Κυριακή 16 Μαρτίου 2025

ΟΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΙ ΛΟΓΟΙ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΧΟΥΜΕ ΤΡΕΝΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ

 Αθήνα 16-03-2025: Αθανασόπουλος Περικλής

 ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΩΝ ΜΕΣΩ ΕΛΛΑΔΑΣ:

                     

 Για την μεταφορά εμπορευμάτων από την ανατολική μεσόγειο προς την Κεντρική Ευρώπη (Γερμανία) , μέσω Ελλάδας  με εμπορικό πλοίο, τα 922 χιλιόμετρα με ανώτερη ταχύτητα 13 κόμβων την ώρα , δηλαδή περίπου 24 km/h, απαιτούνται περίπου 40 ώρες. Να προσθέσουμε και την μεταφορά με το εμπορικό τρένο (ευρωπαϊκά τρένα), τα 1.422 χιλιόμετρα με μία μέση ταχύτητα εμπορικού τραίνου 100 km/h περίπου, άλλες 14 ώρες, ο συνολικός χρόνος για να φτάσουν τα εμπορεύματα στην περιοχή της Γερμανίας είναι περίπου 54 ώρες.

ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΩΝ ΜΕΣΩ ΙΤΑΛΙΑΣ:

 

Για την αντίστοιχη μεταφορά των εμπορευμάτων μέσω Ιταλίας τα 1.693 χιλιόμετρα διανύονται σε 71 ώρες και τα 1.191 σε άλλες 12 ώρες περίπου με το τρένο συνολικά απαιτούνται 83 ώρες, δηλαδή απαιτούνται περίπου 30 ώρες επιπλέον οι οποίες κυρίως αφορούν την μεταφορά με εμπορικά τα πλοία.

Αυτό σημαίνει ένα  επιπλέον κόστος για τους ιδιοκτήτες των εμπορικών πλοίων γιατί αυξάνονται οι δαπάνες , δηλαδή  σε καύσιμα, μισθούς προσωπικού,  φθορές , διαμονή στο πλοίο τρόφιμα κλπ, το οποίο κόστος τελικά φορτώνεται στην τελική τιμή του προϊόντος που μεταφέρεται στον καταναλωτή.

Να μην ξεχνάμε ότι οι χώρες από τις οποίες διέρχονται εμπορεύματα, έχουν πολλαπλά οφέλη, όπως λιμενικά τέλη, αποθηκευτικά τέλη, θέσεις εργασίας, φορολογία, σιδηροδρομικές μεταφορές κλπ.

Από πληροφορίες, οι δαπάνες για την μεταφορά των εμπορευμάτων τα οποία καταφθάνουν στην Ευρώπη από την ανατολική μεσόγειο, κυρίως του πετρελαίου, ανέρχονται στο ιλιγγιώδες ποσό των 320 δίς € ετησίως, πράγμα για το οποίο η Ελλάδα θα είχε σημαντικά οφέλη μόνο και μόνο αν είχαμε σύγχρονα εμπορικά   τρένα.

Τέλος, αν περάσει κάποιος από την λίμνη Κουμουνδούρου στον Ασπρόπυργο, θα δει δύο σήραγγες εδώ και 20  περίπου χρόνια εγκαταλελειμμένες, είναι αυτές που θα έπρεπε να έχουν ενώσει το λιμάνι του Πειραιά με τον εμπορευματικό σιδηροδρομικό σταθμό του  Θριασίου πεδίου.

Αυτό το έργο σταμάτησε επί συγκυβέρνησης ΠΑΣΟΚ-ΝΔ-ΛΑΟΣ,  αν και η COSCO ήθελε να αναλάβει την χρηματοδότηση για την αποπεράτωσή του.

 

1 σχόλιο: