Κυριακή 4 Αυγούστου 2013

ΟΙ ΔΙΔΑΚΤΟΡΕΣ ...ΚΑΙ ΤΟ ΚΑΤΑΝΤΗΜΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ..!!!

ΟΙ  ΔΙΔΑΚΤΟΡΕΣ ΠΟΥ ΜΑΣ ΚΥΒΕΡΝΟΥΝ
Του Αθανασόπουλου Περικλή

Ο πολύς λόγος για την αξιολόγηση των δημοσίων υπαλλήλων γίνεται για αυτούς που έχουν «τυπικά» προσόντα  και θα πρέπει να «ηγηθούν» των δημοσίων υπηρεσιών ώστε «εμμέσως» να καταπολεμηθεί η διαφθορά και να αναβαθμιστεί η λειτουργία της δημόσιας διοίκησης.

Το μεγάλο παραμύθι που μας ρίχνει σήμερα  ο γόνος της οικογένειας που θέλει να «τακτοποιήσει» την δημόσια διοίκηση, είναι ότι θα πρέπει να γίνει αξιολόγηση των δημοσίων υπαλλήλων και να τοποθετηθούν πρώτα οι «άξιοι» και κατόπιν οι "δευτερεύοντες" στις τάξεις της δημόσιας διοίκησης.

Δεν μας λένε όμως σε ποια άλλη προηγμένη χώρα, με μια αναγνώριση κάποιος να αποκτά σε μια ημέρα περίπου 10 πτυχία, όπως για παράδειγμα αν κάποιος έχει σπουδάσει στη Γερμανία Μηχανικός ρευστών, και έρθει στην Ελλάδα και αναγνωριστεί το πτυχίο του, αμέσως αποκτά άλλες 10 ειδικότητες για τις οποίες στη Γερμανία θα ήθελε καμία 30αριά χρόνια για να τις αποκτήσει, δηλαδή γίνεται, Μηχανολόγος, Ηλεκτρολόγος, Ηλεκτρονικός, Περιβαλλοντολόγος, Μηχανικός Παραγωγής, Μηχανικός Βιομηχανίας,  κλπ.;

 Που ακούστηκε, ας πούμε για παράδειγμα, ένας πολιτικός μηχανικός να έχει κάνει διδακτορικό στην στατική μεταλλικών κατασκευών σε γερανογέφυρες και να προΐσταται σε τμήμα αρχιτεκτονικών μελετών, δηλαδή στην όψη και την αρχιτεκτονική των κτιρίων που ουδεμία σχέση έχει με το αντικείμενο του διδακτορικού του;

 Δεν είναι λίγα τα παραδείγματα στη χώρα μας που από την μία γίνονται «μαϊμού» διδακτορικά και από την άλλη ακούγεται η χαρακτηριστική φράση « ας ρίξω και ένα διδακτορικό» για να έχω δημοσιοϋπαλληλική εξέλιξη η να διεκδικήσω κυβερνητικό πόστο, οπότε χάνεται επι της ουσίας το νόημα και η απόκτηση ενός παραπάνω τίτλου σπουδών αφού γίνεται αυτοσκοπός.

 Υπάρχουν πλείστα  παραδείγματα σήμερα στην Ελλάδα, «κονδυλοφόρων-διδακτόρων» που με τις πράξεις τους έφεραν την χώρα στο σημερινό χάλι ενώ μερικοί ικανοί μη κονδυλοφόροι που αγωνίστηκαν για τον τόπο και τον λαό.

Κύριοι,
Για να σταματήσει  το παραμύθι και να μπουν τα πράγματα στη θέση τους μια για πάντα.

Οι βασικοί παράγοντες που καθορίζουν την λειτουργία μιας σωστά δομημένης δημόσιας διοίκησης μιας οργανωμένης πολιτείας είναι:
  1.  Οι κανόνες λειτουργίας του κράτους σε όλα τα επίπεδα.
  2. Η αξιοποίηση των ικανότερων και κατάλληλα εκπαιδευμένων και όχι των «κονδυλοφόρων».
  3.  Η ανεξαρτησία της δημόσιας διοίκησης και όχι η χαλιναγώγηση της από το πολιτικό σύστημα.
Σε επίπεδο σπουδών τα πράγματα είναι ξεκάθαρα, δηλαδή αν κάποιος ενδιαφέρεται να ασχοληθεί με την έρευνα, θα ασκήσει διδακτορική διατριβή σε κάποιο συγκεκριμένο θέμα στο οποίο θα αποκτήσει εξειδικευμένη γνώση και μια σωστή πολιτεία θα του δώσει την δυνατότητα να αναπτύξει αυτήν του την ενασχόληση πάνω στην έρευνα.

Στη συνέχεα μια ευνοούμενη πολιτεία θα πρέπει έστω και τώρα να θεσμοθετήσει ένα σύστημα που να παράγει δημόσιους λειτουργούς οι οποίοι  θα στελεχώνουν την δημόσια διοίκηση, και να σταματήσει να μπλέκει τα μπούτια της με μαϊμού αξιολογήσεις τύπου ΑΣΕΠ και πράσινα άλογα.

Στη  συνέχεια μια σωστά δομημένη και νομοθετημένη ευνοούμενη πολιτεία, θα πρέπει να έχει μια ανεξάρτητη δημόσια διοίκηση και να σταματήσει το πολιτικό σύστημα να παρεμβαίνει στην άσκηση των καθηκόντων της.

Αν πραγματικά στη χώρα μας αποφασιστεί να αξιοποιούνται τα μυαλά όπως πρέπει και να μην οδηγούνται στο Εξωτερικό αλλά να αποδίδουν για την Ελλάδα και τον Ελληνικό λαό, τότε πολλοί από αυτούς που μας «καθοδηγούν» ,όπως για παράδειγμα ο συγκεκριμένος γόνος που επιβουλεύεται την Τάξη στην Ελληνική Δημόσια Διοίκηση, και άλλοι διδάκτορες οικονομολόγοι που κάθε τόσο σχεδιάζουν και από μία χρεοκοπία της Ελλάδας, θα έμπαιναν τελευταίοι στην «πνευματική» λίστα των Ελληνικών μυαλών, και αυτό μονό και μόνο επειδή θα είχαν έναν τίτλο σπουδών.

Τέλος κύριοι της πολιτικής σκηνής, αυτό που έχει μεγάλη σημασία είναι οτι, οι ασκούντες την πολιτική και την δημόσια διοίκηση στη χώρα μας, να μπορούν να είναι ανεξάρτητοι και να μην υποκύπτουν σε κελεύσματα του κάθε ξένου η ντόπιου παράγοντα, και αυτό δεν απαιτεί διδακτορικό η κάποιον τίτλο σπουδών αλλά………….( συγνώμη για την έκφραση)…ΑΡΧΙ... …τα οποία δυστυχώς σήμερα είναι είδος προς εξαφάνιση…!!!

Δεν υπάρχουν σχόλια: