Η κατηγορία που απευθύνεται από τη Ρωσία, ότι με τη σύλληψη του ηγουμένου Εφραίμ «δόθηκαν εξετάσεις», είναι βαριά και η ελληνική Πολιτεία έχει χρέος τάχιστα να βρει λύση στο θέμα.
Στο σημείωμά μας για την υπόθεση Βατοπεδίου της 23.12.2011, κάναμε αναφορά και στη διπλωματική διάσταση που έχει η υπόθεση αυτή, λόγω της θερμής σχέσης του ηγουμένου Εφραίμ με τον πρωθυπουργό της Ρωσίας κ. Πούτιν. Μας προβλημάτισε όμως το γεγονός, ότι κατά το διήμερο που διέρρευσε δεν αντιμετωπίσθηκε το θέμα κατ’ αυτόν τον τρόπο από κάποιον πολιτικό αναλυτή ή δελτίο ειδήσεων, και δημιουργήθηκε στον γράφοντα η ανησυχία μήπως υπερέβαλε στις εκτιμήσεις του.
Δυστυχώς όμως, τα πράγματα εξελίσσονται όπως φοβηθήκαμε. Το θέμα ξεφεύγει από τις ποινικές διαστάσεις που θέλουν να του αποδώσουν και κινείται πια τόσο σε διπλωματικό επίπεδο, όσο και σε πολιτιστικό.
Είχαμε γράψει: «Ο ύποπτος φυγής, πρέπει να είναι ανόητος για να επιστρέφει δίπλα στους διώκτες του, ενώ θα μπορούσε να παραμείνει ασφαλής σε μοναστήρι της Ρωσίας, μετά μάλιστα από την πολύωρη συνάντηση που είχε με τον πρόεδρο της Ρωσίας κ. Πούτιν, στην κατοικία του τελευταίου.
» Και αυτή η συνάντηση έχει τη σημασία της στο διπλωματικό πεδίο, διότι φέρει τον πρόεδρο μιας μεγάλης Δύναμης να συναντάται τακτικά με κατηγορούμενο ύποπτο για τέλεση νέων εγκλημάτων, και μάλιστα να εκφράζεται με θερμά λόγια υπέρ αυτού. Δεν μπορεί φυσικά να υποστηριχθεί, ότι η ρωσική Πρεσβεία στην Αθήνα δεν έχει τον πλήρη φάκελο της υπόθεσης και δεν ενημέρωσε κατάλληλα την κυβέρνησή της. Η αιχμή επομένως, με την απόφαση προφυλάκισης, στρέφεται και εναντίον της ρωσικής κυβέρνησης».
Έρχεται τώρα το δημοσίευμα του ρωσικού πρακτορείου RIA Novosti να μας δικαιώσει. Μέσω του «Ιδρύματος του Αποστόλου Ανδρέα του Πρωτοκλήτου», δίνεται σκληρή απάντηση με τον χαρακτηρισμό του γεγονότος ως «ανεπίτρεπτη πολιτικοποίηση μιας δικαστικής απόφασης».
Το Ίδρυμα αυτό, με πρόεδρο έμπιστο και στενό συνεργάτη του Ρώσου πρωθυπουργού κ. Πούτιν, εκτίμησε ότι «παρόμοιες δικαστικές αποφάσεις μπορούν να εξηγηθούν μόνο από τις πολιτικές δεσμεύσεις ορισμένων κύκλων της ελληνικής διοίκησης, οι οποίοι επιθυμούν κατ’ αυτόν τον τρόπο να επιδείξουν στη Δύση την ετοιμότητά τους να προχωρήσουν στην άρνηση των αρχών οργάνωσης της πνευματικής ζωής, που έχουν κατοχυρωθεί στο ελληνικό Σύνταγμα».
Είναι σαφής ο υπαινιγμός για αποχριστιανοποίηση του ελληνικού λαού, που με διάφορες προφάσεις χαρακτηριζόμενες ως «προοδευτικές» επιχειρείται από τους ισχυρούς της γης, και στις οποίες αντιτάσσεται η Ρωσία χαρακτηριζόμενη από βαθιά θρησκευτικότητα. Ιδιαίτερα δε, οι κ.κ. Πούτιν και Μεντβέντεφ, οι οποίοι εξομολογήθηκαν πρόσφατα στον ηγούμενο Εφραίμ.
Ιδιαίτερη σημασία έχει και η δήλωση του Ρωσικού Ιδρύματος, ότι η απόφαση του Συμβουλίου Εφετών Αθηνών για την κράτηση του Αρχιμανδρίτη Εφραίμ «ελήφθη λίγο μετά την επιστροφή του από τη Ρωσία». Ο υπαινιγμός αυτός, αναμένεται να έχει και συνέχεια, κατά πληροφορίες από τη Μόσχα.
Φυσικά, ούτε το Πατριαρχείο Μόσχας έμεινε αδιάφορο και απάντησε με σκληρές εκφράσεις. Ανακοινώνει κατ’ αρχήν ότι οι αντιδράσεις τόσο στη ρωσική όσο και στην παγκόσμια Ορθοδοξία θα κλιμακωθούν τις επόμενες ημέρες και χαρακτηρίζει «πρωτοφανή αγριότητα» την απόφαση προφυλάκισης ενός μοναχού παραμονές Χριστουγέννων.
Σ’ αυτό το σημείο συμφωνεί και ο αρχιεπίσκοπος Ελλάδος κ. Ιερώνυμος, ο οποίος είπε σε στενούς του συνεργάτες: ««Δεν γνωρίζω την ουσία της υπόθεσης και σέβομαι την ελληνική δικαιοσύνη. Όμως, είμαι ιδιαίτερα προβληματισμένος, όπως άλλωστε και κάθε Χριστιανός, με τη χρονική συγκυρία της έκδοσης του βουλεύματος προφυλάκισης του ηγουμένου της Ι. Μονής Βατοπεδίου Εφραίμ ανήμερα των Χριστουγέννων. Και ο νοών νοείτω.»…
Η ελληνική Πολιτεία έχει χρέος τάχιστα να βρει λύση στο θέμα, και να μη αρκεσθεί σε δηλώσεις, διότι η κατηγορία που απευθύνεται από τη Ρωσία, ότι με τη σύλληψη «δόθηκαν εξετάσεις», είναι βαριά. Δυστυχώς, τη γνώμη αυτή τείνει να σχηματίσει και ο ελληνικός λαός, με τα όσα συμβαίνουν κατά τη «διαχείριση» της εξουσίας από τους πολιτικούς μας.
Ο Μακεδών
Πηγή : http://voria.gr/index.php?module=news&func=display&sid=75505
Ο ΚΑΣΣΙΑΝΟΣ ΑΝ. ΚΑΤΣΑΒΡΙΑΣ kassianos@in.gr ΓΡΑΦΕΙ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣΥΓΧΑΙΡΩ ΔΗΜΟΣΙΑ ΤΟΝ ΚΥΡΙΟ ΠΕΡΙΚΛΗ ΑΘΑΝΑΣΟΠΟΥΛΟ ΚΑΙ ΤΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ ΘΟΥΡΕΙΟ (ΚΑΘΩΣ ΚΑΙ ΟΛΑ ΤΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΑ ΙΣΤΟΛΟΓΙΑ) ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΩΤΟΠΟΡΑ, ΔΥΝΑΜΙΚΗ, ΕΝΤΙΜΗ, ΘΡΗΣΚΕΥΟΜΕΝΗ, ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΙΚΗ, ΡΗΞΙΚΕΛΕΥΘΗ, ΚΑΘΑΡΗ, ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΗ, ΘΕΟΛΟΓΙΚΗ ΚΑΙ ΙΔΕΩΔΗ ΣΤΑΣΗ ΤΟΥ, ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΠΟΘΕΣΗ ΕΦΡΑΙΜ.
ΔΕΝ ΣΧΟΛΙΑΖΩ ΤΟ ΝΟΜΙΚΟ, ΠΟΙΝΙΚΟ ΚΑΙ ΔΙΚΑΣΤΙΚΟ ΘΕΜΑ ΔΙΟΤΙ ΤΑΣΣΟΜΕ ΥΠΕΡ ΤΗΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗΣ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΘΕΣΜΟΥ ΑΥΤΗΣ (ΤΗΝ ΟΠΟΙΑ ΕΧΩ ΥΠΗΡΕΤΗΣΕΙ ΚΑΙ ΘΑ ΣΥΝΕΧΙΖΩ ΝΑ ΥΠΗΡΕΤΩ ΩΣ ΙΔΕΟΛΟΓΟΣ ΣΤΡΑΤΙΩΤΗΣ ΤΗΣ) ΚΑΘΩΣ ΕΠΙΣΗΣ ΚΑΙ ΤΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΠΟΥ ΕΧΩ ΤΗΝ ΔΙΚΗ ΜΟΥ ΑΠΟΨΗ (Η ΟΠΟΙΑ ΤΑΥΤΙΖΕΤΕ ΕΝ ΜΕΡΕΙ ΜΕ ΤΟΥΣ ΑΥΣΤΗΡΑ ΚΡΙΝΟΜΕΝΟΥΣ ΑΥΤΗΣ) ΔΕΝ ΜΠΟΡΩ ΟΜΩΣ ΝΑ ΜΗΝ ΑΝΑΦΕΡΘΩ ΣΤΟ ΟΤΙ ΤΟ ΖΗΤΗΜΑ ΤΟΥ ΒΑΤΟΠΑΙΔΙΟΥ ΕΙΝΑΙ ΑΚΡΩΣ ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΘΕΜΑ. ΑΠΟ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΠΛΕΥΡΑ ΚΑΙ ΜΟΝΟ ΤΟ ΕΞΕΤΑΖΩ. ΣΗΜΕΙΩΝΩ ΕΠΙΣΗΣ ΚΑΛΟΠΡΟΑΙΡΕΤΑ ΟΤΙ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΚΑΘΟΛΟΥ ΤΥΧΑΙΟ ΤΟ ΟΤΙ ΤΟ ΖΗΤΗΜΑ ΤΕΘΗΚΕ ΣΤΗΝ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΑΠΟΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΖΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΚΟΙΝΗ ΓΝΩΜΗ ΑΠΟ ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΤΗΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ, ΚΑΘΩΣ ΕΠΙΣΗΣ ΚΑΙ Η ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΗ ΧΡΟΝΙΚΗ ΠΕΡΙΟΔΟ, ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ ΣΤΙΓΜΗ ΠΟΥ ΟΙ ΤΟΥΡΚΟΙ ΚΑΝΟΥΝ ΠΡΟΒΑ ΑΝΩΜΑΛΙΑΣ, ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΚΑΠΟΙΟΙ ΓΚΡΕΜΙΖΟΥΝ ΤΙΣ ΕΛΛΗΝΟΡΩΣΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΜΕ ΜΕΘΟΔΕΥΣΕΙΣ ΕΣΧΑΤΗΣ ΠΡΟΔΟΣΙΑΣ. ΠΙΣΤΕΥΩ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΠΕΡΙΕΡΓΗ Η ΣΥΓΚΥΡΙΑ ΠΟΥ ΕΠΕΛΕΞΑΝ ΚΑΠΟΙΟΙ ΝΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΟΥΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΣΤΙΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΜΑΣ ΜΕ ΤΗΝ ΡΩΣΙΑ. ΑΣ ΞΑΝΑΔΟΥΜΕ ΠΙΟ ΨΥΧΡΑΙΜΑ ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΚΑΙ ΤΟ ΟΛΟ ΘΕΜΑ ΚΑΘΩΣ ΚΑΙ ΠΙΣΩ ΑΠΟ ΤΟ ΔΕΝΤΡΟ ΤΟ ΔΑΣΟΣ ΚΑΙ ΤΑ ΞΑΝΑΛΕΜΕ. ΜΕ ΕΚΤΙΜΗΣΗ ΚΑΣΣΙΑΝΟΣ ΑΝ. ΚΑΤΣΑΒΡΙΑΣ