Ο ταχυδρόμος των ΕΛΤΑ
δεν θα πηγαίνει γράμματα σε 80 χωριά και κωμοπόλεις της Ελλάδας. Ο
μεγαλύτερος οργανισμός της Ελλάδας, βάσει δικτύου καταστημάτων και
πρακτορείων, αποφάσισε να βάλει «λουκέτο» σε 80 καταστήματα.
Τα καταστήματα αυτά, στα οποία απασχολούνται από 1 έως 3
άτομα, θα αντικατασταθούν από πρακτορεία ιδιωτών (η «Ε» δημοσιεύει τη
σχετική λίστα). Η αναδιάρθρωση των καταστημάτων βασίζεται σε μελέτη της
αρμόδιας διεύθυνσης και αφορά τα πλέον μειονεκτικά από άποψη εσόδων.
Το κλείσιμο των καταστημάτων θα συμβάλει στην εξοικονόμηση 2,5 εκατ. ευρώ, στο πλαίσιο εξυγίανσης των οικονομικών του οργανισμού, ο οποίος σημείωσε πέρυσι ζημιές 9,2 εκατ. Από το μέτρο πρόκειται να επηρεαστούν 150-200 εργαζόμενοι, ενώ ήδη προκλήθηκαν αντιδράσεις, τόσο από πολιτικούς φορείς (ΣΥΡΙΖΑ, ΚΚΕ) όσο και από τοπικούς δήμους και περιφέρειες.
Τα έσοδα των συγκεκριμένων καταστημάτων είναι ιδιαίτερα περιορισμένα και προχωρούμε στην αντικατάσταση, υπό την έννοια ότι μας δίνεται η δυνατότητα ν' αξιοποιηθεί το ανθρώπινο δυναμικό αυτών των καταστημάτων σε άλλες θέσεις του δικτύου», αναφέρει ο διευθύνων σύμβουλος των ΕΛΤΑ, Κωστής Μελαχροινός.
Το «λουκέτο» καταστημάτων εντάσσεται σε ένα ευρύ σχέδιο αναδιάρθρωσης του οργανισμού, με διάρκεια έως τα τέλη του 2014. Αυτό, διότι σημειώνεται σταθερά πτωτική πορεία του κύκλου εργασιών του ομίλου. Ενδεικτικό είναι ότι η υποχώρηση, το 2012, έφτασε το 29% σε σχέση με το 2007 και 35% σε σχέση με το 2008.
«Από το φθινόπωρο έως τις αρχές του νέου έτους, η ίδια κίνηση θα γίνει και σε αστικά καταστήματα ΕΛΤΑ, που σύντομα προσδιορίζεται ο αριθμός και η θέση τους», συμπληρώνει ο κ. Μελαχροινός.
Ως αιτίες συρρίκνωσης των εσόδων επισημαίνονται η παρατεταμένη οικονομική ύφεση, η υποκατάσταση του επιστολικού ταχυδρομείου από τις ηλεκτρονικές μορφές επικοινωνίας, η σχετικά χαμηλή «ταχυδρομική κουλτούρα» των Ελλήνων σε σχέση με άλλους Ευρωπαίους, αλλά και ο αυξημένος ανταγωνισμός, σε συνδυασμό με την απελευθέρωση της ταχυδρομικής αγοράς από 1ης/1/2013.
Το μισθολόγιο
Πάντως, το μεγάλο θέμα στο εσωτερικό των ΕΛΤΑ, πέρα από το κλείσιμο των 80 περιφερειακών καταστημάτων, έχει να κάνει με την ένταξη ή μη του οργανισμού στο ενιαίο μισθολόγιο. Εκεί γίνεται πραγματική «μάχη» μεταξύ ΕΛΤΑ και των υπουργείων Οικονομικών και Μεταφορών.
Τα υπουργεία, με συνεχή αλληλογραφία, επιμένουν ότι τα ΕΛΤΑ υπάγονται στο κεφ. Α του ν. 3429/2005 και πρέπει να εφαρμοστούν οι διατάξεις του ν. 4024/2011, αναδρομικά από 1ης/1/2013. Για να «καλμάρει» το ΥΠΟΙΚ, η διοίκηση του οργανισμού προχώρησε στην υιοθέτηση 18μηνου πλάνου εξυγίανσης, στο οποίο εντάσσονται και μειώσεις μισθών. Οι αμοιβές και τα έξοδα προσωπικού του ομίλου ΕΛΤΑ έφτασαν πέρυσι τα 305,3 εκατ., έναντι 356,3 εκατ. το 2011, ενώ το προσωπικό του ομίλου ανήλθε, το 2012, στα 9.230 άτομα, έναντι 10.248 το 2011.
Σύμφωνα με στελέχη του οργανισμού, το κονδύλι «αμοιβές και έξοδα προσωπικού» ανέρχεται σε ποσοστό 70% επί των συνολικών εσόδων, ποσοστό αρκετά μεγαλύτερο του αντίστοιχου ευρωπαϊκού μέσου όρου.
Το κλείσιμο των καταστημάτων θα συμβάλει στην εξοικονόμηση 2,5 εκατ. ευρώ, στο πλαίσιο εξυγίανσης των οικονομικών του οργανισμού, ο οποίος σημείωσε πέρυσι ζημιές 9,2 εκατ. Από το μέτρο πρόκειται να επηρεαστούν 150-200 εργαζόμενοι, ενώ ήδη προκλήθηκαν αντιδράσεις, τόσο από πολιτικούς φορείς (ΣΥΡΙΖΑ, ΚΚΕ) όσο και από τοπικούς δήμους και περιφέρειες.
Τα έσοδα των συγκεκριμένων καταστημάτων είναι ιδιαίτερα περιορισμένα και προχωρούμε στην αντικατάσταση, υπό την έννοια ότι μας δίνεται η δυνατότητα ν' αξιοποιηθεί το ανθρώπινο δυναμικό αυτών των καταστημάτων σε άλλες θέσεις του δικτύου», αναφέρει ο διευθύνων σύμβουλος των ΕΛΤΑ, Κωστής Μελαχροινός.
Το «λουκέτο» καταστημάτων εντάσσεται σε ένα ευρύ σχέδιο αναδιάρθρωσης του οργανισμού, με διάρκεια έως τα τέλη του 2014. Αυτό, διότι σημειώνεται σταθερά πτωτική πορεία του κύκλου εργασιών του ομίλου. Ενδεικτικό είναι ότι η υποχώρηση, το 2012, έφτασε το 29% σε σχέση με το 2007 και 35% σε σχέση με το 2008.
«Από το φθινόπωρο έως τις αρχές του νέου έτους, η ίδια κίνηση θα γίνει και σε αστικά καταστήματα ΕΛΤΑ, που σύντομα προσδιορίζεται ο αριθμός και η θέση τους», συμπληρώνει ο κ. Μελαχροινός.
Ως αιτίες συρρίκνωσης των εσόδων επισημαίνονται η παρατεταμένη οικονομική ύφεση, η υποκατάσταση του επιστολικού ταχυδρομείου από τις ηλεκτρονικές μορφές επικοινωνίας, η σχετικά χαμηλή «ταχυδρομική κουλτούρα» των Ελλήνων σε σχέση με άλλους Ευρωπαίους, αλλά και ο αυξημένος ανταγωνισμός, σε συνδυασμό με την απελευθέρωση της ταχυδρομικής αγοράς από 1ης/1/2013.
Το μισθολόγιο
Πάντως, το μεγάλο θέμα στο εσωτερικό των ΕΛΤΑ, πέρα από το κλείσιμο των 80 περιφερειακών καταστημάτων, έχει να κάνει με την ένταξη ή μη του οργανισμού στο ενιαίο μισθολόγιο. Εκεί γίνεται πραγματική «μάχη» μεταξύ ΕΛΤΑ και των υπουργείων Οικονομικών και Μεταφορών.
Τα υπουργεία, με συνεχή αλληλογραφία, επιμένουν ότι τα ΕΛΤΑ υπάγονται στο κεφ. Α του ν. 3429/2005 και πρέπει να εφαρμοστούν οι διατάξεις του ν. 4024/2011, αναδρομικά από 1ης/1/2013. Για να «καλμάρει» το ΥΠΟΙΚ, η διοίκηση του οργανισμού προχώρησε στην υιοθέτηση 18μηνου πλάνου εξυγίανσης, στο οποίο εντάσσονται και μειώσεις μισθών. Οι αμοιβές και τα έξοδα προσωπικού του ομίλου ΕΛΤΑ έφτασαν πέρυσι τα 305,3 εκατ., έναντι 356,3 εκατ. το 2011, ενώ το προσωπικό του ομίλου ανήλθε, το 2012, στα 9.230 άτομα, έναντι 10.248 το 2011.
Σύμφωνα με στελέχη του οργανισμού, το κονδύλι «αμοιβές και έξοδα προσωπικού» ανέρχεται σε ποσοστό 70% επί των συνολικών εσόδων, ποσοστό αρκετά μεγαλύτερο του αντίστοιχου ευρωπαϊκού μέσου όρου.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου