Μια νέα μελέτη συνδέει τη συχνή χρήση «ακατάλληλων» λέξεων με την υψηλή ευφυΐα.
Οι άνθρωποι που έχουν την τάση να να βρίζουν (πολύ) όχι μόνο έχουν μεγαλύτερο λεξιλόγιο σε σχέση με όσους επιλέγουν να εκφράζονται πάντα κόσμια, αλλά πιθανότατα να είναι και πιο έξυπνοι από αυτούς.Είσαι «βρομόστομος»; Γουστάρεις να «στολίζεις» με κοσμητικά «δια ασήμαντον αφορμήν» και χωρίς καμία απολύτως αιδώ οποιονδήποτε τολμήσει να σου χαλάσει τη διάθεση; Σου έχουμε καλά νέα: πιθανότατα είσαι πιο έξυπνος από αυτούς που δεν «λερώνουν» ποτέ το στόμα τους...
Σύμφωνα με τα ευρήματα μιας νέας έρευνας που δημοσιεύτηκε στην αμερικανική επιθεώρηση των γλωσσικών επιστημών («The Languages Sciences Journal»), οι άνθρωποι που έχουν την τάση να να βρίζουν (πολύ) όχι μόνο έχουν μεγαλύτερο λεξιλόγιο σε σχέση με όσους επιλέγουν να εκφράζονται πάντα κόσμια, αλλά πιθανότατα είναι και πιο ευφυείς απ' αυτούς. Παράλληλα, οι αθυρόστομοι είναι αναμφίβολα πιο νευρικοί, αλλά και πιο «ανοιχτοί» και «άμεσοι» στις σχέσεις τους, μολονότι θεωρούνται κατά κανόνα πιο «δυσάρεστοι» στις συναναστροφές τους ενώ δυσκολεύονται στην κατανόηση των συναισθημάτων των γύρω τους.
Προκειμένου να καταλήξουν σε όλα αυτά τα ενδιαφέροντα συμπεράσματα, οι συντάκτες της μελέτης, οι ψυχολόγοι Timothy και Kristin Jay, ζήτησαν από καθέναν από τους συμμετέχοντες στην έρευνα να πει μέσα σε εξήντα δευτερόλεπτα όσο περισσότερες βωμολοχίες μπορούσε και αμέσως μετά, να αναφέρει όσο περισσότερα είδη ζώων γνώριζε. Μέσα από αυτή τη διαδικασία, οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι οι άνθρωποι που γνώριζαν περισσότερες «λέξεις-ταμπού», ήταν σε θέση να απαριθμήσουν και περισσότερα είδη ζώων -μια λεπτομέρεια που, σύμφωνα με τους δύο ψυχολόγους, δείχνει ότι οι άνθρωποι που έχουν την τάση να βρίζουν, διαθέτουν μεγαλύτερο γλωσσικό πλούτο.
Ωστόσο, όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά στο κείμενο στο οποίο διατυπώνονται τα συμπεράσματα της μελέτης «τα ευρήματα αυτά έρχονται σε πλήρη αντίθεση με την επικρατούσα αντίληψη ότι οι άνθρωποι που εκφράζονται με βωμολοχίες στην καθημερινότητά τους είναι τεμπέληδες, χαμηλότερου μορφωτικού επιπέδου, διαθέτουν ανεπαρκές λεξιλόγιο αλλά και μειωμένο αυτοέλεγχο».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου