Η προσπάθεια της
Ντόρας Μπακογιάννη και του Κωνσταντίνου Μπογδάνου να στοχοποιήσουν την
αρχαιολόγο Μαρία Βλαζάκη για την υπόθεση Joker, αντιμετωπίστηκε από
ορισμένους ως μια ακόμη γκάφα στην μακρά λίστα της επικοινωνιακής
πανωλεθρίας που έχει υποστεί τις τελευταίες 48 ώρες η ΝΔ.Η Μαρία Βλαζάκη, όμως δεν είναι ένα τυχαίο πρόσωπο. Είναι η
αρχαιολόγος που είχε αποκαλύψει ύποπτα στοιχεία στην συλλογή αρχαιοτήτων
της οικογένειας Μητσοτάκη, αναγκάζοντας τον πατριάρχη της δυναστείας να
δωρίσει τελικά τη συλλογή του στο κράτος.
Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή.
Αρκετοί παραξενεύτηκαν όταν η Μπακογιάννη επιχείρησε να στρέψει τα φώτα της δημοσιότητας στην Βλαζάκη, κατηγορώντας την ως μια από τους βασικούς υπευθύνους για τις επιχειρήσεις της αστυνομίας εναντίον ανηλίκων που παρακολουθούσαν την ταινία Joker. Όπως πολύ εύκολα μπορούσε να αποδείξει, η Βλαζάκη δεν είχε καμία σχέση με την υπόθεση γιατί πολύ απλά είχε παραιτηθεί από το υπουργείο πριν από τρεις μήνες!
Γιατί λοιπόν να επιλεγεί το συγκεκριμένο όνομα από την οικογένεια Μητσοτάκη; Ο λόγος είναι ότι εδώ και χρόνια η γνωστή πολιτική δυναστεία επιτίθεται συνεχώς στην γνωστή επιστήμονα για το ρόλο που έπαιξε στην αμφισβήτηση της νομιμότητας της ιδιωτικής συλλογής αρχαιοτήτων του Κωνσταντίνου Μητσοτάκη.
Αξίζει να θυμηθούμε στο σημείο αυτό τι ανέφερε σε παλαιότερο ρεπορτάζ της η δημοσιογράφος Φωτεινή Λαμπρίδη, για το θέμα:
«Για όσους δεν θυμούνται, ο Κωνσταντίνος Μητσοτάκης, είχε πάρει άδεια συλλογέα και διατηρούσε τη συλλογή του στην οικεία του στα Χανιά. Όταν έγινε πρωθυπουργός, το Μουσείο Γουλανδρή, αποφάσισε να κάνει έκθεση με τα αντικείμενα τα προερχόμενα από τη συλλογή του. Η Οργανωτική Επιτροπή όμως που είχε συστηθεί για την διοργάνωση της έκθεσης, έστειλε μία επιστολή στο Μουσείο Ηρακλείου, η οποία στάθηκε μοιραία.
Ζητούσε από το Μουσείο να παραχωρήσει αρχαιότητες από τάφο στη Μεσαρά για να εκτεθούν πλάι σε εκείνες της συλλογής Μητσοτάκη η οποία περιλάμβανε κι εκείνη κομμάτια από τον ίδιο χώρο. Έτσι ανακαλύπτει ο τύπος το σκάνδαλο, μάλιστα το Ποντίκι κάνει ειδικό αφιέρωμα στις αποκαλύψεις. Τι είχε συμβεί; Η εφορεία είχε κάνει ανασκαφή στη Μεσαρά, και διέκοψε λόγω κακών καιρικών συνθηκών του χειμώνα. Όταν επέστρεψε, ανακάλυψε πως ευρήματα από τον τάφο είχαν κλαπεί.
Γίνεται η έκθεση στο Μουσείο Γουλανδρή λοιπόν χωρίς να παραχωρήσει αντικείμενα το μουσείο Ηράκλειου και λίγο αργότερα έρχεται το ΠΑΣΟΚ στην εξουσία το οποίο συστήνει επιτροπή για να διερευνήσει αν όντως η συλλογή Μητσοτάκη περιλαμβάνει αρχαία από τον τάφο της Μεσαράς. Η επιτροπή βρίσκει τα αποδεικτικά στοιχεία, μεταξύ των οποίων ήταν μια χρυσή ταινία, η οποία ήταν η μισή στο μουσείο και υπόλοιπό της στη συλλογή Μητσοτάκη.
Ένα από τα μέλη της επιτροπής εκείνης, ως μέλος της εφορείας Χανίων, ήταν (μαντέψτε ποια!), η σημερινή γγ του υπουργείου Μαρία Βλαζάκη… Η εργασία αυτή της επιτροπής, ανάγκασε τον Κ.Μητσοτάκη να δωρίσει τη συλλογή του στο κράτος, κρατώντας 27 στοιχεία μόνο για να διατηρήσει την άδεια του συλλογέα».
Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή.
Αρκετοί παραξενεύτηκαν όταν η Μπακογιάννη επιχείρησε να στρέψει τα φώτα της δημοσιότητας στην Βλαζάκη, κατηγορώντας την ως μια από τους βασικούς υπευθύνους για τις επιχειρήσεις της αστυνομίας εναντίον ανηλίκων που παρακολουθούσαν την ταινία Joker. Όπως πολύ εύκολα μπορούσε να αποδείξει, η Βλαζάκη δεν είχε καμία σχέση με την υπόθεση γιατί πολύ απλά είχε παραιτηθεί από το υπουργείο πριν από τρεις μήνες!
Γιατί λοιπόν να επιλεγεί το συγκεκριμένο όνομα από την οικογένεια Μητσοτάκη; Ο λόγος είναι ότι εδώ και χρόνια η γνωστή πολιτική δυναστεία επιτίθεται συνεχώς στην γνωστή επιστήμονα για το ρόλο που έπαιξε στην αμφισβήτηση της νομιμότητας της ιδιωτικής συλλογής αρχαιοτήτων του Κωνσταντίνου Μητσοτάκη.
Αξίζει να θυμηθούμε στο σημείο αυτό τι ανέφερε σε παλαιότερο ρεπορτάζ της η δημοσιογράφος Φωτεινή Λαμπρίδη, για το θέμα:
«Για όσους δεν θυμούνται, ο Κωνσταντίνος Μητσοτάκης, είχε πάρει άδεια συλλογέα και διατηρούσε τη συλλογή του στην οικεία του στα Χανιά. Όταν έγινε πρωθυπουργός, το Μουσείο Γουλανδρή, αποφάσισε να κάνει έκθεση με τα αντικείμενα τα προερχόμενα από τη συλλογή του. Η Οργανωτική Επιτροπή όμως που είχε συστηθεί για την διοργάνωση της έκθεσης, έστειλε μία επιστολή στο Μουσείο Ηρακλείου, η οποία στάθηκε μοιραία.
Ζητούσε από το Μουσείο να παραχωρήσει αρχαιότητες από τάφο στη Μεσαρά για να εκτεθούν πλάι σε εκείνες της συλλογής Μητσοτάκη η οποία περιλάμβανε κι εκείνη κομμάτια από τον ίδιο χώρο. Έτσι ανακαλύπτει ο τύπος το σκάνδαλο, μάλιστα το Ποντίκι κάνει ειδικό αφιέρωμα στις αποκαλύψεις. Τι είχε συμβεί; Η εφορεία είχε κάνει ανασκαφή στη Μεσαρά, και διέκοψε λόγω κακών καιρικών συνθηκών του χειμώνα. Όταν επέστρεψε, ανακάλυψε πως ευρήματα από τον τάφο είχαν κλαπεί.
Γίνεται η έκθεση στο Μουσείο Γουλανδρή λοιπόν χωρίς να παραχωρήσει αντικείμενα το μουσείο Ηράκλειου και λίγο αργότερα έρχεται το ΠΑΣΟΚ στην εξουσία το οποίο συστήνει επιτροπή για να διερευνήσει αν όντως η συλλογή Μητσοτάκη περιλαμβάνει αρχαία από τον τάφο της Μεσαράς. Η επιτροπή βρίσκει τα αποδεικτικά στοιχεία, μεταξύ των οποίων ήταν μια χρυσή ταινία, η οποία ήταν η μισή στο μουσείο και υπόλοιπό της στη συλλογή Μητσοτάκη.
Ένα από τα μέλη της επιτροπής εκείνης, ως μέλος της εφορείας Χανίων, ήταν (μαντέψτε ποια!), η σημερινή γγ του υπουργείου Μαρία Βλαζάκη… Η εργασία αυτή της επιτροπής, ανάγκασε τον Κ.Μητσοτάκη να δωρίσει τη συλλογή του στο κράτος, κρατώντας 27 στοιχεία μόνο για να διατηρήσει την άδεια του συλλογέα».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου