Τρίτη 7 Ιουνίου 2016

Τέλος η κρατική διαφήμιση για όσους δεν εγγραφούν στο Μητρώο Online Media

Κλείνει η στρόφιγγα από την κρατική διαφήμιση για όσες ιστοσελίδες δεν εγγραφούν στο Μητρώο Online Media, σύμφωνα με την ενημέρωση από τον υπουργό Επικρατείας.
Ο Νίκος Παππάς παρουσίασε το Μητρώο Online Media το μεσημέρι της Τρίτης και αυτό που προκύπτει από την ενημέρωση είναι οι δομικές αλλαγές στον τρόπο με τον οποίο θα μπορούν οι ενημερωτικές ιστοσελίδες να λαμβάνουν κρατική διαφήμιση, ενώ το υπουργείο θα παρέχει και περαιτέρω κίνητρα για να υπάρξει μεγαλύτερη συμμετοχή στο Μητρώο.

Ο υπουργός Επικρατείας ανέφερε ότι «δεν επιθυμούμε να ελέγχουμε το περιεχόμενο των ιστοσελίδων. Προχωράμε σε κάτι που είναι αυτονόητο και έπρεπε να έχει γίνει».
Πρόσθεσε, ακόμη, ότι στόχος του υπουργείου είναι να κάνει μια πρώτη χαρτογράφηση των νόμιμων επιχειρήσεων ενημέρωσης που λειτουργούν στο Διαδίκτυο επισημαίνοντας ότι αυτές οι ενέργειες εντάσσεται στο ευρύτερο κομμάτι της κυβερνητικής προσπάθειας για περισσότερη διαφάνεια στα ΜΜΕ.
Προφανώς, σκοπός αυτού του εγχειρήματος είναι να εκλείψουν φαινόμενα όπως αυτά των εκβιαστών – δημοσιογράφων που λυμαίνονταν κρατικό χρήμα μέσω διαφημίσεων, όπως άλλωστε και στην περίπτωση του «αμαρτωλού» ΚΕΕΛΠΝΟ.

Τί είναι το μητρώο

Σύμφωνα με τα όσα δήλωσε ο Νίκος Παππάς, πρόκειται για μία πρωτοβουλία της Κυβέρνησης που προβλέπεται στο Νόμο 4339/29.10.2015 και η «οποία αντικατοπτρίζει τη σημασία που δίνεται στη διαφάνεια και στη διαδικτυακή ενημέρωση, δεδομένου ότι τουλάχιστον τα 2/3 των ελλήνων πολιτών ενημερώνονται πλέον από on-line μέσα».
Το Μητρώο Επιχειρήσεων Ηλεκτρονικών Μέσων Ενημέρωσης αποτελεί ένα εργαλείο χαρτογράφησης του επικοινωνιακού τοπίου και θα είναι προσβάσιμο σε όλες τις επιχειρήσεις ηλεκτρονικών μέσων ενημέρωσης.
Όπως επισήμανε ο υπουργός Επικρατείας, η δημιουργία και λειτουργία του Μητρώου σε καμία περίπτωση δεν συνδέεται με βούληση παρέμβασης στο περιεχόμενο που διακινείται στο διαδίκτυο και πως όλοι, εφόσον πληρούν τη νομιμότητα έχουν το δικαίωμα καταχώρισης σε αυτό. Η εγγραφή στο Μητρώο, το οποίο έχει ήδη ανέβει στην ιστοσελίδα της γγ ενημέρωσης με το όνομα emedia, δεν είναι υποχρεωτική, ωστόσο, τόνιζε ότι αυτό αφορά επαγγελματικές ιστοσελίδες (εταιρείες που έχουν ΑΦΜ) και όχι μπλογκς ή προσωπικές ιστοσελίδες.
Το... ζουμί, ουσιαστικά, βρίσκεται στο κομμάτι της κρατικής διαφήμισης με τον υπουργό να υπογραμμίζει ότι μόνο όσοι εγγραφούν στο Μητρώο θα μπορούν να διεκδικήσουν κρατική διαφήμιση.
Ο υπουργός έδωσε επίσης περιθώριο τριών μηνών για να εγγραφούν οι επιχειρήσεις προαναγγέλλοντας, ουσιαστικά ότι από τις 15 Σεπτέμβρη και μετά όσοι δεν είναι στο Μητρώο δεν θα μπορούν να διεκδικούν κρατική διαφήμιση.

Τί θα γίνει με το copy - paste

Ο κ. Παππάς μεταξύ άλλων τόνισε ότι υπάρχουν ισχυρά θετικά κίνητρα για τη χρήση του Μητρώου. Αυτά είναι:
Το Παρατηρητήριο για τη Λογοκλοπή: Λογισμικό το οποίο θα επιτρέπει σε πραγματικό χρόνο στους εγγεγραμμένους να διαπιστώνουν εάν το περιεχόμενό τους αναδημοσιεύεται χωρίς άδεια από άλλες ιστοσελίδες.
Η πρόσβαση στα ηλεκτρονικά αρχεία της Γενικής Γραμματείας Ενημέρωσης και Επικοινωνίας και στους εποπτευόμενους από αυτούς φορείς, με τους περιορισμούς, φυσικά, των πνευματικών δικαιωμάτων.
Η δυνατότητα να γίνονται αποδέκτες της κρατικής διαφήμισης. Για την ολοκλήρωση της διαδικασίας καταχώρισης στο Μητρώο, δόθηκε διάστημα τριών μηνών.
Ο υπουργός κατέληξε πως το Μητρώο δεν αποτελεί πανάκεια για όλα τα ελλείμματα και τις χρόνιες, δομικές αδυναμίες στο χώρο λειτουργίας των ΜΜΕ στην Ελλάδα, αλλά αποτελεί ένα σημαντικό βήμα στην κατεύθυνση του εξορθολογισμού και της διαφάνειας. Τέλος, ευχαρίστησε τον Γενικό Γραμματέα Ενημέρωσης και Επικοινωνίας Λ. Κρέτσο και τα στελέχη της ΓΓΕΕ που εργάστηκαν για μήνες προς αυτό το σκοπό.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου