Κυριακή 15 Ιουνίου 2014

ΟΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ…!!!

Του Αθανασόπουλου Περικλή
Αθήνα 15.06.2014
Ας έρθουμε λίγο σε δηλώσεις κορυφαίων πολιτικών που έχουν γίνει σε απρόσμενο χρόνο στις οποίες δεν δόθηκε η πρέπουσα σημασία και θα καταλάβουμε που ακριβώς πάει η πορεία της χώρας μας.
 To σημαντικό είναι οτι δεν γίνεται τίποτα τυχαία και όλα συντελο/ύνται με πρόγραμμα.


 ΠΡΑΞΗ ΠΡΩΤΗ:

ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΘΕΣΜΩΝ
Με την ανάληψη της  Προεδρίας της Δημοκρατίας από τον Κ. ΠΑΠΟΥΛΙΑ,  από την τότε Πρόεδρο της βουλής  κ. Μπενάκη ειπώθηκαν τα παρακάτω:

"Αναλαμβάνετε, κύριε Πρόεδρε, την Προεδρία της Ελληνικής Δημοκρατίας για μία πενταετία όπου θα σημειωθούν σημαντικά γεγονότα και εξελίξεις : Η Ευρωπαϊκή ενοποίηση θα προωθηθεί με την ψήφιση ενδεχομένως και της Συνταγματικής Συνθήκης, τα εθνικά σύνορα και ένα μέρος της εθνικής κυριαρχίας θα περιορισθούν χάριν της ειρήνης, της ευημερίας και της ασφάλειας στην διευρυμένη Ευρώπη, τα δικαιώματα του ανθρώπου και του πολίτη θα υποστούν μεταβολές καθώς θα μπορούν να προστατεύονται, αλλά και να παραβιάζονται από αρχές και εξουσίες πέραν των γνωστών και καθιερωμένων και πάντως η Δημοκρατία θα συναντήσει προκλήσεις και θα δοκιμασθεί από ενδεχόμενες νέες μορφές διακυβέρνησης".
Δείτε και το σχετικό video




ΠΡΑΞΗ ΔΕΥΤΕΡΗ:
ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΜΙΚΡΟΜΕΣΑΙΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ

ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΥ 2012: ΝΑ ΞΕΜΠΕΡΔΕΥΟΥΜΕ ΜΕ ΤΙΣ ΜΙΚΡΟΜΕΣΑΙΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Παραθέτουμε αυτούσιο το άρθρο για την συνέντευξη της Άννας Διαμαντοπούλου που παραχώρησε στο www.euro2day.gr την Πέμπτη 19 Απριλίου 2012.


 «Η ΛΟΓΙΚΗ ΤΟΥ ΑΦΕΝΤΙΚΟΥ ΣΤΟ ΠΕΡΙΠΤΕΡΟ ΤΕΛΕΙΩΣΕ»

Συνέντευξη στην Πέννυ Κούτρα

Ρεαλιστική προσέγγιση για την αντιμετώπιση των αναγκών, και όχι των επιθυμιών της κοινωνίας και των παραγόντων της, προτάσσει η κ. Άννα Διαμαντοπούλου, σημερινή υπουργός Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας και υποψήφια βουλευτής στην Α΄ Αθηνών στις επικείμενες εκλογές.

Χαρακτηρίζει «μεγάλο λάθος» τη διεξαγωγή εκλογών στην παρούσα φάση. Ελπίζει να προκύψει μια νέα κυβέρνηση με «προοδευτικό πρόσημο», η οποία θα υλοποιήσει τις δεσμεύσεις της πρόσφατης δανειακής σύμβασης, και θεωρεί καταστροφική την πλήρη αλλαγή του πολιτικού σκηνικού, με την επικράτηση αντιμνημονιακών πολιτικών δυνάμεων.

Στο επίπεδο των επιχειρήσεων θεωρεί ότι η λογική της μικροεπιχειρηματικότητας δεν λειτουργεί πλέον, υποστηρίζοντας ότι σήμερα θα πρέπει να αξιοποιηθούν κίνητρα για συγχωνεύσεις, συνενώσεις και για δημιουργία clusters, προκειμένου το μέγεθος της ελληνικής επιχείρησης να μεγαλώσει και να αποκτήσει ανταγωνιστικότητα.

Παραδέχεται ότι τώρα «δύσκολα η χώρα θα προσεγγίσει επενδύσεις». Υποστηρίζει ωστόσο ότι η αξιοποίηση συγκριτικών πλεονεκτημάτων της εγχώριας οικονομίας θα δώσει το εναρκτήριο λάκτισμα για την εισροή επενδυτικών κεφαλαίων στο μέλλον. Δηλώνει ότι το παραγωγικό μοντέλο πρέπει να αλλάξει, προτείνοντας τη στροφή στην αγροτική παραγωγή προϊόντων υψηλής προστιθέμενης αξίας, την αξιοποίηση ορυκτού πλούτου και την υποστήριξη συγκεκριμένων βιομηχανικών κλάδων όπως ο τομέας του αλουμινίου και των χημικών.

Αναγνωρίζοντας το πιεστικό ζήτημα της ανεργίας, εκτιμά ότι, πέρα από την εισοδηματική και μετεκπαιδευτική στήριξη, θα πρέπει να δοθεί έμφαση στην επανεκκίνηση της οικονομίας, ώστε σταδιακά να δημιουργούνται νέες θέσεις εργασίας.

Η κ. Διαμαντοπούλου υποστηρίζει ότι η άρση των στρεβλώσεων στην αγορά -παραδεχόμενη ότι ο ανταγωνισμός δεν λειτουργεί- «είναι ένα από τα μεγαλύτερα στοιχήματα της επόμενης περιόδου» προκειμένου να ελεγχθούν οι τιμές.

Δηλώνει ότι η νέα βουλή θα πρέπει να αποφύγει πάση θυσία την οριζόντια μείωση των εισοδημάτων, φέρνοντας πόρους από τον έλεγχο της φοροδιαφυγής αλλά και των δαπανών.

Ζητά να δοθεί το πράσινο φως ώστε τα μέτρα (σ.σ.: των 11,5 δισ. ευρώ) να επιμεριστούν σε μία τριετία αντί διετία (2013-2014) που προβλέπει το πρόγραμμα.

Τέλος, θεωρεί ότι η έλλειψη σεβασμού των νόμων -φέρνοντας ως παράδειγμα τις αντιστάσεις των πανεπιστημιακών στον νόμο πλαίσιο- είναι μία εκ των σοβαρότερων αιτιών της κρίσης.

Πέμπτη 19 Απριλίου 2012.


ΠΡΑΞΗ ΤΡΙΤΗ: 
ΗΛΙΑΣ  ΜΟΣΙΑΛΟΣ 2011: ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑΚΩΝ-ΠΡΟΝΟΙΑΚΩΝ-ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΩΝ ΤΑΜΕΙΩΝ -ΕΙΣΠΡΑΚΤΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΣΜΩΝ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ-ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΦΟΡΕΩΝ ΚΛΠ




Διεύθυνση Πληροφόρησης
Τμήμα Δημοσιογραφικών Καλύψεων




Τετάρτη, 5 Οκτωβρίου 2011
Αριθμός Δελτίου: 357466767
Έκδοση 1



ΣΗΜΕΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΤΥΠΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑΣ ΚΑΙ ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΟΥ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΥ, ΗΛΙΑ ΜΟΣΙΑΛΟΥ, ΣΤΟΥΣ ΠΟΛΙΤΙΚΟΥΣ ΣΥΝΤΑΚΤΕΣ


ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΟΣ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΣ

                                                           Αθήνα, 5 Οκτωβρίου 2011

ΣΗΜΕΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΤΥΠΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑΣ ΚΑΙ ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΟΥ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΥ, ΗΛΙΑ ΜΟΣΙΑΛΟΥ, ΣΤΟΥΣ ΠΟΛΙΤΙΚΟΥΣ ΣΥΝΤΑΚΤΕΣ

ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΗ ΣΥΣΚΕΨΗ ΜΕ ΘΕΜΑ ΤΙΣ ΤΡΕΧΟΥΣΕΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΕΣ ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ
Αύριο ( 6/10) θα πραγματοποιηθεί κυβερνητική σύσκεψη, με θέμα τις τρέχουσες οικονομικές εξελίξεις. Θα συζητηθούν τα προγράμματα ενίσχυσης της απασχόλησης και προγράμματα κατάρτισης, που θα παρουσιάσει ο Υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων.

ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΡΕΣΛΕΡ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ – ΟΙ ΑΞΟΝΕΣ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ - ΓΕΡΜΑΝΙΑΣ
Να επισημάνω επίσης ότι αύριο έχουμε την επίσκεψη του κ. Ρέσλερ του Υπουργού Οικονομίας της Γερμανίας. Είναι μια επίσκεψη που αφορά  μια πολύ σημαντική συνεργασία της Ελληνικής Κυβέρνησης και της πρωτοβουλίας του κ. Χρυσοχοΐδη, με τον Γερμανό ομόλογό του.
Θα έρθουν 50 Γερμανοί επιχειρηματίες μαζί με τον κ. Ρέσλερ και θα γίνει κοινή σύσκεψη με εκπρόσωπους του ΣΕΒ, του Ελληνογερμανικού Επιμελητηρίου και του Γερμανικού Συνδέσμου Βιομηχάνων. Θα συζητήσουμε τους άξονες επιχειρηματικής συνεργασίας μεταξύ Ελλάδας και Γερμανίας και τις προτεραιότητες που υπάρχουν για την επιχειρηματική συνεργασία. Θα υπογραφεί επίσης Μνημόνιο συνεργασίας με βάση τους βασικούς άξονες.
Να ανακοινώσουμε επίσης ότι πολύ σύντομα θα στείλουμε στην Κυβέρνηση της Γερμανίας τους άξονες και τις προτεραιότητες για τη διμερή συνεργασία, σε επίπεδο τεχνικής βοήθειας. Είχε ανακοινώσει ο Πρωθυπουργός στο Υπουργικό Συμβούλιο ότι θα υπάρχει η διμερής συνεργασία με την Κυβέρνηση της Γερμανίας, ήταν και θέμα που συζητήθηκε εκτενώς στο δείπνο που είχε ο Πρωθυπουργός με την κα Μέρκελ. Αυτή τη στιγμή συγκεντρώνουμε τις προτεραιότητες από τα Υπουργεία οι οποίες και  θα δοθούν στη γερμανική Κυβέρνηση πολύ σύντομα. Οι άξονες συνεργασίας Ελλάδας – Γερμανίας θα δοθούν στη δημοσιότητα. Είναι μια προσπάθεια την οποία συντονίζουμε ο κ. Γλυνός και εγώ από πλευράς της Ελληνικής Κυβέρνησης. Και αμέσως μετά θα υπάρχουν και περαιτέρω διεργασίες για την παροχή τεχνικής βοήθειας, στα εξής θέματα:
- Ενίσχυση της Τοπικής Αυτοδιοίκησης,
-Φορολογικά,
-Διοικητική Μεταρρύθμιση,
-Κτηματολόγιο,
-Ασφαλιστικά Ταμεία
-Σύστημα Υγείας.

ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΗ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΟΥ ΠΑΡΑΝΟΜΟΥ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΥ ΤΖΟΓΟΥ
Επιπροσθέτως να επισημάνω επίσης ότι προχωρά έντονα η συγκρότηση της Διεύθυνσης Οικονομικού Εγκλήματος του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη, έγινε και η επίσκεψη του Πρωθυπουργού χτες. Θα υπάρξει σύντομα σε ένα συγκεκριμένο θέμα νομοθετική πρωτοβουλία από το Υπουργείο Δικαιοσύνης, ιδιαίτερα στα θέματα που αφορούν τον ηλεκτρονικό τζόγο.
Επισημαίνουμε εδώ ότι ο ηλεκτρονικός τζόγος στη χώρα μας ανέρχεται σε 7 δις ευρώ και γίνεται κυρίως μέσω πιστωτικών καρτών, που αφορούν και τις ελληνικές Τράπεζες. Επειδή δεν υπάρχει συγκεκριμένο νομοθετικό πλαίσιο εδώ και η φοροδιαφυγή είναι εκτεταμένη και είναι και διεθνής πλέον η φοροδιαφυγή εδώ, καθ' ότι πολλά από τα συστήματα ηλεκτρονικού τζόγου αφορούν διεθνείς εταιρείες, αλλά οι συναλλαγές γίνονται μέσω ελληνικών πιστωτικών καρτών. Όλο, λοιπόν, αυτό το πλαίσιο του τζόγου και των καζίνο και των ηλεκτρονικών καζίνο, θα ρυθμιστεί σύντομα με πρωτοβουλία του Υπουργείου Δικαιοσύνης.

ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΚΑΣΤΑΝΙΔΗ ΠΕΡΙ ΔΗΜΟΨΗΦΙΣΜΑΤΟΣ
Δεν υπάρχει ακόμη κυβερνητική απόφαση για δημοψηφίσματα. Αυτή τη στιγμή, αυτό που προέχει είναι η διαχείριση της τρέχουσας οικονομικής κατάστασης και οι αποφάσεις της Συνόδου Κορυφής, αλλά και οι περαιτέρω αποφάσεις που λαμβάνονται σε ευρωπαϊκό επίπεδο.
Ο στόχος της Ελληνικής Κυβέρνησης, αυτή τη στιγμή, είναι η διασφάλιση της συμφωνίας της 21ης Ιουλίου, γιατί αυτό έχει σημαντικά οφέλη για τη χώρα μας σε επίπεδο και δανεισμού αλλά και επιτοκίων και εκεί επικεντρώνονται, αυτό το διάστημα, οι προσπάθειες της Ελληνικής Κυβέρνησης.
Οι αναφορές του κ. Καστανίδη για το δημοψήφισμα έγιναν μέσα στo πλαίσιo της κοινοβουλευτικής διαδικασίας, όχι των άμεσων προτεραιοτήτων.
Πάντως, δεν αποκλείεται η διαδικασία χρήσης των δημοψηφισμάτων.
Σας είπα όμως ποιες είναι οι προτεραιότητες αυτή τη στιγμή. Δηλαδή οι προτεραιότητες είναι σαφείς: πρέπει να περάσουμε από αυτή τη φάση και από αυτές τις διεργασίες που είμαστε τώρα, οι οποίες είναι εξαιρετικά κρίσιμες και έντονες. Να καταλήξουμε σε θετικά αποτελέσματα και μετά μπορούμε να συζητήσουμε τις περαιτέρω πρωτοβουλίες που θα υπάρχουν. Αλλά δεν τίθεται θέμα, αυτή τη στιγμή, δημοψηφισμάτων μέσα στο επόμενο διάστημα.
Προφανώς και θα συζητήσουμε για θέμα δημοψηφισμάτων, καθότι έχει αναφερθεί και ο Πρωθυπουργός κατ’ επανάληψη στα θέματα των δημοψηφισμάτων και οι Έλληνες πολίτες πρέπει να εκφράζουν τη γνώμη τους για θέματα μείζονος εθνικής σημασίας. Αυτό αναφέρεται εξάλλου και στο πλαίσιο για τη θέσπιση των δημοψηφισμάτων, το πώς διαμορφώνονται τα θέματα μείζονος εθνικής σημασίας. Θα υπάρχει ανοιχτός κοινοβουλευτικός διάλογος, δεν πρόκειται να γίνει ένας κρυφός διάλογος γι’ αυτά τα πράγματα, θα είναι ανοιχτός ο κοινοβουλευτικός διάλογος.

ΠΕΡΙ ΣΕΝΑΡΙΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΡΕΣΛΕΡ ΣΕ ΣΥΝΔΥΑΣΜΟ ΜΕ ΤΑ ΓΡΑΦΟΜΕΝΑ ΓΙΑ «ΚΟΥΡΕΜΑ» ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΧΡΕΟΥΣ 50%
Εμείς δεν έχουμε καμία τέτοια ενημέρωση για όσα γράφονται για την επίσκεψη Ρέσλερ. Γνωρίζουμε ότι ο κ. Ρέσλερ, που τον συνοδεύουν 50 Γερμανοί βιομήχανοι, έρχεται για να συζητήσει θέματα επιχειρηματικότητας με τον κ. Χρυσοχοΐδη και την Ελληνική  Κυβέρνηση. Ο κ. Ρέσλερ δεν κομίζει καμιά επίσημη πρόταση της γερμανικής Κυβέρνησης για τα θέματα που ρωτήθηκα. Όπως γνωρίζετε, ο Πρωθυπουργός είχε χθες συνομιλίες με την κα Μέρκελ,  όπου δεν τέθηκε τέτοιο θέμα.
Ως προς το δεύτερο σκέλος του ερωτήματος που αφορά  θέματα της συνολικής διαχείρισης του χρέους, αυτό που τονίζουμε εμείς, είναι ακριβώς τα όσα είπε χθες ο Αντιπρόεδρος της Κυβέρνησης και υπουργός Οικονομικών Ε. Βενιζέλος και εμμένουμε σε αυτά. Ότι, δηλαδή, στόχος της Ελληνικής Κυβέρνησης είναι η ολοκλήρωση των διαδικασιών για την επίτευξη της συμφωνίας της 21ης Ιουλίου και ότι προφανώς αν υπάρχουν διεργασίες, θα είναι προς το βέλτιστο. Δεν συζητάμε, όμως, τέτοιες διεργασίες και δεν σχολιάζω ανεπίσημες προτάσεις. Προφανώς και θα σχολιάσουμε προτάσεις, στις οποίες θα τοποθετηθούμε, εφόσον τεθούν επισήμως από θεσμικά όργανα.

ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΑΡΚΕΙΑ ΤΩΝ ΑΠΟΦΑΣΕΩΝ ΤΗΣ ΣΥΜΦΩΝΙΑΣ ΤΗΣ 21ης ΙΟΥΛΙΟΥ
Αν υπάρξουν βελτιωτικές προτάσεις σε θεσμικό επίπεδο, θα τοποθετηθεί και η Ελληνική Κυβέρνηση. Αυτή τη στιγμή εμείς έχουμε ένα τεράστιο νομοθετικό έργο μπροστά μας και δεν μπορούμε να αποκλίνουμε από τις προσπάθειες τις οποίες πρέπει να κάνουμε και πρέπει να τις κάνουμε μέχρι το τέλος Σεπτεμβρίου και επίσης να ψηφίσουμε και τον προϋπολογισμό για το 2012. Εκεί πρέπει να επικεντρώνεται η προσπάθεια της Ελληνικής Κυβέρνησης. Η Ελληνική Κυβέρνηση έχει συγκεκριμένες δεσμεύσεις έναντι του ελληνικού λαού, αλλά και μέσω των συζητήσεων που έχει με τους δανειστές της Ελληνικής Δημοκρατίας. Εμείς εκεί, επικεντρωνόμαστε και δεν νομίζουμε πως είναι χρήσιμη μια συζήτηση που αποκλίνει από αυτά, που σας προανέφερα και τα οποία πρέπει τώρα να κάνουμε. Από εκεί και πέρα, αν υπάρξουν επίσημες προτάσεις, προφανώς και είμαστε προετοιμασμένοι να τις συζητήσουμε.

ΓΙΑ ΤΑ ΤΑΜΕΙΑΚΑ ΔΙΑΘΕΣΙΜΑ
Σας παραπέμπω στις χθεσινές δηλώσεις του Αντιπροέδρου και Υπουργού Οικονομικών.
O κ. Βενιζέλος είπε επίσης ότι το θέμα, αυτή τη στιγμή, είναι συνολικό, για το πώς εμείς μπορούμε να κρατήσουμε τις δεσμεύσεις μας. Δηλαδή,  το κορυφαίο  για μας αυτή τη στιγμή δεν είναι η 6η δόση, αλλά συνολικά πώς βγαίνουμε από την κρίση. Και για να βγούμε από την κρίση  - και το τονίζουμε για μία ακόμη φορά - χρειάζεται όχι μόνο η υλοποίηση του κυβερνητικού έργου, χρειάζεται και η συμμετοχή όλης της κοινωνίας. Δηλαδή, «κινήματα» τα οποία ισχυρίζονται ότι θα πρέπει να επικρατήσει το «Δεν πληρώνω – Δεν συμμορφώνομαι», κινήματα ανομίας και συμπεριφορές ανομίας στην ελληνική κοινωνία, σε καμία περίπτωση δεν δίνουν το κατάλληλο σήμα διεθνώς ότι ως χώρα, δεν μιλάμε ως Κυβέρνηση, η Κυβέρνηση θα κάνει αυτό το οποίο πρέπει να κάνει και θα αντιμετωπίσει αυτά τα φαινόμενα με τους τρόπους που μπορεί να τα αντιμετωπίσει.
Η Ελληνική Κυβέρνηση θα κάνει αυτό που πρέπει να κάνει, αλλά σύσσωμοι, ως κοινωνία, θα πρέπει να συμμετέχουμε σε αυτή την προσπάθεια. Αυτό σημαίνει ότι χρειάζεται ένα διαφορετικό επίπεδο φορολογικής συνείδησης από αυτούς που δεν το έχουν αποκτήσει ακόμη. Και δεν αναφέρομαι στους μισθωτούς και τους συνταξιούχους, οι οποίοι είναι συνεπείς ως προς τις φορολογικές υποχρεώσεις τους. Αναφέρομαι  στις επαγγελματικές κατηγορίες, οι οποίες δεν συμμετέχουν στα βάρη με τον τρόπο που θα έπρεπε να συμμετέχουν.
Με αυτή την έννοια, για μία ακόμη φορά, εμείς θα καλέσουμε σε συστράτευση όλες τις δημιουργικές δυνάμεις της ελληνικής κοινωνίας, γιατί είναι ένα στοίχημα για την Ελλάδα, το να βγούμε από την κρίση σύντομα και να πετύχουμε πρωτογενή πλεονάσματα.
Η επίτευξη των στόχων και των πρωτογενών πλεονασμάτων δίνει ένα σαφές μήνυμα στη διεθνή κοινότητα ότι η Ελλάδα πλέον θα ξοδεύει λιγότερα ως κρατικός μηχανισμός απ΄ ό,τι εισπράττει και αυτό σημαίνει ότι θα έχει και περιθώρια μείωσης του χρέους με δικές της δυνάμεις.

ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΜΑ ΤΗΣ ΦΟΡΟΛΟΓΙΑΣ
Το μέσο δηλωθέν εισόδημα των ελεύθερων επαγγελματιών, επιτηδευματιών και εισοδηματιών, όλες αυτές οι μεγάλες κατηγορίες, είναι 6.500 ευρώ στην Ελλάδα, το οποίο απέχει πολύ από τα πραγματικά δεδομένα της οικονομίας και των οικονομικών δυνατοτήτων αυτών των  επαγγελματικών κατηγοριών. Το 55% δε, δηλώνει και κάτω από 5.000 ευρώ, το οποίο είναι το σημερινό αφορολόγητο. Αυτό επιτάσσει άμεσα την αλλαγή των φορολογικών πλαισίων, αλλά και της ενίσχυσης των φορολογικών μηχανισμών της Ελληνικής Δημοκρατίας. Θα παρουσιάσουμε προτάσεις με το εθνικό φορολογικό σχέδιο που θα κατατεθεί μέχρι τα τέλη Οκτωβρίου, αλλά παράλληλα η ηλεκτρονική αποτύπωση των διαθεσίμων προχωρά, γι’ αυτό και θα υπάρχει και διασταύρωση. Δεν θα υπάρχει μόνο φορολογική δήλωση εισοδήματος, αλλά και συνολικά των διαθεσίμων σε μετοχές, σε άυλους τίτλους, αλλά και σε κατοικίες, οικήματα, παντού. Όλα αυτά θα γίνονται με μια ενιαία δήλωση από δω κι εμπρός, έτσι ώστε ν’ αποτυπώνονται τα πραγματικά διαθέσιμα κάθε επαγγελματία. Δεν αρκεί όμως μόνο αυτό, το τονίζω, γι’ αυτό βάζουμε και την ηλεκτρονική κάρτα.
Το άλλο μέρος της εξίσωσης είναι η απόκτηση πολύ μεγαλύτερης φορολογικής συνείδησης και συμμετοχής από ένα μέρος της ελληνικής κοινωνίας, που δεν συμμετέχει στα βάρη όπως πρέπει, αλλά και όλους εμάς που συμμετέχουμε. Γιατί πολλοί από μας - η πλειοψηφία είναι συνεπείς φορολογούμενοι -  αν δεν χρησιμοποιούμε την ηλεκτρονική κάρτα για την πιστοποίηση της φορολογικής ύλης -που δεν αφορά εμάς, γιατί εμείς  έτσι κι αλλιώς πληρώνουμε σε καταστήματα και σε εστιατόρια, αλλά αφορά όσους θα έπρεπε να εκδίδουν αποδείξεις- τότε υπάρχει διπλή απώλεια φορολογικής ύλης, και του ΦΠΑ, αλλά και της μη δήλωσης του πραγματικού εισοδήματος του κάθε επαγγελματία.
Εδώ όμως είναι θέμα κοινωνίας, δεν είναι μόνο θέμα πολιτικών, γιατί άκουσα πάλι σήμερα ότι αυτό πρέπει να το κάνει η πολιτεία. Η πολιτεία δεν μπορεί να έχει ένα εκατομμύριο ελεγκτές. Κάθε μέρα μπορεί να γίνονται κι ένα εκατομμύριο συναλλαγές. Κατά συνέπεια, αυτό είναι θέμα φορολογικής συνείδησης της κοινωνίας.

ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΘΝΙΚΗ ΣΥΛΛΟΓΙΚΗ ΣΥΜΒΑΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Στα εργασιακά θέματα, η τοποθέτηση της ελληνικής κυβέρνησης είναι πολύ σαφής. Υπάρχουν δυο διαστάσεις στα εργασιακά θέματα, τα οποία θα τα συζητήσουμε πάντα σε ανοιχτό διάλογο με τους κοινωνικούς εταίρους, ιδιαίτερα με τη ΓΣΕΕ, αλλά και με τις εργοδοτικές Οργανώσεις. Δεν πρόκειται να γίνει ποτέ μια συζήτηση, χωρίς να περιλαμβάνει τους κοινωνικούς εταίρους.
Η στάση της ελληνικής κυβέρνησης είναι σαφής: προσπάθειες μείωσης του μη μισθολογικού κόστους. Ήδη, το έχουμε κάνει αυτό για τους νεοεισερχόμενους στην αγορά εργασίας. Στις ασφαλιστικές εισφορές, στο θέμα των ασφαλιστικών εισφορών, μπορεί να υπάρχει επιδότηση, μπορεί να υπάρχει μείωση, όλα αυτά τα θέματα θα τα εξετάσουμε. Το έχουμε κάνει ήδη, σας επαναλαμβάνω, για τους νεοεισερχόμενους στην αγορά εργασίας. Υπάρχουν επίσης με μικρότερο μισθολογικό κόστος, όπως ξέρετε, και οι συμβάσεις μαθητείας.
Θα τα δούμε όλα αυτά, το πώς εξελίσσονται, αλλά με έμφαση στο μη μισθολογικό κόστος. Από κει και πέρα όμως υπάρχει ένα τεράστιο θέμα, δεν μπορούμε να στρουθοκαμηλίζουμε: ανταγωνιστικότητα στην ελληνική οικονομία. Και αυτό έχει να κάνει με το ελληνικό παραγωγικό μοντέλο. Είμαστε μια χώρα που μέχρι πρόσφατα είχαμε τριπλάσιες εισαγωγές απ’ ότι εξαγωγές. Αυτή η σχέση αλλάζει, γιατί μειώνονται οι εισαγωγές τα τελευταία χρόνια λόγω της οικονομικής κρίσης. Ευτυχώς, αυξάνονται οι εξαγωγές, δηλαδή είναι κατά 45% μεγαλύτερες το πρώτο οκτάμηνο του 2011 σε σχέση με το αντίστοιχο οκτάμηνο πέρυσι, ξεκινώντας όμως από μια χαμηλή βάση.
Δηλαδή, πρέπει να δούμε πολλαπλασιαστικά φαινόμενα εξαγωγών για να μπορούμε να μιλήσουμε για ένα διαφορετικό παραγωγικό μοντέλο. Τα παραγωγικά μοντέλα όμως σε μια χώρα, η οποία έχει δομηθεί με άξονα ένα πολύ μεγάλο κράτος και με μια εσωστρεφή κρατικοδίαιτη οικονομία, δεν αντιστρέφονται μέσα σε ένα ή δυο χρόνια.
Και εδώ θα πρέπει να είμαι πάρα πολύ σαφής, γιατί πολλοί νομίζουν ότι το παραγωγικό μοντέλο της χώρας μπορεί ν’ αντιστραφεί πάρα πολύ σύντομα και να υπάρχει ένα αναπτυξιακό μοντέλο.  Το προηγούμενο είχε δομηθεί σε τεράστια ελλείμματα, δηλαδή είχαμε 24 δις πρωτογενές έλλειμμα το 2009, - αφήστε τους τόκους έξω που ήταν 12 δις. Ξοδεύαμε ως κράτος περισσότερα κατά 24 δις απ’ ό,τι εισπράτταμε και παρ’ όλα αυτά το 2009 είχαμε ύφεση 2%.
Δηλαδή, ενώ δίναμε στην αγορά 24 δις παραπάνω, είχαμε ύφεση 2%, δηλαδή είχαμε «χτυπήσει κόκκινο». Λοιπόν, αν είναι να βάλουμε κάποια στιγμή κόκκινες γραμμές, θα πρέπει να μπουν κόκκινες γραμμές όσον αφορά το παραγωγικό μοντέλο της χώρας. Δεν μπορεί να συνεχιστεί αυτό το πράγμα. Ούτε κρατικοδίαιτο παραγωγικό μοντέλο, έτσι κι αλλιώς αλλάζουν αυτές οι κατευθύνσεις, ούτε η ελληνική οικονομία που είχε δημιουργήσει πληθωρισμό αντιπαραγωγικών επαγγελμάτων και μη εξωστρεφή προσανατολισμό. Δεν γίνεται όμως ένας προσανατολισμός 40 και 50 ετών ν’ ανατραπεί μέσα σε ένα και δυο χρόνια. Αυτά γίνονται μέσα σε 5ετίες, σε 5 ή 10 χρόνια για να περάσουμε στη διαδικασία αλλαγής του παραγωγικού μοντέλου και παραγωγής προϊόντων τα οποία είναι εξαγώγιμα.

ΓΙΑ ΤΟ ΕΝΔΕΧΟΜΕΝΟ ΠΡΟΣΦΥΓΗΣ ΣΤΙΣ ΚΑΛΠΕΣ
Θέμα εκλογών δεν τίθεται σε καμία περίπτωση από τη δική μας πλευρά.  Οι δηλώσεις του Πρωθυπουργού είναι πάρα πολύ σαφείς για το τι σκοπεύουμε να κάνουμε: θα εξαντλήσουμε την κοινοβουλευτική μας θητεία. Η δεδηλωμένη είναι δεδομένη αυτή τη στιγμή. Επίσης, δεν τίθεται θέμα εκλογών, όχι γιατί δεν υπάρχει η κοινοβουλευτική πλειοψηφία και η στήριξη της Κοινοβουλευτικής Ομάδας, του Πρωθυπουργού και του προγράμματος  της ελληνικής κυβέρνησης, αλλά  και επειδή είναι το τελευταίο πράγμα το οποίο επιθυμεί ο ελληνικός λαός.
Αυτή τη στιγμή υπάρχουν διεθνείς και ευρωπαϊκές εξελίξεις όσον αφορά την αντιμετώπιση της κρίσης και την υλοποίηση της συμφωνίας της 21ης Ιουλίου. Το τελευταίο πράγμα το οποίο θα προτιμούσαν οι Έλληνες πολίτες είναι η έλλειψη πολιτικής σταθερότητας.


ΓΙΑ ΤΙΣ ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΜΕΡΚΕΛ ΣΤΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΤΟΥ ΚΟΜΜΑΤΟΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙ «ΚΟΥΡΕΜΑΤΟΣ» ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΧΡΕΟΥΣ – ΝΕΑ ΜΕΤΡΑ ΓΙΑ ΤΟ 2013 ΚΑΙ 2014
Δεν  θα σχολιάσουμε τις δηλώσεις της κυρίας  Μέρκελ στο συνέδριο του κόμματός της. Σχολιάζουμε μόνον επίσημες προτάσεις, όταν αυτές κατατίθενται στα θεσμικά όργανα της Ευρωπαϊκής Ένωσης ή του Eurogroup. Αν δεν υπάρχουν θεσμικές προτάσεις, η ελληνική Κυβέρνηση δεν σχολιάζει.  Άλλωστε, όπως γνωρίζετε, καθημερινά γίνονται πολλές δηλώσεις. Η ελληνική Κυβέρνηση δεν απαντά σε δηλώσεις που γίνονται. Υπάρχει ένα θεσμικό πλαίσιο και λέγεται Σύνοδος Κορυφής, λέγεται Eurogroup, λέγεται η σχέση μας με την Ευρωπαϊκή Ένωση.
Αυτό είναι το θεσμικό πλαίσιο, στο οποίο ανταποκρίνεται η Ελληνική Κυβέρνηση.

ΓΙΑ ΤΑ ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΑΤΑ ΠΕΡΙ «ΚΟΥΡΕΜΑΤΟΣ» ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΧΡΕΟΥΣ
Επαναλαμβάνω ότι η Κυβέρνηση δεν συμμετέχει σε έναν τέτοιου είδους διάλογο. Δεν θα ήταν μία υπεύθυνη Κυβέρνηση, αν συμμετείχε σε έναν διάλογο που γίνεται μέσω ΜΜΕ.
Και το τονίζω κατηγορηματικά αυτό: οι δηλώσεις αυτές γίνονται στα ΜΜΕ.
Η ελληνική Κυβέρνηση απαντά θεσμικά όταν υπάρχουν θεσμικές προτάσεις. Προφανώς και παρακολουθεί τις διεθνείς διεργασίες, αυτό έλειπε να μην παρακολουθεί η ελληνική Κυβέρνηση τις διεθνείς διεργασίες και έχει και επεξεργασμένο το πλαίσιο των ανταποκρίσεών της. Αλλά από κει και πέρα αυτό το πλαίσιο δεν το θέτει η ελληνική Κυβέρνηση.
Η ελληνική Κυβέρνηση έχει έναν στόχο: Τη διασφάλιση της συμφωνίας της 21ης Ιουλίου και αυτή είναι η βάση την οποίαν συζητάμε, δεν συζητάμε για άλλη βάση αυτή τη στιγμή.
Αν αυτές οι διεργασίες γίνουν σε θεσμικά πλαίσια, η ελληνική Κυβέρνηση θα ανταποκριθεί, αυτό είναι σαφές. Αλλά αυτές τις διεργασίες εγώ τις βλέπω στα διεθνή ΜΜΕ αυτή τη στιγμή.
Όταν θα τις δούμε, αν τις δούμε  θεσμικά, θα ανταποκριθούμε.
Για να μην υπάρχει καμία αμφιβολία, δεν κάνουμε ανεπίσημες συζητήσεις με κανέναν γι΄ αυτά τα θέματα,
Δεν θα ήμασταν υπεύθυνη κυβέρνηση,  εάν, όταν ακούγονται πράγματα να μην τα παίρνουμε υπόψη μας.
 Δεν έχουμε ανεπίσημες συζητήσεις και διεργασίες με κανέναν Διεθνή Οργανισμό και καμία κυβέρνηση γι΄ αυτά τα θέματα.
Αν μας τεθεί αυτό το θέμα επίσημα, σε θεσμικό πλαίσιο, θα το αντιμετωπίσουμε. Και είναι κατηγορηματική η δήλωση αυτή, για να μην υπάρχουν υπόνοιες: Δεν κάνουμε ανεπίσημες συζητήσεις γι΄ αυτά τα θέματα.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου