επισκεπτών, αφού η χώρα έχει ήδη
μετατραπεί σε τουριστική αποικία τρίτης διαλογής. Και δεν θα μπορούσε ποτέ να
αποτελεί επένδυση μία ουσιαστικά απευθείας ανάθεση σε γερμανικά συμφέροντα που
τέθηκε ως «μνημονιακό προαπαιτούμενο»:
Η δίνεις τα αεροδρόμια, ή σε αφήνουμε
ταμειακά ξεκρέμαστο…
Επί της ουσίας, έχουν περάσει αρκετοί μήνες από τότε που
αναγκάστηκε να καταπιεί τις μαγκιές και να υπογράψει μετά βαίων και κλάδων ο
ΣΥΡΙΖΑ την σύμβαση, αλλά δεν έχει αλλάξει τίποτα ακόμη στα αεροδρόμια.
Ο
Σπίρτζης έχει δίκιο.
Ακόμη και οι τουαλέτες είναι στο ίδιο παλιό χάλι, για να
μην πω χειρότερες.
Βρέθηκα δύο φορές μέσα στο κατακαλόκαιρο στο αεροδρόμιο
Μακεδονία. Φουλ στο κόσμο.
Αυτό που λέμε πήχτρα.
Ούτε καρέκλα να κάτσεις με
καύσωνα, αναιμικά κλιματιστικά, ούρες, βρώμα, πεταμένα χαρτιά, σακούλες και
φαγητά στο πάτωμα. Ουδεμία αίσθηση γερμανικής…ευταξίας!
Οι τύποι αυτοί τώρα
θέλουν να σταματήσουν και τα απαραίτητα για λόγους ασφαλείας (όπως ισχυρίζεται
τουλάχιστον η κυβέρνηση)έργα στον κεντρικό διάδρομο προσγείωσης, λέγοντας ότι
όλα είναι μια χαρά. Αρκεί να κάνουν τη δουλειά τους και να…κόβουν μονέδα
μετρώντας κεφάλια. Ισχυρίζονται σήμερα οι Γερμανοί ότι παρέλαβαν τα αεροδρόμια
σε χειρότερη κατάσταση από ότι όταν τα…πρωτοεπιθεώρησαν, λές και έμπαινε κάθε
μέρα κάποιος να τα σμπαραλιάζει. Η τριτοκοσμική εικόνα δεν είναι μόνο στη
Θεσσαλονίκη.
Τα ίδια και χειρότερα μου μεταφέρουν ότι συμβαίνουν στην Ρόδο και
σε άλλα περιφερειακά αεροδρόμια. Η Fraport από την πλευρά της, που έχει
προσλάβει για την επικοινωνιακή της στήριξη αμφιλεγόμενους…ντόπιους απολογητές
των «επενδύσεων»(ας μην πούμε ονόματα καλύτερα σε αυτή τη φάση), ισχυρίζεται
ότι δεν μπορούσε να κάνει έργα υποδομής εν μέσω της τουριστικής σεζόν γιατί θα
προκαλούσε χάος και βραχυκύκλωμα στην λειτουργία των αεροδρομίων.
Αυτό καλό
ακούγεται ως επιχείρημα, αλλά δεν μίλησε κανείς για έργα υποδομής. Δεν είπαμε
να αρχίζουν να…σκάβουν τα αεροδρόμια την ώρα που περνούν τα λεφούσια των
τουριστών με τις βαλίτσες!
Μερικές δεκάδες κλιματιστικά όμως αλλάζουν σε μια
νύχτα. Και επιπλέον η βελτίωση των συνθηκών καθαριότητας, δεν εξαρτάται από τα
αν θα επιλέγεται γερμανικό απορρυπαντικό.
Από την πρόσληψη επαρκούς προσωπικού
εξαρτάται… Δυστυχώς φοβούμαι ότι αυτοί δεν είναι επενδυτές που προσβλέπουν σε
μία “win-win” επιχειρηματική δραστηριότητα για την χώρα φιλοξενίας. Αδιστακτοι
κερδοσκόποι είναι. Και τη μισή δεκάρα που θα βάλουν θα σπεύσουν να την πάρουν
πίσω ζητώντας αποζημιώσεις για τις σπασμένες καρέκλες, τα φθαρμένα γραφεία και
τις ξεχαρβαλωμένες κλειδαριές στις τουαλέτες. Θα πρέπει σύντομα να το καταλάβει
αυτό και η Νέα Δημοκρατία ο αρχηγός της οποίας στοιχίζεται πίσω από
οποιονδήποτε ξένο βλέπει με γραβάτα να υποδύεται τον «επενδυτή». Αν συνεχίσουμε
έτσι, σύντομα ο όρος «ξένες επενδύσεις» θα γίνει εξίσου απωθητικός με την
«ανάπτυξη» που έταζε σε κάθε του αποστροφή ο Σαμαράς…
Πηγή:
Πηγή:
Του ΓΙΩΡΓΟΥ ΧΑΡΒΑΛΙΑ
Mε ρωτούσε τις προάλλες ένας φίλος πώς είναι δυνατόν η Fraport να μην
έχει δώσει ακόμη ούτε ένα ευρώ για τα περιφερειακά αεροδρόμια και να
διεκδικεί ήδη αποζημιώσεις 70 και πλέον εκατομμυρίων ευρώ από το
ελληνικό δημόσιο. Και ποιος κατά την γνώμη μου έχει την πολιτική ευθύνη
για αυτό το φιάσκο: Οι σημερινοί ή οι προηγούμενοι;
Η απάντηση μου ήταν κατηγορηματική: Ασφαλώς και οι δύο! Οι
Σαμαρο-βενιζέλοι που δέχονταν αδιαμαρτύρητα, ως υποτελείς, ότι τους
ζητούσαν οι άπληστοι Γερμανοί και τούτοι εδώ οι….ανυπόταχτοι της
συμφοράς που παρίσταναν τους μάγκες και τελικά τα κατάπιαν όλα αμάσητα.
Θυμάμαι έναν από τους «μάγκες» υπουργούς της…«πρωτης φορά Αριστερά»,
λίγες εβδομάδες αφότου είχε αναλάβει ο Τσίπρας να μου λέει στο γραφείο
του: «Θα καλοπεράσουν με μας! Δεν έχουν καταλάβει τι τους έρχεται. Θα
πληρώσουν ακριβά για να πάρουν τα αεροδρόμια, αλλιώς θα μείνουν με την
όρεξη…»
Τελικά το τίμημα δεν άλλαξε από αυτό που είχε αρχικά συμφωνηθεί και ο
βασικός κορμός των αποικιοκρατικού τύπου διατάξεων της σύμβασης
παρέμεινε ο ίδιος, εκτός από δύο αλλαγές μικρότερης σημασίας για τα
χρονοδιαγράμματα των υποχρεώσεων της Fraport που ζήτησε και πέτυχε ο
Σπίρτζης.
Βεβαίως αυτό το πράγμα δεν αποτελεί «επένδυση». Κερδοσκοπική καπηλεία
είναι πάνω στην ασφαλή πρόβλεψη ότι τα επόμενα χρόνια θα
πολλαπλασιαστούν οι αεροπορικές αφίξεις επισκεπτών, αφού η χώρα έχει ήδη
μετατραπεί σε τουριστική αποικία τρίτης διαλογής.
Και δεν θα μπορούσε ποτέ να αποτελεί επένδυση μία ουσιαστικά απευθείας
ανάθεση σε γερμανικά συμφέροντα που τέθηκε ως «μνημονιακό
προαπαιτούμενο»: Η δίνεις τα αεροδρόμια, ή σε αφήνουμε ταμειακά
ξεκρέμαστο…
Επί της ουσίας, έχουν περάσει αρκετοί μήνες από τότε που αναγκάστηκε να
καταπιεί τις μαγκιές και να υπογράψει μετά βαίων και κλάδων ο ΣΥΡΙΖΑ την
σύμβαση, αλλά δεν έχει αλλάξει τίποτα ακόμη στα αεροδρόμια. Ο Σπίρτζης
έχει δίκιο. Ακόμη και οι τουαλέτες είναι στο ίδιο παλιό χάλι, για να μην
πω χειρότερες.
Βρέθηκα δύο φορές μέσα στο κατακαλόκαιρο στο αεροδρόμιο Μακεδονία. Φουλ
στο κόσμο. Αυτό που λέμε πήχτρα. Ούτε καρέκλα να κάτσεις με καύσωνα,
αναιμικά κλιματιστικά, ούρες, βρώμα, πεταμένα χαρτιά, σακούλες και
φαγητά στο πάτωμα. Ουδεμία αίσθηση γερμανικής…ευταξίας!
Οι τύποι αυτοί τώρα θέλουν να σταματήσουν και τα απαραίτητα για λόγους
ασφαλείας (όπως ισχυρίζεται τουλάχιστον η κυβέρνηση)έργα στον κεντρικό
διάδρομο προσγείωσης, λέγοντας ότι όλα είναι μια χαρά.
Αρκεί να κάνουν τη δουλειά τους και να…κόβουν μονέδα μετρώντας κεφάλια.
Ισχυρίζονται σήμερα οι Γερμανοί ότι παρέλαβαν τα αεροδρόμια σε χειρότερη
κατάσταση από ότι όταν τα…πρωτοεπιθεώρησαν, λές και έμπαινε κάθε μέρα
κάποιος να τα σμπαραλιάζει.
Η τριτοκοσμική εικόνα δεν είναι μόνο στη Θεσσαλονίκη. Τα ίδια και
χειρότερα μου μεταφέρουν ότι συμβαίνουν στην Ρόδο και σε άλλα
περιφερειακά αεροδρόμια.
Η Fraport από την πλευρά της, που έχει προσλάβει για την επικοινωνιακή
της στήριξη αμφιλεγόμενους…ντόπιους απολογητές των «επενδύσεων»(ας μην
πούμε ονόματα καλύτερα σε αυτή τη φάση), ισχυρίζεται ότι δεν μπορούσε να
κάνει έργα υποδομής εν μέσω της τουριστικής σεζόν γιατί θα προκαλούσε
χάος και βραχυκύκλωμα στην λειτουργία των αεροδρομίων.
Αυτό καλό ακούγεται ως επιχείρημα, αλλά δεν μίλησε κανείς για έργα
υποδομής. Δεν είπαμε να αρχίζουν να…σκάβουν τα αεροδρόμια την ώρα που
περνούν τα λεφούσια των τουριστών με τις βαλίτσες! Μερικές δεκάδες
κλιματιστικά όμως αλλάζουν σε μια νύχτα. Και επιπλέον η βελτίωση των
συνθηκών καθαριότητας, δεν εξαρτάται από τα αν θα επιλέγεται γερμανικό
απορρυπαντικό. Από την πρόσληψη επαρκούς προσωπικού εξαρτάται…
Δυστυχώς φοβούμαι ότι αυτοί δεν είναι επενδυτές που προσβλέπουν σε μία
“win-win” επιχειρηματική δραστηριότητα για την χώρα φιλοξενίας.
Αδιστακτοι κερδοσκόποι είναι. Και τη μισή δεκάρα που θα βάλουν θα
σπεύσουν να την πάρουν πίσω ζητώντας αποζημιώσεις για τις σπασμένες
καρέκλες, τα φθαρμένα γραφεία και τις ξεχαρβαλωμένες κλειδαριές στις
τουαλέτες.
Θα πρέπει σύντομα να το καταλάβει αυτό και η Νέα Δημοκρατία ο αρχηγός
της οποίας στοιχίζεται πίσω από οποιονδήποτε ξένο βλέπει με γραβάτα να
υποδύεται τον «επενδυτή». Αν συνεχίσουμε έτσι, σύντομα ο όρος «ξένες
επενδύσεις» θα γίνει εξίσου απωθητικός με την «ανάπτυξη» που έταζε σε
κάθε του αποστροφή ο Σαμαράς…
Πηγή: Επενδύσεις είπαμε, όχι αρπαχτές: H Fraport δεν πλήρωσε αλλά ζητά αποζημιώσεις 70 εκ. http://mignatiou.com/2017/10/ependisis-ipame-ochi-arpachtes-h-fraport-den-plirose-alla-zita-apozimiosis-70-ek/
Πηγή: Επενδύσεις είπαμε, όχι αρπαχτές: H Fraport δεν πλήρωσε αλλά ζητά αποζημιώσεις 70 εκ. http://mignatiou.com/2017/10/ependisis-ipame-ochi-arpachtes-h-fraport-den-plirose-alla-zita-apozimiosis-70-ek/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου